نوشته شده توسط : seid

از میان آزمون‌های بین‌المللی مهارت در زبان ایتالیایی، یکی از معروف‌ترین آن‌ها آزمونی است که با عنوان آزمون چیلز CILS می‌شناسیم و در واقع کوتاه شده‌ی عبارت Certificazione di Italiano come Lingua Straniera است. این آزمون از سال 2015 به عنوان آزمون رسمی سطح ‌‌B2 مدرسه ایتالیایی‌ (pietro della valle) معرفی شد و جای آزمون استرنی داخلی سطح B1 را که قبلاٌ ملاک سنجش مهارت زبانی متقاضیان مهاجرت به ایتالیا بود گرفت.

در حال حاضردر صورت قبولی در آزمون CILS-B2  شما می توانید از سفارت ایتالیا جهت ادامه تحصیل در کشور ایتالیا به زبان ایتالیایی ویزا بگیرید .

آزمون چیلز CILS توسط دانشگاه سیه‌نا (Siena) ایتالیا در سطوح مختلف A1 تا C2 طبق چارچوب استاندارد سطح‌بندی زبان‌های خارجی اتحادیه اروپا طراحی و آماده می‌شود و هر سال دو مرتبه در ماه‌های ژوئن (آذر-دی) و سپتامبر (خرداد-تیر) در مراکز متعدد در سراسر جهان برگزار می‌شود.

سوالات از دانشگاه‌های سیه‌نا برای این مراکز ارسال شده، آزمون برگزار می‌شود و نهایتا پاسخ‌نامه‌ها و فایل ضبط شده آزمون گفتاری (Orale) برای این دانشگاه ارسال شده و نتایج نهایی را این دانشگاه اعلام می‌کند.

در اسفند ماه هر سال نیز دانشجویانی که در برخی مهارت ها نمره مورد قبول را کسب نکرده اند میتوانند مجددا در آزمون شرکت کرده و نمره قبولی در آزمون CILS را دریافت کنند.

در ویدیو زیر بطور کامل نحوه برگزاری آزمون های چیلز با سطح های مختلف توضیح داده ایم . علاوه بر این بخش ها و زمان بندی آزمون سطح  B2 را بررسی کرده ایم. 

لینک مشاهده ویدیو در یوتیوب

 .

ساختار آزمون چیلز CILS

آزمون چیلز به طور کلی دارای پنج بخش است که در هر کدام از بخش‌ها، یکی از مهارت‌های زبان ایتالیایی متقاضیان سنجیده می‌شود:

بخش شنیداری

Test di Ascolto

این قسمت 3 بخش داره که توی هر بخش فایل های صوتی دو بار پخش می شوند .

  • شماره 1 : 7 سوال 4 گزینه ای (فایل های صوتی 2 بار پخش می شوند) روزمرگی ، مکالمات روزانه ، مسایل شخصی و آموزشی
  • شماره 2 : 7 سوال 4 گزینه ای (فایل های صوتی 2 بار پخش می شوند) مکالمه یا مصاحبه با دو یا چند نفر
  • شماره 3 : انتخاب 6 مورد ذکر شده بین 13 مورد (فایل های صوتی 2 بار پخش می شوند) ارایه موضوع توسط یک گوینده

لینک مشاهده ویدیو در یوتیوب

 

بخش خواندن یا درک مطلب

Comprensione della lettura

این بخش 3 قسمت داره.

  • قسمت 1 : 7 سوال 4 گزینه ای با توجه به متن
  • قسمت 2 : انتخاب 7 مورد ذکر شده در متن از میان 13 تا 15 مورد
  • قسمت 3 : مرتب کردن جملات و عبارت های به هم ریخته (بین 11 تا 13 مورد)

لینک مشاهده ویدیو در یوتیوب

بخش گرامر

Analisi delle strutture di comunicazione

بخش گرامر آزمون چیلز شامل 4 قسمت هست:

  • قسمت 1 : جاهای خالی را با صفات یا ضمایر مناسب پر کنید
  • قسمت 2 : جاهای خالی را با صرف و زمان مناسب افعال داده شده پر کنید
  • قسمت 3 : جاهای خالی را با یکی از گزینه های داده شده پر کنید
  • قسمت 4 : گزینه مناسب توصیف کننده (موقعیت) عبارت سوال را انتخاب کنید

لینک مشاهده ویدیو در یوتیوب

بخش نوشتاری

Produzione scritta

این بخش شامل 2 قسمت می باشد:

  • قسمت 1 : نوشتن یک متن 120 تا 140 کلمه ای در مورد یک موضوع عمومی
  • قسمت 2 : نوشتن یک متن 80 تا 100 کلمه ای در مورد یک موضوع تخصصی

لینک مشاهده ویدیو در یوتیوب

بخش مکالمه

Produzione orale

لینک مشاهده ویدیو در یوتیوب

این بخش شامل 2 قسمت می باشد:

  • قسمت 1 : مکالمه دو نفره
  • قسمت 2 : صحبت کردن مونولوگ

این آزمون در سطح B2 دارای 100 نمره می‌باشد که به 5 مهارت 20 نمره‌ای تقسیم شده است. برای قبولی در این آزمون باید در هر مهارت حداقل نمره 11 را کسب نمایید و در نتیجه حداقل نمره قبولی در آزمون استرنی B2 نمره 55 از 100 نمره خواهد بود.

از مزایای این آزمون این هست که اگر مهارتی را قبول نشدید میتواند در آزمون های جبرانی فقط همان مهارت را امتحان داده و قبول شوید. سایر مهارت هایی که در آزمون قبلا قبول شده اید دیگر در آزمون های جبرانی تکرار نمی شوند. 

کانال و گروه تلگرام نمونه سوالات امتحان چیلز سال های قبل

 

سطوح آزمون چیلز CILS

از آنجا که آزمون چیلز سطح A1 و A2 در حد مبتدی می‌باشند، لذا سطح‌بندی اصلی این آزمون به چهار سطح زیر تقسیم می‌شود:

  • 1- CILS UNO: این سطح که معادل B1 می‌باشد، شامل یک آزمون ۳ ساعته است که به ارزیابی سطح زبان آموز در کاربرد زبان ایتالیایی می‌پردازد.
  • 2- CILS DUE: دومین سطح که معادل B2 می‌باشد، شامل یک آزمون ۴ ساعته است. در صورت داشتن این مدرک، نیازی به گذراندن واحدهای پیش‌نیاز زبان ایتالیایی در دانشگاه‌های ایتالیا نمی‌باشد.
  • 3- CILS TRE: سومین سطح از آزمون چیلز که دارای دشواری سطح بالاست، معادل C1 بوده و توانایی مکالمه ایتالیایی پیشرفته‌ای را طلب می‌کند. آزمون این سطح ۵ ساعت طول می‌کشد.
  • 4- CILS QUATTRO: چهارمین سطح که بالاترین سطح از آموزش زبان ایتالیایی است، معادل C2 بوده و حدود ۵/۵ ساعت طول می‌کشد. افرادی که موفق به دریافت مدرک این سطح می‌شوند تفاوتی از لحاظ مهارت زبان ایتالیایی با یک فرد Native ایتالیایی زبان نخواهند داشت.

 

منابع آزمون چیلز CILS

برای موفقیت در امتحان چیلز و گرفتن ویزای ایتالیا شما باید در زبان ایتالیایی مهارت کافی کسب کنید؛ به همین جهت هر کتاب و آموزشی که بتواند به شما مهارت زبان ایتالیایی در سطح B1 را یاد بدهد به نوعی «منبع» امتحان چیلز محسوب می‌شود.  از جمله :

  • سری کتاب های نوو اسپرسو
  • سری کتاب های qui Italia
  • کتاب گرامری Grammatica Italiana
  • سری کتاب های Lingua Italiana per stranieri
  • سری کتاب های Italiano Facile

در حال حاضر اصلی‌ترین منابع آزمون استرنی (CILS) در حقیقت همان مجموعه کتاب‌های جدید اسپرسو (Nuovo Espresso) است که در صورت تسلط کامل به مباحث هر چهار سطح این کتاب می‌توانید در آزمون B2 نمره بسیار خوبی کسب نمایید. برای یادگیری این مباحث می‌توانید در دوره‌های آموزش زبان ایتالیایی سایت توآموز شرکت کنید  و یا توی این سایت درخواست تدریس خصوصی زبان بدین .

مشاهده ویدیو های آموزشی کتاب های نوو اسپرسو ۱ تا ۴ 

 

نحوه برگزاری آزمون چیلز CILS

در حال حاضر تنها مرکز معتبر برگزاری آزمون چیلز در ایران مدرسه‌ ایتالیایی‌ها - پیترو دلا واله - هست که فقط آزمون سطح B1 را آن هم فقط یک بار در سال در انتهای آذرماه برگزار می‌کند ( از این آزمون به نام استرنی یا آزمون سفارت ایتالیا هم یاد می شود )  و دانشجویانی که بتوانند در این آزمون نمره‌ی قبولی را کسب نمایند می‌توانند مدرک رسمی مهارت در زبان ایتالیایی در سطح B1 را از طرف دانشگاه سیه‌نا دریافت نمایند.

  • مرکز آزمون چیلز CILS مفاد آزمون را به محل برگزاری ارسال می نماید.
  • روز آزمون، داوطلبین شخصا احراز هویت می شوند: هر یک از داوطلبین می بایست با یک مدرک شناسایی معتبر در محل برگزاری آزمون حضور بهم رسانند و می بایست برگه حضور و غیاب نفرات را امضاء نمایند.
  • پس از احراز هویت، داوطلبین به محل های خود راهنمایی می شوند، و به گونه ای قرار می گیرند تا از تقلب در آزمون جلوگیری شود (هر گونه تقلب در آزمون منجر به لغو امتحان فرد خواهد شد) و به هر یک از داوطلبین برگه سوالات آزمون تحویل داده می شود.
  • آزمون های CILS با سوالات بخش شنیداری (Ascolto)که توسط دستگاه پخش سی دی یا رایانه پخش می شوند شروع می شود. پس از گوش دادن داوطلبین می توانند آزمون خود را شروع کنند و پاسخ های خود را روی برگه پاسخ وارد نمایند. داوطلبین می بایست با یک خودکار مشکی در آزمون به سوالات پاسخ دهند و به هیچ عنوان از مداد استفاده نشود.
  • پس از آزمون بخش شنیداری، میرسیم به آزمون بخش خواندن (Comprensione della lettura) و (Analisi delle strutture di comunicazione) : داوطلب متون را می خواند و سپس با استفاده از برگه پاسخنامه به سوالات پاسخ می دهد .
  • در نهایت، داوطلب آزمون نوشتاری(Produzione scritta) را با استفاده از برگه هایی که برای همین منظور تهیه شده اند انجام می دهد.
  • معمولا در بعدازظهر همان روز، (یا بر اساس شماره داوطلبین)آزمون شفاهی(Produzione orale) گرفته می شود که شامل دو امتحان می باشد: یک مصاحبه بین داوطلب و ممتحن و یک مونولوگ توسط خود داوطلب. هر دو امتحان ضبط می شوند و به مرکز آزمون CILS توسط ایمیل ارسال می گردد. مدت آزمون ها بسته به سطح آن متفاوت است.  به طور کلی، از حدود ۲ ساعت (برای سطح A1) تا حدود 5 ساعت (برای سطح C2) بطول می انجامد.

دانلود نمونه سوالات آزمون چیلز CILS از لول A1 تا B2 :

سایت رسمی دانشگاه سینا و آزمون چیلز 

نمونه سوالات آزمون CHILS

اطلاعات مورد نیاز کلیه داوطلبین شرکت کننده در آزمون چیلز CILS

ثبت نام:

اگر می خواهید در محل برگزاری آزمون چیلز CILS در ایتالیا و خارج از آن شرکت کنید، می توانید لیستی از محل های برگزاری این آزمون را از طریق لینک پیدا کنید.
یکی از محل های برگزاری آزمون CILS مورد نظر خود را انتخاب کنید و حداقل دو ماه قبل از تاریخ آزمون با محل برگزاری آزمون مکاتبه کنید. محل برگزاری آزمون انتخابی شما تمامی اطلاعات ضروری و لازم جهت ثبت نام در آزمون را به شما خواهد داد.
برای ثبت نام می بایست هزینه آزمون را نزد محل برگزاری انتخاب شده خود پرداخت نمایید.
اگر می خواهید نزد دانشگاه سینا آزمون بدهید می بایست فرم ثبت نام خود را توسط ایمیل به آدرس segrcils@unistrasi.it (tel. 0577/240272) حداقل 40 روز پیش از شروع آزمون ارسال کنید.
همچنین می بایست یک اسکن از یکی از مدارک شناسایی خود و رسید پرداخت هزینه ثبت نام به همراه ایمیل ارسال نمایید. در سایت دانشگاه به نشانی اینترنتی http://www.unistrasi.it می توانید فرم ثبت نام و اطلاعات لازم برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون را پیدا کنید.

روز آزمون چیلز CILS

راس ساعت ۸:۳۰ می بایست در محل برگزاری آزمون حضور بهم رسانید.

موارد زیر را می بایست حتما همراه خود داشته باشید:

  • – یک مدرک شناسایی معتبر (کارت هویت، پاسپورت، کارت اقامت). دقیقا همان مدرکی که به هنگام ثبت نام ارائه دادید.
  • – یک خودکار مشکی

در اتاقی که آزمون در آن برگزار می شود نمی توانید همراه خود دیکشنری (فرهنگ لغت) یا متون دیگری ببرید، تلفن همراه، تبلت یا هر وسیله تکنولوژی دیگر را می بایست به ممتحن تحویل دهید یا می توانید آنها را خاموش کنید و در کیف یا کوله خود دور از صندلی خود که ممتحن به شما اعلام میکند نگه دارید.
پیش از شروع آزمون می بایست برگه حضور و غیاب رو امضاء کنید و مدرک شناسایی خود را نشان دهید.

سپس ممتحن موارد زیر را به شما تحویل می دهد:

  1. دفترچه آزمون که شامل برگه اطلاعات فردی شماست، برگه پاسخ ها، برگه تجزیه و تحلیل ساختارهای ارتباطی – آزمون شماره 4 (برای سطوح Tre-C1 و Quattro-C2)
  2. برگه ای شامل برچسب ها، که شامل شماره دانشجویی شما می باشد.
  3. برگه آزمون شماره ۱ (آزمون نوشتاری)، برگه آزمون شماره ۲ (آزمون نوشتاری) پس از استراحت

پس از تحویل مفاد آزمون شما می بایست:

  1. برچسبی که شامل مشخصات پرسنلی شما می باشد رو روی تمامی برگه های آزمون بچسبانید. بخاطر داشته باشید که برگه مشخصات فردی خود که شامل شماره دانشجویی شما می باشد را نگه دارید تا بتوانید نتایج آزمون را بصورت آنلاین مشاهده کنید و نیز در ارتباط با مرکز آزمون CILS مورد استفاده شما خواهد بود.
  2. برگه های پاسخ و برگه های آزمون نوشتاری رو امضاء کنید.

در طول آزمون موارد مورد نظر ممتحن رو انجام دهید. موارد مهمتری که می بایست انجام دهید عبارتند از:

  1. پاسخ های خود را فقط در برگه های پاسخ بنویسید.
  2. برای سطوح Tre-C1 و Quattro-C2 جملات آزمون شماره 4 (آزمون ساختار ارتباطی) در برگه تجزیه و تحلیل ساختار ارتباطی آزمون شماره 4 بنویسید.
  3. پاسخ آزمون نوشتاری را در برگه آزمون نوشتاری ۱ و در برگه آزمون نوشتاری ۲ باتوجه به سوالات بنویسید.

باید ها و نباید ها در طول آزمون:

  1. به هیچ وجه پیش از شروع آزمون دفترچه را باز نکنید!
  2. بررسی یا اصلاح تست هایی که قبلا انجام شده است ممنوع می باشد!
  3. رفتن به سوالات بخش های دیگر پیش از شروع زمان آزمون آن بخش ممنوع می باشد!
  4. هرگونه پرسش و پاسخ از مراقب یا ممتحن در خصوص محتوی ممنوع می باشد!
  5. پیش از زمان استراحت اتاق را ترک نکنید! (مگر در موارد ضروری!)

نتیجه آزمون

مرکز آزمون چیلز CILS نتایج آزمونها را بر روی وب سایت دانشگاه منتشر می کند و یک ایمیل شامل نتایج هر یک از محل های برگزاری آزمون در طی 2 الی 4 ماه بسته به سطح آزمون و شماره داوطلبین ارسال می کند. می توانید از نتایج آزمون خود از طریق وب سایت http://online.unistrasi.it/riscils.asp با وارد نمودن شماره داوطلبی خود و تاریخ تولد آگاه شوید.

در ویدیو زیر میتوانید نحوه نمره دهی آزمون چیلز ‌B2 را مشاهده کنید .

لینک مشاهده ویدیو در یوتیوب

مدرک آزمون

خلاصه آزمون یک مدرک رسمی است که نشان می دهد شما آزمون را گذارنده اید. برای اخذ این مدرک می بایست به محل برگزاری آزمون خود مراجعه کنید. اگر آزمون شما در دانشگاه سینا انجام شده است مدرک آزمون خود را در آدرسی که به هنگام ثبت نام روی فرم ثبت نام نوشته بودید دریافت خواهید کرد.

همچنین در حال حاضر میتوانید مدرک خود را به صورت اینترنتی دریافت کنید .

مدرک آزمون تاریخ انقضاء ندارد.

شکایات پیرامون برگزاری آزمون

اگر میخواهید نسبت به برگزاری آزمون چیلز CILS شکایتی مطرح نمایید می بایست نهایتا ۳۰ روز پس از تاریخ آزمون به مرکز برگزاری آزمون CILS ارسال نماید. در شکایت می بایست موارد ذیل قید شود:

  1. محل برگزاری آزمون و سطح امتحان
  2. دلیل شکایت

شکایات پیرامون نتایج

اگر میخواهید نسبت به نتایج شکایتی داشته باشید و یا آزمون خود را ببینید می بایست نهایتا تا ۳۰ روز پس از تاریخ انتشار نتایج آزمون به مرکز برگزاری آزمون CILS مراجعه نمایید. می بایست شکایت خود را به Direttore del Centro CILS به آدرس زیر ارسال نمایید:

CENTRO CILS – UNIVERSITÀ PER STRANIERI DI SIENA, Piazza C. Rosselli 27/28 – 53100 SIENA – ITALIA, Fax: 0577 – 240383

mail: cils@unistrasi.it

موارد ذیل در شکایت می بایست قید شود:

  1. نام و نام خانوادگی
  2. محل و تاریخ تولد
  3. شماره داوطلبی
  4. آدرس ایمیل

همچنین می بایست یک کپی از مدرک شناسایی معتبر خود را به همراه پرداخت هزینه حقوقی (قانون ۲۱۴/۹۰) ارسال نمایید.

وجود اشتباهات در مدرک آزمون

اگر در اطلاعات اشتباهاتی وجود دارند می بایست اصل مدرک آزمون خود را به Area Management Didattico e URP – Certificazione CIL پست نمایید تا مدرک آزمون جدیدی صادر و برای شما ارسال نمایند. با دقت از مدرک آزمون خود نگهداری کنید.



:: برچسب‌ها: آزمون چیلز CILS ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

کشور ایتالیا یکی از کشور هایی است که به دانشجویان در مقاطع کارشناسی- کارشناسی ارشد و دکتری در راستای کاهش هزینه ها بورس تحصیلی اعطا می کند. این بورس های تحصیلی هم از سوی دانشگاه و هم از سوی دولت به دانشجویان اعطا می گردد. 

 

انواع بورسیه ایتالیا

ایتالیا برای ادامه تحصیل در ایتالیا چندین نوع بورس دارد که به دو نوع آنها می پردازیم :

1- بورسیه دانشگاه های ایتالیا :

این بورسیه ایتالیا از طرف دانشگاه به دانشجو داده میشود و به دانشجویانی تعلق میگیرد که رزومه تحصیلی آنها قوی است. این بورسیه بیشتر مختص مقطع دکترا است ولی در بعضی از موارد به مقطع فوق لیسانس نیز تعلق میگیرد اما مبلغ آن کمتر از دکترا است.

  • کسر شهریه دانشگاه که  حدود 600 تا 1000 یورو در سال می‌باشد.
  • کمک تحصیلی از دولت ایتالیا که بین 4000 تا 5000 یورو در سال می‌باشد.

بورس کامل (بورس دانشجو یان ممتاز) که برای دانشجو یان کارشناسی ارشد تا سقف 12000 یورو در سال  و برای دانشجو یان دکترا 15000 تا 20000 یورو در سال می‌باشد. این بورس با توجه به هر دانشگاه می تواند متغیر باشد . برای مثال دانشگاه پلی تکنیک میلان برای دانشجویان خود 3 بورس دارد :

  1. پلاتینیوم به میزان 10000  یورو در سال و پرداخت کامل شهریه تحصیلی ( تحصیل رایگان)
  2. gold  یا طلا به مبلغ 5000 یورو در سال و پرداخت کامل شهریه تحصیلی ( تحصیل رایگان)
  3. silver  پرداخت کامل شهریه تحصیلی ( تحصیل رایگان)

2- بورسیه استانی:

این بورسیه را اداره بورس هر شهر میدهد و به میزان درآمد خانوادگی شما بستگی دارد. در تمامی مقاطع دانشگاهی میتوان برای بورسیه استانی تقاضا داد. میزان بورسیه استانی سالیانه ۲۵۰۰ الی ۵۲۰۰ یورو میباشد که در هر شهرستان اسم متفاوتی دارد و برای گرفتن آن تقریبا روند ثابتی وجود دارد.  این بورس تحصیلی درشهر میلان ایتالیا به نام DSU معروف شده است .

واژه DSU مخفف عبارت Diritto allo studio universitario میباشد و به معنای حق تحصیل در دانشگاه است و ایتالیا این بورسیه را به دانشجویانی میدهد که از نظر سطح درآمد پایین هستند و بیشتر به کشورهای جهان سوم تعلق میگیرد تا دانشجویان به خاطر نداشتن هزینه تحصیل از ادامه تحصیل محروم نشوند. سازمان اعطا کننده ی این بورس CAF  می‌باشد.

دانشجویان میتوانند با اثبات عدم تمکن مالی برای این بورسیه درخواست دهند. این نکته را در نظر داشته باشید که برای اخذ بورسیه DSU سالی یکبار میتوان اقدام کرد و برای ترم اول میباشد. البته دیده شده دانشجویانی که برای ترم دوم هم اقدام کرده اند باز هم توانسته اند بورس تحصیلی دریافت کنند .

معمولاً افراد در سال اول تحصیل خود شرایط گرفتن DSU را دارند ولی این بدین معنا نمی باشد که افراد در سالهای دیگر تحصیل هم از این شرایط برخوردار باشند. نکته حائز اهمیت این می باشد که برای بهره گیری از بورس DSU در سالهای بعدی حتما در سال دوم تحصیلی دانشجویان می بایست تعدادی مشخص واحد درسی را سپری کرده باشند تا بتوانند همچنان از شرایط این بورس استفاده نمایند.

 

بورس استانی ایتالیا چیست ؟

بورس استانی ایتالیا بورسی میباشد که برای دانشجویانی که از نظر مالی مشکل دارند و قشر کم درآمد جامعه هستند ارائه داده میشود این بورس در استان های مختلف با اسم های متفاوت میباشد که در کل همه آنها یکی بوده و فقط بر اساس هر استان اسم گذاری شده است بر فرض مثال

  • بورس استانی میلان DSU
  • یا بورس استانی بولونیا ERGO

و ... میباشد.

در هر استان کلیه مدارک خواسته شده برای این بورس یکسان هست و بهترین و مفید ترین راه برای اطلاع از روند و دیتیل بورس هر استان دادن ایمیل به سازمان بورس استان مربوطه میباشد. برای پیدا کردن ایمیل سازمان بورس فقط کافیست به دانشگاهی که پذیرش گرفته اید ایمیل زده و بپرسید که شما را بطور کامل راهنمایی خواهند کرد. این اطلاعات در Bando  هر سال دانشگاه تعیین می گردد.

این بورس سالی یک بار بوده و زمان اقدام ترم اول میباشد پس آن دسته از دوستانی که ترم دو میخوان برن توجه کنن که بورس شاملشون نمیشه و باید هزینه ترم دو رو خودشون تقبل کنند و برای ترم بعد با بقیه اقدام کنند. پس بهتره برای اطمینان و راحتی ترم اول وارد دانشگاه بشن. البته برخی دانشگاه ها مثل پلی تکنیک میلان و تورین برای دانشجوهایی که از ترم دوم میان هم بورس میدن. بدین صورت که یک تاریخ مشخص می کنن که تا اون موقع کار های اداری بورس رو انجام بدین و مدارکتون رو تحویل بدین . بعد هم  توی ماه های جون و یا جولای سال بعد نصف بورس یالانه رو واریز می کنن.

در صورت قبول شدن بورس شما از پرداخت شهریه معاف میشوید- همچنین به شما خوابگاه داده میشود که میتوانید با هماهنگی های لازم با سازمان بورس پول خوابگاه را گرفته و خودتان خانه اجاره کنید یا در همان خوابگاهی که داده میشود بمانید -ژتون سلف یا خرید از رستوران ها و مغازه های طرف قرارداد دانشگاه بصورت روزانه داده خواهد شد-و باقی مانده پول به عنوان کمک هزینه. این کمک هزینه ها با توجه به هر دانشگاه متفاوت هست . ( البته در حال حاضر بخاطر بیماری کرونا بن خرید مواد غذایی بصورت هفتگی شده است .) 

اگه بخوام مبلغی به صورت میانگین بگم باید بگم که اگه شامل بشه مبلغی حول و هوش 5.000 یورو سالانه هست که از این پول خوابگاه و ژتون رو حذف کنی چیزی حول و هوش 2.000 تا 2.200 یورو سالانه براتون به عنوان پول نقد میدن در ضمن این مبلغ جدا از شهریه هستو و همانطور که گفتم شهریه هم پرداخت نمی کنید . اگر بن غذا ی روزانه رو هم با این مبلغ بورس جمع کنیم ، بورس تحصیلی حدود 6000 تا 6200 یورو در سال  ارزش خواهد داشت . 

در مورد شهریه این که توی ترم اول باید شهریه رو که حدود 1000 یورو هست پرداخت کنید تا ثبت نامتون تو دانشگاه تکمیل بشه ، ولی بعد از اینکه جواب قبولی توی بورس میاد،  سال تحصیلی بعدی ، اون شهریه ای که دادین بهتون پس میدن و به حساب شما واریز می کنن .  

راجب مبلغ بورس هم باید در نظر بگیرید که در دو قسط به شما پرداخت شده و همه را یکجا نمیدن. بطور معمول اگر ترم فرد ثبت نام کرده باشید قسط اول که نیمی از مبلغ هست ( حدود 2700 یورو) توی ماه نوامبر یا دسامبر میریزن و قسط دوم به شرطی که واحد های درسی اجباری رو پاس کرده باشید توی ماه جون تا جولای واریز می کنن . 

 

مزایای استفاده از بورسیه استانی DSU

بورسیه استانی  در شهرهای ایتالیا با اختلاف مبلغ اندکی، به دانشجویان ارائه می‌شود.

  • استفاده از بورسیه، به معنی معاف شدن از شهریه دانشگاه  بدین صورت که در ابتدای ثبت نام ممکن است هزینه شهریه از دانشجو گرفته شود ولی بعد از بررسی مدارک توسط اداره CAF در صورتی که به دانشجو بورس DSU تعلق بگیرید این شهریه به وی بازگردانده می شود .
  • هزینه‌های دانشجویی و هزینه ی غذای سلف و یا دریافت ژتون جهت خرید غذا از رستوران دانشگاه و یا رستوران ها و مراکز خرید طرف قرارداد دانشگاه  . ( برای مثال برای دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک میلان به صورت روزانه مبلغ 5 یورو جهت خرید مواد خوراکی و یا خرید غذا از رستوران ها طرف قرارداد دانشگاه به دانشجویان داده می شود . اگر در همان روز دانشجویان از ااین سهمیه  استفاده نکنند ژتون سوخت می شود )
  • همچنین شامل استفاده از خوابگاه خواهد شد به صورتی که هزینه خوابگاه از بورس دانشجو کم شده و باقی مبلغ به صورت نقدی به وی پرداخت می گردد . دانشجوبانی که خانه و یا تخت خارج از مدیریت دانشگاه اجاره می کنند دیگر هزینه سکونت از آنها کم نشده و بورس را کامل دریافت می کنند . اجاره کردن خانه در ایتالیا

برای دریافت این نوع بورسیه نیاز به ارائه مقالات علمی یا رزومه کاری و تحصیلی نخواهد بود. بورسیه استانی و یا Dsu شامل تمام رشته های تحصیلی  و تمام دانشگاه های دولتی ایتالیا می‌شود.

معمولا دانشجویان لیسانس و فوق لیسانس می توانند پس از پرداخت شهریه دانشگاه، شهریه خوابگاه و ۲ وعده غذایی از محل کمک هزینه جهان سوم ، بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو درسال پس انداز یا صرف هزینه های جانبی زندگی خود در ایتالیا نمایند. البته این مقدار با توجه به شهر محل سکونت کاملا متغیر است. برای مثال در شهر میلان که یکی از شهر های گران قیمت اروپا از نظر محل اقامت است هزینه ها بالاتر خواهند بود .

دانشجویان مقطع دکترا با توجه به شهریه های ناچیز دانشگاه می توانند پس از پرداخت شهریه خوابگاه و ۲ وعده غذایی سالانه بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو از این مبلغ را پس انداز یا صرف امورات دیگر نمایند.

 برای تکمیل این پست بهتره بگم که بعد از اینکه شما مدارک رو تحویل اداره CAF میدین یا در برخی شهر ها خود دانشگاه این کار رو انجام میده یه عدد ISSEU به شما تعلق می گیره که بستگی به مزان مخارج و درآمد ها دارد. هر چقدر عدد ایزه پایین تر باشد در بین رنکینگ دانشگاه رتبه بهتری خواهید داشت و شانس گرفتن بورس بالاتر میرود. 

در این بین ممکن است با توجه به عدد ISSE شما بین دسته بندی های مختلف قرار میگیرید که مبلغ بورس متفاوت هست . مثلا اگر ISSEU شما کنر از 4000 یورو در سال باشه بورس 5200 رو میگیرین ولی اگه بیشتر از این باشه تا 11000 یورو در سال بورس 2500 یورو رو میگیرین. پس به این نکته دقت کنین. 

  • توی دانشگاه پلیمی Politecnico di Milano با توجه به بودجه به رتبه های اول رنکینگ دانشگاه بورس تحصیلی dsu  بصورت  beneficiary  میدن. . یعنی این افراد حتما میتونن بورس بگیرن. و قسط های بورسشون درست به موقع قسط اول 2200 یورو توی نوامبر و قسط دوم 2200 یورو توی جون واریز میشه.  علاوه بر این یه کارت کمک هزینه برای خرید خوراکی از فروشگاه ها و رستوران ها به ارزش 5 یورو در روز میگیرند.  البته باید به صورت روزانه خرید بشه و اگر همون روز خرید نشه نمیتونن روز دیگه ای مثلا فرداش اون 5 یورو رو استفاده کنند. 
  • کسانی هم که توی گروه B هستن ( اونهایی که بورس 2200  یورویی میگیرن ) میتونن روزانه 3 یورو بخرن و یا مبلغ خاصی توی هفته مثلا 20 یورو. 
  • در ادامه اون دانشجویانی که توی beneficiary قرار نگرفتن ولی قابل قبول هستن توی لیست eligible میان. این دوستان هم به جای منسای 5 یورویی روزی 3 یورو می گیرن. ولی بعد از یک مدت دانشگاه یک جلسه میگذارد و بورس رو براشون فبول می کنه و منسا هم 5 یورویی میشه . ولی زمان قسط اول بورس میفته برای جنوری سال بعد . 

نکات قابل توجه در مورد بورسیه استانی DSU

وقتی صحبت از بورس Dsu  می‌شود، هر انچه به ذهن می‌رسد،  فقط مزیت است. اما در کنار استفاده از این مزیت، باید به موارد مهم و قابل توجه دیگری نیز دقت کرد که در زیر به ان اشاره می گردد :

  • بورسیه Dsu در سال یک بار و ان هم در ترم اول ارائه می‌شود. که البته در 2 قسط پرداخت می شود .  دانشجو یان متقاضی این نوع بورس لازم است بدانند که اگر می خواهند از ترم دوم وارد دانشگاه شوند، باید هزینه ی آن ترم را خودشان پرداخت کنند و البته ممکن است بورس استانی نیز دریافت کنند ولی احتمال کمتری دارد .
  • مبلغ بورسیه استانی DSU  طی 2 مرحله پرداخت می‌شود. معمولاقسط اول بورسیه معادل نیمی از مبلغ نقدی بورسیه تا یکماه پس از اعلام نتایج اولیه بورسیه هر استان به حساب معرفی شده توسط دانشجو به اداره بورسیه واریز می شود.معمولا در اکثر استانهای ایتالیا قسط اول بورسیه در استانه تعطیلات سال نو میلادی واریز میشود. قسط دوم در ماه اکتبر سال بعد یعنی ترم 3 واریز می شود . 
  • پاسخ به درخواست بورس از جانب دانشگاه، معمولا بعد از گذشت 2 ماه از شروع تحصیل و اقامت در ایتالیا مشخص خواهد شد و تا معلوم شدن وضعیت، دانشجو باید خودش هزینه‌های تحصیل و اقامت را پرداخت کند.
  • پاس کردن تعداد مقرر واحد درسی در هر سال تحصیلی، شرط استفاده از این بورس در سال آینده می‌باشد.
  • شرایط پدر و مادر در گرفتن بورس Dsu تاثیرگذار است. میزان درآمد و یا فوت و یا معلولیت آن‌ها .

شرایط اخذ بورسیه بورسیه استانی DSU

  • حداقل آیلتس 6 . لازم به ذکر است که نمره IELTS  بصورت میانگین باید نمره 6 باشد و اگر در هر یک از مهارتهای این امتحان نمره کمتری را اخذ کرده اید نگران این مسئله نباشید با تکیه بر مابقی مهارتها می توان نمره  6 را کسب کرد. البته میتوان تایید مهارت در زبان ایتالیایی نیز کافی باشد . پس آموزش زبان ایتالیایی میتواند برای مهاجرت بسیار مفید باشد .
  • معدل بالای 14 . این گزینه الزامی نیست . لازم بذکر است که دانشجویانی که معدل پایین تری را داشته باشند، می توانند برای بورسیه ایتالیا اقدام نمایند. این دسته از دانشجویان از شانس کمتری برخوردار می باشند.
  • شرط سنی تا 35 سال البته این شرط در سال های اخیر کمرنگ تر شده است ولی سن پایین تر در رنکینگ امتیاز بیشتری دارد .
  • مدرک معتبر تحصیلی
  • اثبات عدم تمکن مالی و ارائه مدارک ان

مدارک لازم جهت اخذ بورسیه استانی DSU

معمولا اطلاعات مربوط به بورس در ماه جولای همان سال منتشر میشه که داخل آن همه مدارکی که خواسته میشود و ددلاین ها و نحوه ثبت نام و کلیه موارد دیگر به صورت دیتیل داخل سایت بورس هر استان توضیح داده میشود.

 


مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کردن در بورس استانی ایتالیا :

لازم به ذکر است که شما برای گرفتن این بورس باید اثبات کنید که سرپرست شما توانایی حمایت مالی از شما را ندارد. پس یهتر است مینیمم درآمد را در نظر بگیرید. تمامی این مدارک باید به زبان ایتالیایی ترجمه شوند .

    • ترجمه فیش حقوقی سرپرست خانوار

باید سرپرست خانوار شما ( پدر یا همسر) فیش حقوقی خود را توسط دفاتر ترجمه رسمی مورد تایید سفارت ترجمه و به تایید اداره دادگستری و  سفارت ایتالیا برسد . ( این کار را خود دارالترجمه ها با گرفتن هزینه انجام می دهند) .

    • گواهی فیش حقوقی به یورو

سرپرست خانوار باید فیش حقوقی سالیانه خود را ترجمه رسمی کرده و به تایید اداره دادگستری و  سفارت ایتالیا برساند. این مبلغ اگر کمتر از 14000 یورو در سال باشد واجد شرایط می شود . دقت کنید که حتما باید فیش حقوقی سالیانه باشه . امسال 2020 خیلی از بچه ها ماهانه ترجمه کردن و به مشکل خوردن . 

    • فرم درخواست بورسیه

این مورد توسط دانشگاهی که پذیرش گرفته اید باید انجام شود . فرم را دانلود کرده و درخواست بورس می دهید . ( به صورت آنلاین و یا کاغذی)

    • اجاره نامه یا سند مالکیت سرپرست خانوار

سرپرست خانوار باید اثبات کند که ملکی ندارد و در خانه استیجاری زندگی می کند. البته این مورد جدیدا درخواست می شود و امکان دارد برخی دانشگاه ها نیازی نداشته باشند . بالاخره شما باید در ازای درآمد میزان هزینه ها رو هم مشخص کنید . این یکی از روش ها هست . 

    • اقرار نامه سرپرست خانوار

سرپرست خانوار باید اقرا کند که افرادی تحت تکفل او هستند و او نمی تواند هزینه تحصیل را پرداخت کند.

این مدارک در ترم اول که شما در ایران هستین بصورت غیر حضوری انجام میشود ، ولی برای سال های بعدی باید حضوری مدارک رو به اداره بورس تحویل بدین. از طریق دانشگاه وقت ملاقات رزرو میکنین و زمان موعود مدارک رو میرید اداره بورس. 

سوالات متداول در مورد بورسیه استانی DSU

دریافت کمک هزینه قطعی هست؟

هیچ وقت نمیشه گفت بله ولی اگه شما مدارکی که خواسته شده کامل باشه و هیچ نقصی نداشته باشه شاملتون میشه، یک عیبی که این بورس داره اینکه بعد اینکه رفتین ایتالیا و شروع کردین به تحصیل دو ماه بعد از تحصیل جواب وبورس معلوم میشه. به خاطر همین همیشه به همه دوستانی که میخوان اقدام کنن و برن میگم که باید در نظر داشته باشی که تا بورس شاملت بشه 3 ماه یا 2 ماهی باید از جیب خرج کنی و وقتی میرسی ایتالیا کلی هزینه هست که آدم فکرش رو نمیکنه پس بهتره چند هزار یورویی موقع اومدن همراهتون باشه.

هزینه ها هم که با توجه به شهر دانشگاه متفاوت هست . مثلا توی خود شهر میلان و رم هزینه اجاره خونه و حمل و نقل  زیاده ولی خب توی تورین و سایر شهر های کوچیک ایتالیا کمتره . 

فیش حقوقی چقدر باشه تا بورس شاملمون بشه؟

یه قانونی که هست سازمان بورس میگه کسی که درآمد سالیانه میانگین کمتر از 18.000 یا 20.000 یورو بستگی به استان هست شامل اون میشه پس شما باید در نظر بگیری که این مبلغی که نوشته شده در مقایسه با درامد های ما خیلی خیلی زیاده پس جای نگرانی نیست.

مبلغ اجاره نامه چقدر باشه؟

بر اساس فیش حقوقی که هست متعادل با اون باشه. باید تقریبا از نصف حقوقی که سرپرست میگیره بیشتر باشه . البته خیلی این موضوع سلیقه ای هست . جند سال قبل زیاد این موضوع اهمیت نداشت ولی سال های اخیر اداره CAF روی این موضوع حساس تر شده . 

آیا بورسی که میدهند چیزی از ما میخواهند؟

بله از شما میخوان که اون تعداد واحدی که برای یکسال لازمه رو پاس کنید که اگه پاس نکنید بورستون رو سال بعد نمیدن که هیچی هر چی هم دادن ازتون پس میگیرن پس حواستون به این موضوع باشه.

جواب بورس کی معلوم میشود؟

به طور میانگین دو ماه بعد از شروع کلاس ها معلوم میشود و شما نمیتوانید زودتر یا قبل از موقع گفته شده از نتیجه بورس باخبر شوید.1. مبنا و دلیل اعطای این بورسیه چیست؟
طبیعیست که بلافاصله از خود بپرسید به چه عنوان کشوری خارجی باید دانشجویانی از کشورهای دیگر را جذب نموده و به جای کسب درآمد از آنان، به تحصیلشان در کشور خود کمک نیز بنماید. گذشته از اهداف جانبی ای چون تبلیغ و توسعه فرهنگی و نیز دلایل فنی‌ای که پایه در علم اقتصاد دارند، باید بدانید که این بورسیه برخلاف برخی تصورات نه ارتباطی به جهان سومی بودن کشورهایی چون ایران داشته و نه اساسا مختص خارجیان است بلکه از قضا و در اصل خود اساسا جهت شهروندان دانشجوی ایتالیایی پیش‌بینی گردیده و پایه در اصلی از قانون اساسی جمهوری ایتالیا دارد که بر مبنای آن، تحصیل دانشگاهی یکی از حقوق مسلم شهروندان برشمرده شده و در آن تصریح شده است که هیچکس از آحاد شهروندان این کشور (و هر آن که به هر دلیل و طریقی از اقامت قانونی در خاک این کشور برخوردار می‌گردد) نمی‌بایست به دلایل اقتصادی از حق تحصیل دانشگاهی محروم گردد. قانون، دولت ایتالیا را مکلف و مامور به تضمین و احقاق این حق برای تک تک شهروندان نموده و در حقیقت "نهاد حق تحصیلی دانشگاهی" موسوم به DSU در هر استان ایتالیا، متولی و نماینده حاکمیت ایتالیا بر اجرای این اصل قانون اساسی می‌باشد.

ارزش این بورس چقدراست؟

بسته به استان اندکی متفاوت و در حدود 5000 یورو سالیانه است.

آیا درقبال این بورس تعهدی برای انجام خدمت در ایتالیا وجود دارد؟

به هیچ وجه، شما می‌توانید بعد اتمام تحصیل به هر جا که تمایل دارید از جمله کشور خود مهاجرت کنید.

شرط خاصی برای این بورس وجود دارد؟

دو شرط وجود دارد، شرط اول آماده سازی سلسله مدارکی برای نشان دادن میزان درآمد، شرط دوم پاس کردن واحدهای

درسی به میزان تعیین شده که در هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است و معمولا برای سال اول بین 20 تا 35 واحد درسی میباشد.

چه زمانی این بورس به حساب دانشجو واریز میشود؟

هر دانشگاه و استان دارای سیاستهای مالی خود هستند، اما بطور معمول بعد از انطباق مدارک و رتبه بندی متقاضیان، قسط اول که نیمی از کل بورس است پرداخت میشود، قسط دوم بعد از پاس کردن واحدهای درسی مورد نیاز پرداخت میشود.

در سال اول اما گاهی واریز کل مبلغ بورس به گذراندن واحدهای مورد نظر منوط میشود یعنی ممکن است سال اول به طور کل هزینه ها به عهده خود دانشجو باشد و بعد در ماه جولای (پایان سال تحصیلی) مبلغ بورس سال اول واریز گردد.

درصورت پاس نکردن واحدهای مورد نظر چه اتفاقی می افتد؟

در شرایط عادی در این صورت شما بورس را از دست میدهید و ملزم به باز پس دادن قسط اول می شوید.

چه میزان احتمال وجود دارد که این بورس به شخص تعلق گیرد؟

در صورت کامل بودن مدارک، با توجه به میزان درامد خانواده شما، تعداد خواهر و برادرهای شما احتمال دریافت بورسیه زیاد است.

آیا همه دانشگاه ها این بورس را دارند؟

این بورس در تمام شهرها و دانشگاه های دولتی وجود دارد فقط قوانین آن متغیر است.

به چه مدت این بورس تعلق میگیرد؟

در بیشتردانشگاه ها تعداد واحدهای ملزوم برای نگه داشتن بورس طوری طراحی شده که تا یک ترم بیشتر از مدت عادی دوره تحصیلی احتمال گرفتن این بورس وجود دارد، مثلا در فوق لیسانس که 2ساله است، حداکثر تا 2 سال و یک ترم سال امکان داشتن این بورس وجود دارد.

مدارک موردنیاز چیست؟

به طور کلی ماهیتی مرتبط با امور اقتصادی فرد/خانواده داشته و پایه‌های اقتصادی وی را جهت احراز میزان درآمد از یک سو و میزان هزینه ها از سوی دیگر (دخل/خرج) نشانه می‌روند. از کنار هم قرار دادن اطلاعات ادعایی دانشجو که از طریق مندرجات مستنداتی که برای این کار ارائه میگردد حاصل می‌گردد این نتیجه منطقی مطلوب است که آیا فرد مورد نظر با توجه میزان درآمد خانواده و میزان مخارج خود و با در نظر گرفتن نرخ برابری ارز بین دو کشور نیاز به کمک هزینه ای جهت پوشش هزینه های تحصیل دارد یا خیر. جزئیات، کیفیات و چیستی مدارک مورد نیاز را از مشاورین موسسه جویا شوید.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید . ( آموزش زبان ایتالیایی )



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

 صفات فراوانی AGGETTIVI QUALIFICATIVI

از صفات فراوانی AGGETTIVI QUALIFICATIVI برای نسبت دادن و یا مقدار دادن به اسم استفاده میشود . یعنی میزان دقت و تمرکز را بر اسم افزایش میدهد . برای مثال اگر بخواهیم به یک کتاب از نظر زیبایی صفت بدهیم از bello به معنای زیبا و یا از brutto  به معنای زشت استفاده می کنیم .

 

forma شکل triangolaresfericorotondoromboidalequadrato
tempo زمان quotidianoinvernalediurnonotturnoseralepomeridiano …
colore رنگ rossoverdegiallognologrigiastroviolaceo …
sensazioni fisicheحالات فیزیکی caldodolcepiccantefreddoruvidofragrante …
stati d’animoحالات روحی gioiosofelicetristemalinconicoeuforicoansioso …
valutazioni morali حالات اخلاقی nobilealtruistapettegologenerosodisonestomaleducato …
dimensioni اندازه ها lungolargostrettoelevatograndevastopiccolo …
modi di essere مدل های بودن stancoriposatoesaustoindolenzitorilassato …
materia ماده (متریال ) marmoreoligneobronzeoferrosoeburneo …
aspetto ظاهر solidocadentefatiscenterobustofloridoallampanato …

 

هیچ محدودیتی برای این صفت ها در زبان ایتالیایی از نظر موقعیت در جمله وجود ندارد و میتوان به هر صورت ( قبل یا بعد از اسم ) از آنها استفاده کرد . در جدول زیر برخی از این صفت ها با توجه به جنسیت و اسم آنها را مشاهده میکنید . (همانطور که میدانید برخی از اسامی هم در حالت مفرد به e ختم می شوند که در حالت جمع حرف آخر e تبدیل به i  میشود . )

 

Singolareمفرد 

Pluraleجمع

maschileمذکر
in -o  

un ballerino famoso

dei ballerini famosi

femminileمونث
in -a

una ballerina famosa

delle ballerine famose

maschileمذکر
in -e

un libro interessante

dei libri interessanti

femminileمونث
in -e

una signora gentile

delle signore gentili

همانند جنسیت وتعداد اسم ها ، صفاتی که مفرد مذکر به o  دارند ، در حالت جمع مذکر به i  ختم میشوند .

همانند اسم ها ، صفاتی که مفرد مونث به a  دارند ، در حالت جمع مونث به e  ختم میشوند .

صفاتی که به o/a ختم میشوند Aggettivi in -o

صفاتی که به e ختم می شوند Aggettivi in -e

 زیبا Bello, a, i, e
با مزه Carino, a, i, e
خوشمزه Buono, a, i, e
کار بلد Bravo, a, i, e
زشت Brutto, a, i, e
با مزه Simpatico, a, i, e
ناخوشایند Antipatico, a, i, he
کوچک Piccolo, a, i, e
تنها Solo, a, i, e
بلند Alto, a, i, e
 کوتاه ، پایین Basso, a, i, e
 فقیر Povero, a, i, e
 خوش شانس Fortunato, a, i, e

سفتDuro, a, i, e
 کارمند، مشغول  Impegnato, a, i, e
پیش بینی نشده Imprevisto, a, i, e
پولدار ، ثروتمند Ricco, a, cchi, cche
 حوصله سر بر Noioso, a, i, e
خجالتی Timido, a, i, e
خنگ ، نادان Stupido, a, i, e
 با اعتماد به نفس Spigliato, a, i, e

 Intelligente, i باهوش
Importante, iمهم 
Gentile, iمهربان 
Gioviale, iجوان 
Particolare, iخاص 
Grande, iبزرگ 
Triste, iغمگین 
Felice, iساده 
Appassionante, i هیجان انگیز
Intrigante, iجذاب 
Affascinante, i شگفت انگیز 
Accattivante, i بدجنسانه 
Disponibile, i در دسترس
Semplice, iساده 
Attraente, iجذاب 
Interessante, iجالب 
Elegante, iشیک 

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید . 



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

 

تفاوت استفاده از l’imperfetto و Passato Prossimo در ایتالیایی

میدانیم که در گرامر زبان ایتالیایی هر دو زمان passato Prossimo و L’imperfetto  برای زمان گذشته هستند و برای بیان وقایعی هستند که تا کنون تمام شده اند .  این دو زمان از نظر نحوه استفاده و ساختار گرامری دارای تفاوت هایی هستند که در این متن به آنها می پردازیم : 

ابتدا میتوانید به مطالب مربوط به هر کدام از این زمان های فعلی مراجعه کنید :

 

passato prossimo 

  • از زمان passato prossimo  برای بیان اتفاقی در گذشته که در یک لحظه اتفاق افتاده و تمام شده استفاده می شود . برای مثال :
  • Ali e’ venuto .  علی آمده است 

در جمله بالا یعنی علی آمده و دیگر فعل آمدن توسط علی به پایان رسیده است.

  • از زمان passato prossimo  برای بیان اتفاقی در گذشته که یکبار افتاده و تمام شده استفاده می شود.  برای مثال :
  • Siamo andati al mare ieri .  دیروز به دریا رفتیم 

این فعل رفتن به دریا در دیروز فقط یکبار افتاده و دیگر تکرار نشده . 

 

L’imperfetto

از زمان L’imperfetto  برای بیان اتافقاتی در گذشته استفاده می شود که یا چندین بار تکرار شده اند و یا دارای یک بازه زمانی نامشخص هستند . 

  • برای اتفاقاتی که به صورت روتین و مرتب تکرار شده اند : 
  • facevo calcio quando avevo 10 anni .  یعنی وقتی 10 سالم بود فوتبال بازی می کردم 

مشخص هست که در اینجا عمل بازی کردن فوتبال در سن 10 سالگی به صورت مرتب و چندین بار انجام شده است . 

  • برای اتفاقاتی که بصورت زمانبر در بازه ای نا مشخص افتاده اند :
  • ieri notte facevo sport .  دیشب ورزش می کردم 

مشخص هست که عمل ورزش کردن دیشب مشخص نیست که چه مدت بوده است . برای مثال چند دقیقه یا چند ساعت . فقط مشخص هست که بازه ای زمانی در دیشب ورزش کرده است . 

 

passato prossimo + L’imperfetto

اگر بخواهیم بگوییم که دو کار درزمان گذشته با تداخل انجام شده اند : 

  1. کاری که دارای بازه زمانی بوده ، یعنی در زمانی که کار دوم انجام شده ، جریان داشته . از زمان L’IMPERFETTO  استفاده می شود . 
  2. کاری که به صورت ناگهانی و یکباره در زمانی که کار دیگر در جزیان بوده باید با Passato Prossimo  آورده شود . 
  • Quando mangiavo ho sentito il suono .  وقتی داشتم غذا میخوردم صدا رو شندیم . 

معلوم هست که در جمله بالا فعل غذا خوردن در جریان بوده که در حین آن فعل شندین اتفاق افتاده است . 

در ویدیوی زیر بطور کامل به مبحث تفاوت استفاده از l’imperfetto و Passato Prossimo پرداخته ایم : 

 

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید . 



:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

الفبای زبان ایتالیایی

کوچکترین جز هر زبان حروف آن زبان هستند که با  قرار گرفتن در کنار یکدیگر می توانند کلمات و جملات را به وجود آورند . حال اگر این حروف را به ترتیب در کنار هم بگذاریم الفبای آن زبان تولید می شود . الفبای زبان ایتالیایی شامل  21 حرف است . یعنی زبان ایتالیایی 5 حرف کمتر از زبان انگلیسی دارد.

حروف الفبای زبان ایتالیایی به صورت زیر تلفظ می شوند :

الفبای ایتالیاییحروفی که در الفبای زبان ایتالیایی نیستند .

 

همانطور که می بینیم حروف انگلیسی  w,x,y,j,k در زبان ایتالیایی نیستند . خب از خود می پرسید پس چگونه در برخی از کلمات ایتالیایی آنها را می توان مشاهده کرد. نکته اینجاست که هر چند این حروف ریشه ایتالیایی ندارند اما زبان ایتالیایی نیز مثل هر زبان دیگری دستخوش تغییر زبان های دیگر قرار گرفته است و کلمات خارجی را در خود جای داده است.  پس در برخی کلمات که ریشه خارجی  دارند این حروف مشاهده می شود .

الفبای زبان ایتالیایی

برای مثال کلمه “Yogurt”  که ریشه ای انگلیسی و همچنین ترکی دارد و در زبان ایتالیایی هم به معنای ماست می باشد . چون کلمه “یُگورت” از زبان دیگری وارد ایتالیایی شده و اسپلینگ خود را حفظ کرده است مجبوریم از حرف “Y” در آن استفاده کنیم .

 

حروف صدا دار در ایتالیایی

در الفبای زبان ایتالیایی این حروف شامل (A,E,O,U,I) با آوا های به ترتیب  ( ای، او ، اُ ، اِ ، اَ ) می باشند . منظور از حروف صدا دار این هست که میتوان آنها را به صورت کشیده گفت. مثلا “یووووووو، ایییییییی” .

 

در برخی کلمات ممکن است که دو حرف صدا دار پشت سر هم استفاده شوند. این حروف ممکن است با توجه به ترکیبشان در حالت یکسان آوا های متفاوتی داشته باشند . برای مثال gio در ایتالیایی آوای “جو” می دهد ، پس g صدای “ج” می دهد و  حرف I تلفظ نمی شود . در مورد این موضوع در همین درس بخش های بعدی مفصل تر توضیح می دهیم .

 

حروف بی صدا در ایتالیایی

سایر حروف در الفبای زبان ایتالیایی جزو دسته حروف بی صدا هستند . این کلمات به صورت بریده بیان می شوند و نمیتوان آوای آنها را به صورت کشیده ادا کرد. این حروف اغلب به جهت تلفظ شدن به همراه حروف صدا دار می آیند.

 

اگر در ایتالیایی دو حرف بی صدا پشت سر هم قرار بگیرند صدای مشدد می دهند . برای مثال villagio  به معنی “روستا” که بدین صورت تلفظ می شود : “ویللاججو”

تلفظ متفاوت برخی حروف در زبان ایتالیایی

در گرامر زبان ابتالیایی برخی حروف در الفبای زبان ایتالیایی تلفظ دوگانه دارند . یعنی با توجه به حرف بعدی در کلمه ممکن است تلفظ متفاوتی داشته باشند ، که در درس بعدی به طور کامل به آن می پردازیم . به عنوان مثال حرف “C“  در کلمه “CIAO”  صدای “چ“ و در کلمه “COME”  صدای “ک” می دهد. حروف “G” و ترکیب های “SC”  نیز با توجه به حرف بعد از آنها صدای دوگانه دارند. این موضوع رو به طور کامل توی درس دوم کتاب نوو اسپرسو یک توضیح دادم .

برای اطلاعات بیشتر آموزش زبان ایتالیایی  میتونید به پست تلفظ حروف در زبان ایتالیایی مراجعه کنید .



:: برچسب‌ها: الفبای زبان ایتالیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

از صفت های پرسشی و تعجبی در زبان ایتالیایی عموما در جملات پرسشی و تعجبی استفاده میشود . 
صفت های پرسشی برای سوال پرسیدن به طور مستقیم یا غیر مستقیم درباره کمیت , کیفیت و هویت انسان ها و حیوانات و اشیا که به آنها اشاره شده به کار گرفته میشود . در گرامر زبان ایتالیایی  این صفات همیشه قبل از اسم می ایند . در این قسمت به آنها به صورت جداگانه اشاره میکنیم : 

صفت che : 

مانند  quale  مورد استفاده قرار میگیرد ولی بیشتر در زبان محاوره ای استفاده میشود و اما برعکس quale در نوع (مونث – مذکر ) و عدد(مفرد – جمع )  ثابت است . 

چه چیزی خریدی ؟………………?che cosa hai comprato
 چه کتاب هایی میخوانی؟………………?che libri leggi

نکته: باید دقت شود هنگام استفاده از che با یک صفت دیگر به صورت درست به کار برده شود :

( شکل اشتباه ) چه زیبا ……..che bello
(شکل صحیح ) چقدر زیباست ………….com’e bello

صفت quale : 

این صفت در نوع متفاوت نیست و ثابت است اما در تعداد شکل ان متفاوت است . 
از ان در طرح سوال در مورد کیفیت و هویت اسم مورد نظر استفاده میکنند :

(کیفیت -مفرد ) کدام بازدید را بیشتر میپسندی ؟ …………?quale visito ti piace di piu
(کیفیت -جمع ) کدام بازدید ها را بیتر میپسندی ؟ ……………… ?quali visiti ti piacciano di piu
 (هویت -مفرد ) کدام استاد ایتالیایی درس میدهد؟…………… ?quale professore insegna italiano
(هویت -جمع ) کدام اساتید ایتالیایی درس میدهند؟ ………….? quali professori insegnono italiano

صفت quale با قطع حرف به صورت qual البته بدون گرفتن اپوستروف در جلوی اسامی که با حرف صدا دار شروع شده باشند و گاها در مقابل اسامی با حروف بی صدا به غیر از Z, S ناخالص و Pn ,Gn به کار گرفته میشود . 

   چه مثالی ؟………..?qual esempio

صفت qanto : 

این صفت هم در نوع و هم در تعداد متفاوت است و برای پرسش در مورد کمیت اسم مورد استفاده قرار میگیرد 
این صفت وقتی در مقابل اسم یا تعدادی از اسامی اشخاص و یا اشیا قرار میگیرد عموما تعداد زیادی از انها مد نظر است . 

شما چقدر پول دارید ؟ ……………? quanto denaro ha lei
چقدر پاستا میخوری ؟ ……………? quanta pasta mangi
چند تا دوست داری ؟ …………………? quante amice hai
چند تا کتاب میخوانی ؟ ……………….? quanti libri leggi

حالا به مثال های زیر توجه کنید : 

. mi chiedo che soddisfazione si prova a fare questo
از خودم میپرسم چه لذتی در انجام این کار هست . 
. raccontami quali regole hai seguito per fare questo
برام تعریف کن چند تا قانون رو رغایت کردی تا این رو انجام بدی.
 . e difficile  credere quanti problemi hai
 باور کردن اینکه چقدر مشکلات داری سخته. 

در این سه مثال قبلی صفت های che , quale, quanto  به صورت گزاره های پرسشی غیر مستقیم به کار گرفته شده است . 
به این سه صفت , صفت های تعجبی هم میگویند زیرا برای معرفی یک حالت تعجب و دادن یک نوع تاکید به کیفیت یا کمیت اسم مورد مظر از راه تعجب به کار میروند . 

چه روز بدی !……………!che brutta giornata
چقدر مشکلات!……………..!quanti problemi
چه جمعیتی !……………!quanta gente
چه پولی !………………!quali soldi
چه شانسی! ………….!qual fortuna

 

میتوانید جهت آموزش زبان ایتالیایی به سایت توآموز مراجعه نمایید . 



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

در بخش گرامر زبان ایتالیایی بحث صفات مبهم زمانی استفاده می شود که وضعیت اسم مشخص نیست. به عبارت دیگر میخواهیم یک ویژگی مبهم و نامشخص به اسم بدهیم. پس صفات مبهم در زبان ایتالیایی انواعی از صفات هستند که به وسیله آنها ، کمییت و یا کیفیت اسامی بدون آنکه مقدارش مشخص باشد به صورت مبهم نام برده میشود . 
به تعدادی از آنها در جدول زیر اشاره میکنیم : 

برخی parecchio بسیار molto
بلکه alquanto زیاد troppo
به عنوان بسیاری از… altretanto همه(چیز) tutto
متنوع vario زیاد  tanto
دیگر altro کم poco
هر alcuno چقدر quanto
متفاوت diverso هیچکس nessuno

صفات مبهم فوق با اسامی مفرد و جمع , مذکر و مونث ایتالیایی به کار میرود و بسته به جنست و تعداد اسامی  ، به چهار شکل مجزا تقسیم میشوند- جمع یا مفرد ؛ مذکر یا مونث –  مبهمات ذکر شده هم میتوانند به عنوان صفت و هم به عنوان ضمیر مورد استفاده واقع شوند . 

  • nessun monte dell’iran supera i cinque mila seicento metri
  • هیچ کوهی در ایران بیش از 5600 متر ارتفاع ندارد.

  • nessunna delle citta’ che ho visitato mi sembra bella come isfahan 
  • از شهر هایی که دیدم هیچکدام به زیبایی اصفهان نبودند .

 

کاربرد صفات مبهم 

این صفات مبهم بیشتر در شکل مفرد به شی و یا اسم جمع دلالت میکند و در شکل جمع هم به اشخاص و حیوانات و اشیا دلالت میکنند . برخی از این صفت ها عبارتند از :

tanto , poco , molto , troppo , parecchio , tutto , altro , altretanto , alquanto 

برای درک بهتر این مطلب به مثال های زیر توجه کنید : 

  • paulo ha molto denaro io poco
  • پائولو پول زیادی دارد من کم .
  • ho poco tempo non posso venire
  • وقت کمی دارم نمیتوانم بیایم .
  • troppo lavoro e troppa inerzia sono entrambi nicivi
  • کار زیاد و بیکاری زیاد هر دو زیان اور هستند .
  • io sono goloso , vai a prendermi un altro gelato
  • من شکمو هستم ,  برو یک بستنی دیگر برای من بگیر . 
  • hanno tante case da fare
  • انها کار های زیادی دارند .
  • per troppe persone lo studio e’ un peso 
  • برای خیلی از افراد تحصیل بار سنگینی است . 

نکته : Tale وقتی که بخواهیم به شکل صفت مبهم ازش استفاده کنیم ، دقت کنید که همیشه بعد از آن حرف تعریف نامعین می آید که به شی یا شخص به طور نامعین دلالت میکند . 

(به عنوان صفت مبهم ) مهندسی از فلورانس ……………..un tale ingegnere di firenze

  • اسم “مهندس ” در این قسمت به صورت نامشخص بیان شده است . 


انتظار یک چنین واکنشی را نداشتم ………………non mi aspettavo una tale reazione

  • “واکنش” به صورت مبهم بیان شده و معلوم نیست که شدید هست یا ضعیف . 

 

نکته : ترکیب Uno مثل alcuno , nessuno , ciascuno  که در مقابل اسامی مذکری که با حرف صدا دار و بی صدای ساده شروع شده  بیاید ، با قطع حرف یا هجا ( troncamento) همراه میشود و در مقابل کلمات مونثی که با حرف صدادار شروع شده باشند حرف صدا دار آنها حذف و به جایش اپوستروف قرار میگیرد : 


نکته : ترکیبات Uno فقط به اشخاص دلالت میکنند  . 

هیچ دلیلی برای سرزنش تو ندارم ……….non ho alcun motivo di rimproverarti
هیچ دوستی به سراغت نیامد ………..nessun’amica e venuta a cercarti
 هیچ سفارتخانه ای در این شهر پیدا نمیشود ……….nessun’ambascata si trova in questa citta

 

دو مورد از صفات مبهم (nessuno , ciascuno ) فقط در حالت های مفرد مونث و مذکر به کار میروند و میتوانند  ضمیر هم باشند . این واژه ها همچنین وقتی در مقابل اسم قرار میگیرند مثل حرف تعریف رفتار میکنند . 

  • nessun uomo e’ immortale  ………………هیچ انسانی جاودانه نیست 
  • non ho nessuna voglia di andare al cinema…………هیچ رغبتی برای رفتن به سینما ندارم 
  • non ha nessun amico in questa citta………… در این شهر هیچ دوستی ندارم 
  • non ho nessun programma per doman…………..هیچ برنامه ای برای فردا ندارم
  • ognuna di voi porti qualcos…………………هر کس از شما چیزی با خودش بیاورد
  • ognuno eviti di recare danno al prossimo …………هر کس باید سعی کند همنوع خود را نیازارد

در زیر هم بخشی از انواع حالت های برخی از این صفات را در شکل های مفرد و جمع و مذکر و مونث اورده ایم :

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید 



:: برچسب‌ها: صفات مبهم ایتالیایی gli aggettivi indefiniti ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

ضمایر ترکیبی  Pronomi combinati

در گرامر زبان ایتالیایی  یکی از مهمترین موارد ضمایر در زبان ایتالیایی هستند . میتوان گفت بطور کلی ضمایر جانشین اسم در زبان ایتالیایی می شوند . هرگاه دو ضمیر غیر تاکیدی در کنار هم قرار گیرند ضمیر مفعولی غیر مستقیم قبل از ضمیر مفعولی مستقیم می آید و ضمیر نخست با مصوت e نوشته می شود.

Mi+lo= me lo به من آن را ( مذکر)

Mi+la= me la  به من آن را ( مونث)

Mi+li= mi li  به من آنها را ( مذکر)

Mi+le= me le  به من آنها را ( مونث)

Te lo, te la ; te li , te le  به تو آن را ; به تو آنها را

Ce lo , ce la ; ce li , ce le   به ما آن را ;  به ما آنها را

Ve lo, ve la ; ve li , ve le  به شما آن را ; به شما آنها را

ضمیر ترکیبی که جزء اول آن سوم شخص مفرد یا جمع باشد همواره با gli شروع می شود. به عبارت دیگر ضمایر مفعولی غیر مستقیم gli ( او مذکر)، le ( به اومونث) و loro ( به آنها) هرگاه با ضمیر مفعولی مستقیم ترکیب شوند همگی به صورت  gli   به کار می روند.

Gli+lo= glielo

Le+ lo = glielo

 

به او آن را ، به آنها آن را

Lo  مفرد مذکر

Glielo

به او آن را ، به آنها آن را

La  مفرد مونث

Gliela

به او آنها را ، به آنها آنها را

Li  جمع مذکر

Glieli

به او آنها را ، به آنها آنها را

Le جمع مونث

Gliele

 

 همانطور که مشاهده می کنید ضمایر ترکیبی سوم شخص همواره به صورت یک کلمه نوشته می شوند.

کاربرد ضمایر ترکیبی :

برای ضمایر ترکیبی در گرامر زبان ایتالیایی موارد مختلفی وجود دارند . برای مثال:

Il professore mi da sempre la regola. Me la da con molti esempi .

 استاد همیشه قاعده را به من (یاد) می دهد. آن را با مثال های زیادی به من می دهد .

Ti do il libro. Te lo do.

 کتاب را به تو می دهم. آن را به تو می دهم.

Il profssore spiega le regole? Si, ce le spiega .

آیا معلم قواعد را به شما توضیح می دهد؟ بله آنها را برای ما توضیح می دهد .

  • برای سایر موارد نیز میتوان مثال های زیر را به کار برد .

Simone spiega a Mario la regola . gliela spiega

سیمون قاعده را برای ماریو توضیح می دهد . آن را برای او توضیح می دهد. (مذکر)

Simone spiega a Maria la regola . gliela spiega

سیمون قاعده را برای ماریا توضیح می دهد . آن را برای او توضیح می دهد. (مونث)

Simone spiega a student  la regola . gliela spiega

سیمون قاعده را برای دانش آموزان توضیح می دهد . آن را برای آنها توضیح می دهد. (مذکر و مونث)

همانطور که مشاهده می نمایید کلمه gliela  سه معنی متفاوت دارد:

آن را به او (مذکر)

آن را به او ( مونث )

آن را به آنها ( مذکر و مونث )

نکته : توجه داشته باشید که جز دوم ضمایر ترکیبی می تواند ne  (از آن ، از آنها ) باشد . مانند :

Quanti me ne porti ? Te ne porto cinque.

 چند تا برام میاری ؟ از آنها برایت 5 تا می آورم.

Quanti me ne portA ? gliene porto cinque.

چند تا برام میاری ؟ از آنها برایت 5 تا می آورم. (مودبانه – سوم شخص مفرد مونث)

  • قبل تر نیز گفته بودیم که برای اینکه یک نفررا به صورت محترمانه مخاطب قرار دهیم از ضمایر اشاره در زبان ایتالیایی سوم شخص مفرد مونث استفاده می کنیم. این موضوع در زبان فارسی با دوم شخص جمع نشان داده می شود .

اگر فعل به صورت مصدر ، اسم مصدر ، صفت مفعولی و یا امر مستقیم باشد . ضمایر ترکیبی به صورت متصل به آن می پیوندند . مانند:

Vorrei dirtelo, ma non posso .

می خواهم آن را به تو بگویم اما نمی توانم .

Ni ho dovuto negare quell favore e , negandoglielo , l’ho perso come amico .

مجبور بودم آن لطف را در حق او بپذیرم، و با رد آن برای او ، او را به عنوان دوست از دست دادم .

میتوانید با ثبت نام در سایت آموزش زبان توآموز www.toamuz.com به راحتی زبان ایتالیایی را به صورت اینترنتی بیاموزید .



:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

 

درجات مقایسه در زبان ایتالیایی Gradi di comparazione

 

در گرامر زبان ایتالیایی برای مقایسه کردن دو موضوع با یکدیگر می توان از عبارت های مقایسه ای  la comparazione regolare  و یا روش های خاص  comparazione particolare  استفاده کرد. ابتدا بهتر است به مطلب قید و صفت در زبان ایتالیایی مراجعه کرده و با صفت ها که برای توصیف اسم و قید ها که برای توصیف افعال استفاده می شود آشنا شویم . 

مقایسه با قاعده  la comparazione regolare  

میدانیم که برای برتری یا کهتری دادن بین دو شی یا شخص از مقایسه استفاده می کنیم. در برخی موارد برای تفضیل یا برتری دادن یک شی یا شخص بر سایر اشیا و یا اشخاص نیز از صفت ها ( صفات تفصیلی ) استفاده می کنیم. در این مورد می توان به روش های زیر میان دو جسم ، شی و … مقایسه کرد .

درجه مقایسه ای grado comparative

  • مقایسه میان دو اسم یا دو ضمیر در مورد یک ویژگی خاص.

Piu …. Di  بیشتر …از

Meno … di  کمتر … از

Tanto …. Quanto  بدان اندازه … که

Cosi … come  چنان … که

Quanto ( come) …  به اندازه ….

مورد اول برای بیان برتری و مورد دوم برای بیان کمتر بودن استفاده می شود . سایر گزینه ها برای نشان دادن برابری استفاده می شوند.

Perugia e’ piu fredda di Roma  پروجا از رم سرد تر است .

Roma e’ meno fredda di Perugia  رم از پروجا گرم تر است . ( کمتر سرد است)

Perugia e’ tanto freddo quanto Assisi   پروجا به اندازه آسیسی یرد است .

 

  • مقایسه میان دو ویژگی ، دو عمل یا حالت مربوط به یک اسم سا ضمیر

Piu’ …. Che   بیشتر … تا

Meno …. Che  کمتر … تا

Tanto …. Quanto   بدان اندازه …. که

Cosi …. Come  همانقدر … که

Quanto …. همان اندازه…

 برای مقاسیه دو صفت:

Roma e piu’ umida che fredda  رم بیشتر مرطوب است تا سرد.

Perugia e’ meno umida che fredda  پروجا کمتر مرطوب است تا سرد.

Firenze e’ tanto umida che fredda  فلورانس به همان اندازه که سرد است مرطوب نیز هست.

برای مقایسه دو عمل یا حالت :

E’ piu’ facile capire che parlare una lingua straniera .

 فهمیدن یک زبان خارجی آسانتر از صحبت کردن آن است .

E’ meno facile scrivere che parlare una lingua straniera

 نوشتن یک زیان خارجی مشکلتر از صحبت کردن آن است .

E’ facile parlare quanto scrivere una lingua che si conosce bene

 صحبت کردن زبانی که فرد خوب می داند به اندازه نوشتن آن ساده است .

 

 

درجه عالی  Grado superlative

قبل تر مطرح کردیم که از صفت های عالی برای برترین و عالیترین استفاده می شود . برای اینکه بگوییم یکی از موارد از بین سایرین “ترین” هست . 

  1. نسبی

Il piu’ … di (fra)  بیشترین … در بین ، …. ترین در بین

Il meno … di (fra)  کمترین … در بین

 Firenze e’ la piu’ fredda di ( fra) queste citta  فلورانس در بین این شهر ها سردترین است .

Roma e’ la meno fredda di ( fra) queste citta  رم در بین این شهر ها کمتر سرد است . ( گرمترین است)

تذکر: در صفت عالی حرف تعریف می تواند قبل از piu’ , meno  یا قبل از اسم قرار بگیرد . مثال:

E’ il piu’ bel film che abbia visto.

E’ il film piu’ bello che abbia visto .

 گمان می کنم زیبا ترین فیلمی است که دیده ام .

  1. مطلق

برای نشان دادن وجود صفتی به مقدار زیاد در یک اسم می توان یکی از سه روش زیر را به کار گرفت :

  • استفاده از پسوند issimo
  • استفاده از قیود molto خیلی یا assi  بسیار قبل از صفت
  • تکرار صفت

Firenze e’ una citta freddissima .

Firenze e’ una citta molto (assi) fredda .

Firenze e’ una citta fredda fredda  .

فلورانس شهری بسیار سرد است .

تذکر: برخی از صفات عالی با پیشوند های stra… و arci … و ultra…ساخته می شوند.

Strapotente  بسیار قدرتمند

Arci milionario  میلیاردر

Ultrarapido  بسیار سریع

 

مقایسه خاص  comparazione particolare  

برخی از صفات باقاعده تفضیلی و عالی شکل های دیگری نیز دارند . که از الگوی خاصی تبعیت نمی کنند و بی قاعده محسوب می شوند.

  1. گاهی شکل عالی یا تفضیلی مستقیم از زبان لاتین گرفته می شود .

Cattivo  بد

Peggiore: piu cattivo  بدتر

Il peggiore : il piu’ cattivo  بدترین

Pessimo : cattivissimo  بسیار بد

 

  1. گاهی شکل های اصطلاحی برای نشان دادن صفت عالی مطلق به کار می رود .

Stanco خسته

Stanco morto: molto stanco    بسیار خسته ( خسته تا حد مرگ)

شما می توانید با عضویت در سایت توآموز به صورت اینترنتی ( آنلاین یا آفلاین ) به راحتی به یادگیری زبان ایتالیایی بپردازید . همچنین می توانید دوره های آموزش زبان ایتالیایی را دانلود کرده و در هر زمان و هر مکان فارغ از اتصال به اینترنت فایل های ویدیویی را تماشا کنید .



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

 

تقسیم کلمات به هجا ها در زبان ایتالیایی

 

در آموزش زبان ایتالیایی  ، یکی از روش های تلفظ کلمات در زبان ایتالیایی تقسیم کلمات به هجا ها برای ادای آنها می باشد . جهت تقسیم کلمات به هجا ها در زبان ایتالیایی می توان با کمک موارد زیر کلمات را به صورت صحیح تلفظ کرد. بطور کلی حروف در زبان ایتالیایی به دو دسته حروف صدا دار و حروف بی صدا تقسیم بندی می شوند . 

divisione delle parole in sillabe

  • صامت بین دو مصوب با مصوباتی که بعد از آن می آید تشکیل یک هجا را می دهد .

مانند :

o-do-re  عطر

sa-po-re  طعم

co-lo-re  رنگ

  • صامت مشددی که بین دو مصوبه آمده است، جدا می شود. مانند:

fer-ro آهن

gras-so  چاق

bel-lis-si-mo  بسیار زیبا

 

 

  • دو صامت بین دو مصوت:

الف) اگر اولین صامت l,m,n,r  باشد به هجای قبلی می پیوندد. مانند:

cor-po  بدن 

col-po ضربه

can- to آواز

ب)اگر اولین صامت l,m,n,r نباشد، هر دو صامت با مصوت بعدی تشکیل یک هجا را میدهند :

que-sto  این

ri-stam-pa-re تجدید چاپ کردن

que-stio-ne  مناظره

  • مصوبه های مرکب (دو مصوبه که تشکیل یک صدای واحد کشیده را می دهند). تجزیه ناپذیر هستند و باید با صامت قبلی تشکیل هجا دهند. مثال:

vie-ni بیا

fiu-me  رودخانه

pie-tra  سنگ

علامت گذاری بر روی حروف 

در زبان ایتالیایی بر روی کلمات ممکن است برخی علامت ها قرار بگیرند که علاوه بر تغییر تلفظ آن لغت در معنی کلمه نیز ممکن است تغییر ایجاد کند. یکی از این علامت ها ” ‘ ” آپاسترو است که باعث تاکید در تلفظ نیز می شود . 

برای مثال حرف “e” در زبان ایتالیایی به معنای “و” هست اما حرف ” ‘e ” به معنای “هست ” می باشد . 

همچنین در انتهای کلماتی چون ” ‘caffe ”  و ” ‘te ”  نیز قرار می گیرد . 



:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

 

 ضمایر مفعولی در زبان ایتالیایی

 

در گرامر زبان ایتالیایی ضمایر مفعولی جهت عدم تکرار مفعول جمله جایگزین اسم مفعول می شوند این ضمایر به دو دسته ضمایر مفعولی مستقیم تاکیدی و ضمایر مفعولی مستقیم غیر تاکیدی تقسیم می شود در دسته اول تاکید بر مفعول جمله می باشد برای مثال 

chiamano te  تو را صدا می زنند ( تاکید روی مفعول)

ti chiamano  صدات می کنند ( تاکید رو ی فعل) حرکت صدا زدن مورد نظر گوینده است.

ضمایر مفعولی غیر مستقیم PRONOMI INDIRETTI

ضمایر مفعولی نشان دهنده ی کار فاعل بر روی آنها هستند.
در آموزش زبان ایتالیایی دو نوع ضمیر مفعولی وجود دارد که عبارتند از ضمایر مفعولی آوایی و ضمایر مفعولی بی آوا که تفاوت چندانی در استفاده از این ضمایر وجود ندارد و میتوان هر دو صورت را در جمله بکار برد. در کتاب نوو اسپرسو میتوانید این مطالب را به صورت کامل فراگیرید . 
مثال:


Mi picae = A me piace

ضمایر غیر مستقیم – بی آوا
pronomi indiretti – atoni
ضمایر غیر مستقیم – آوایی
Pronomi indiretti – tonici
معنی
mi A me به من
ti A te به تو
gli A lui به او (پسر)
le A lei به او (دختر)
Le A Lei به او (احترامی)
ci A noi به ما
vi A voi به شما
gli A loro به آنها

نـکتـه:

ضمایر مفعولی atoni همیشه قبل از فعل میایند ولی ضمایر tonici میتوانند قبل از فعل و یا قبل از فاعل بیاید

Questo vestito mi sembra troppo caro =این لباس به نظرم خیلی گران است.

Questo vestito a me sembra troppo cara = این لباس به نظرم خیلی گران است.

A me questo vestito sembra troppo caro = این لباس به نظرم خیلی گران است.

نـکتـه: 

فعل Piacere (دوست داشتن) با این ضمایر صرف نمیشود و تنها به دو صورت استفاده می شود.

A) وقتی راجع به یک اسم مفرد باشد به شکل piace میاید.

Mi piace la musica classica = موسیقی کلاسیک دوست دارم

B) وقتی راجع به یک اسم جمع باشد به شکل piacciono به کار میرود.

Mi piacciono i film gialli = فیلم های جنایی دوست دارم

نـکتـه:

فعل Semberare نیز تنها به دو صورت با این ضمایر میاید.

A) وقتی راجع به اسم مفرد به کار برود به شکل Sembra میاید.

Questa borsa mi sembraa bello = به نظرم این کیف زیباست.

B) وقتی راجع به اسم جمع باشد به شکل Sembrano میاید.

Queste borse mi sembrano belle = این کیف ها به نظرم زیبا هستند.

نـکتـه:

برای منفی کردن این جملات اگر با ضمیر غیرمؤکد بود non قبل از ضمیر می آید و اگر جمله با ضمیر تأکیددار باشد nonقبل از فعل می آید.

Questo colore non le piace = او این رنگ را نمی پسندد.

A lei non piace questo colore = او این رنگ را نمی پسندد.

ضمایر مفعولی مستقیمPRONOMI DIRETTI

(complemento oggetto)

ضمایر مستقیم
PRONOMI DIRETTI
lo آن را مذکر
la آن را مونث
li آنها را مذکر
le آنها را مونث
ne از آن

نکته: ضمایر مستقیم میتوانند به انتهای فعل نیز اضافه شوند

Non lo posso chiamare Non posso chiamarlo.

ضمایر مفعولی به طور کلی به دو دسته ضمایر مفعولی مستقیم و غیر مستقیم تقسیم بندی می شوند.



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid
 

یکی از نکات مهم در بحث آموزش زبان ایتالیایی طریقه امری کردن افعال می باشد . برای بیان دستور و یا تحمیل کردن یک موضوع بر شخص دیگر باید از افعال امری استفاده کرد. این افعال هم می توانند به صورت دوستانه و هم به صورت محترمانه مورد استفاده قرار بگیرند. در این قسمت به توضیح در باره نحوه درست کردن این افعال در جمله با توجه به شخص فاعل می پردازیم:

 

l’imperativo per soconda persona (فعل امری برای دوم شخص مفرد)

به طور کلی افعال امری برای دستور دادن، تشویق کردن و یا نصیحت کردن به کار میرود. جملاتی مانند نخور، خانه بمان، بنویس و …

ساختار این افعال بسته به ضمیر جمله متفاوت است و در ادامه به انواع آن اشاره خواهیم کرد.

ساختار افعال امری خطاب به دوم شخص مفرد (Tu)

– برای تبدیل افعالی که با are ختم می شوند به شکل امری آن ها، از حالت سوم شخص مفرد این افعال استفاده می شود. مثل:

 (بخور)  mangiare —> mangia

– برای افعالی که با ere و یا ire ختم میشوند حالت دوم شخص مفرد این افعال، فرم امری آن ها می شود.

 (بگیر)  prendere —> prendi

(ترک کن)  partire —> parti

( تمام کن)  finire —> finisci

استثناها:

برخی از افعال امری از قانون خاصی پیروی نمیکنن و بی قاعده هستند و باید فرم امری آن ها رو به خاطر سپرد. در جدول زیر به تعدادی از افعال پرکاربرد بی قاعده اشاره شده است.

معنی امری مصدر
بنوش Bevi Bere
خارج شو Esci Uscire
برو ‘Va Andare
بده ‘Da Dare
بگو ‘Di Dire
انجام بده ‘Fa Fare
بمان ‘Sta Stare
بدان Sapii Sapere
بمان Sii Essere
داشته باش Abbi Avere

منفی کردن افعال امری دوم شخص مفرد(tu)

برای منفی کردن این نوع  افعال امری از کلمه non + مصدر فعل  استفاده می شود.

 (نخور)  Non mangiare

(تلوزیون نبین)  Non guardare la TV

https://toamuz.com/courses/

l’imperativo seconda persona plurale (افعال امری برای دوم شخص جمع= voi)

شکل امری این افعال مانند حالت صرف کردنشان در زمان حال ساده است مانند:

(ورزش مناسب انتخاب کنید) Scegliete lo sport adatto

نکـته:

در این مدل از افعال امری فقط 4 استثنا وجود دارد که باید شکل امری آن ها را به خاطر سپرد

Abbiate Avere
Siate Essere
Sapiate Sapere
Stiate Stare

منـفی کردن :

برای منفی کردن این افعال فقط کلمه Non قبل از فعل می آید و ضمایر هم میتوانند یا قبل از فعل بیایند و یا بعد ار آن ها که در این صورت به فعل می چسبند مثل:

Non le mangiate / Non mangiatele

 

l’imperativo forma di cortesia (فعل امری برای سوم شخص)

برای تبدیل افعال به افعال امری سوم شخص مفرد (Lei:شما) از روش زیر استفاده می کنیم.

– افعالی که با are ختم می شوند برای حالت امری مؤدبانه ، به فرم دوم شخص مفرد تبدیل می شوند 

(نگاه کنید)  guardare —> guardi

– افعالی که با ere یا  ire تمام می شوند برای تبدیل کردنشان به امری سوم شخص ابتدا حالت اول شخص مفرد فعل را صرف می کنیم و حرف o را از آخر آن حذف کرده و حرف a را جایگزین آن می کنیم.

(بگیرید)  prendere —> prendo —> prenda

 (بفرمایید)  dire —> dico —> dica

 (نگه دارید)  tenere —> tengo —> tenga

( بیایید)  venire —> vengo —> venga

اینگونه افعال هم دارای استثناهایی هستند مانند افعال زیر:

بمانید Sia Essere
بدهید Dia Dare
داشته باشید Abbia Avere
بمانید Stia Stare

منفی کردن افعال امری مؤدبانه (lei)

از نظر گرامر زبان ایتالیایی برای منفی کردن این افعال کلمه non را قبل از فعل امری می گذاریم.

(نخورید)  non mangi



:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

افعال انعکاسی در زبان ایتالیایی

افعال انعکاسی در زبان ایتالیایی به فعل هایی گفته می شود که عملی که از فاعل سر می زند به جای واقع شدن روی مفعول، روی خود فاعل واقع می شود . به عبارتی دیگر در افعال انعکاسی فاعل عملی را روی خود انجام می دهد. این افعال به دو دسته ی افعال انعکاسی حقیقی I verbi riflessivi veri  و افعال انعکاسی ظاهری  I verbi riflessivi apparenti  تقسیم می شوند.  این افعال همراه با ضمایر انعکاسی  (  mi خودم ،  ti خودت ، si  خودش ، ci  خودمان ، vi  خودتان ، si  خودشان ) بکار می روند.

افعال انعکاسی حقیقی

Luigi lava il cane   “لوئیجی” سگ را می شوید . در این حالت جمله به صورت ساده است اما اگر “لوئیجی” بخواهد خودش را بشورد چه:

Luigi lava se stesso  – Luigi si lava  لوئیجی خود را می شوید.

افعال انعکاسی حقیقی افعالی متعدی هستند بنابراین هر فعل متعدی که با ضمایر انعکاسی به کار رفته باشد، انعکاسی هست.

Non ti sei cambiata  لباست را عوض نکرده ای

افعال انعکاسی اغلب قبل از فعل می آیند، اما اگر با مصدر، اسم مصدر ، صفت مفعولی و امر مستقیم بکار روند ، به صورت ضمیر متصل به آنها می چسبند. مانند:

Voltarsi  مصدر

Voltatosi  صفت مفعولی

Voltati  امر

Voltandoci  امر

افعال انعکاسی متقابل

این افعال برای بیان عملی به کار می روند که دو شخص یا شی متقابلا انجام می دهند. برای مثال:

Pietro e Giovanni non si salutano piu. پیترو و جوانی دیگر به هم سلام نمی کنند .

افعال انعکاسی ظاهری

در آموزش زبان ایتالیایی هر چند این افعال ظاهری انعکاسی دارند اما معنای فعل انعکاسی را در بر نمی گیرند. این افعال –لازم- هستند و عمل انجام شده نیازی به مفعول ندارد . مانند:

Il gatto si e’ arrampicato sull’albero گربه بالای درخت رفت

Mi accorgo ora di aver dimenticato le chiavi  الان متوجه شدم که کلید ها را فراموش کرده ام

Paolo si lamenta sempre پائولو همیشه می نالد.

Me ne vado  می روم

نکته: برخی از افعال برای تاکید به صورت انعکاسی به کار می روند. برای مثال:

Questo gelato voglio gustarmelo in pace  این بستنی را می خواهم با خیال راحت بخورم.

Mi comprero un disco nuovo  یک دیسک جدید خواهم خرید

I sono comprato un cravatta nuova  خودم یک کراوات نو خریدم.

نکته: برخی از افعال بدون هیچ گونه تغییر معنایی ، به صورت ساده و انعکاسی به کار می روند.

Mi riposo  استراحت می کنم

Ti ricordi به یاد داری

Non dimenticarti  یادت نرود ( فراموش نکنی)

تمامی افعال انعکاسی در حالت مرکب با فعل کمکی essere صرف می شوند.

Paolo ha preparato le cena  پائولو شام را آماده کرده است  ( ساده)

Paolo si e’ preparato per la cena پائولو خود را برای شام آماده کرده است ( انعکاسی)

Maria ha salutato Paola e paola ha salutato Maria  ماریا به پائولا سلام کرد و پائولا به ماریا

Maria e Paola si sono salutate  ماریا و پائولا به یکدیگر سلام کردند.



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

بورسیه استانی DSU

کشور ایتالیا یکی از کشور هایی است که به دانشجویان در مقاطع کارشناسی- ارشد و دکتری در راستای کاهش هزینه ها بورس تحصیلی اعطا می کند. این بورس های تحصیلی هم از سوی دانشگاه و هم از سوی دولت به دانشجویان اعطا می گردد.  یکی از این موارد بورسیه استانی DSU  است و بیشتر به این بورس می پردازیم.

انواع بورسیه ایتالیا

ایتالیا دو نوع بورسیه دارد:

  • 1- بورسیه دانشگاه های ایتالیا : این بورسیه از طرف دانشگاه به دانشجو داده میشود و به دانشجویانی تعلق میگیرد که رزومه تحصیلی آنها قوی است. این بورسیه بیشتر مختص مقطع دکترا است ولی در بعضی از موارد به مقطع فوق لیسانس نیز تعلق میگیرد اما مبلغ آن کمتر از دکترا است.

کسر شهریه دانشگاه که  حدود 600 تا 1000 یورو در سال می‌باشد.

کمک تحصیلی از دولت ایتالیا که بین 3000 تا 4000 یورو در سال می‌باشد.

بورس کامل (بورس دانشجو یان ممتاز) که برای دانشجو یان کارشناسی ارشد تا سقف 12000 یورو و برای دانشجو یان دکترا 15000 تا 20000 یورو در سال می‌باشد. این بورس با توجه به هر دانشگاه می تواند متغیر باشد .

  • 2- بورسیه استانی: این بورسیه را اداره بورس هر شهر میدهد و به میزان درآمد خانوادگی شما بستگی دارد. در تمامی مقاطع دانشگاهی میتوان برای بورسیه استانی تقاضا داد. میزان بورسیه استانی سالیانه ۲۵۰۰ الی ۵۲۰۰ یورو میباشد که در هر شهرستان اسم متفاوتی دارد و برای گرفتن آن تقریبا روند ثابتی وجود دارد.  این بورس تحصیلی درشهر میلان ایتالیا به نام DSU معروف شده است .

واژه DSU مخفف عبارت Diritto allo studio universitario میباشد و به معنای حق تحصیل در دانشگاه است و ایتالیا این بورسیه را به دانشجویانی میدهد که از نظر سطح درآمد پایین هستند و بیشتر به کشورهای جهان سوم تعلق میگیرد تا دانشجویان به خاطر نداشتن هزینه تحصیل از ادامه تحصیل محروم نشوند. سازمان اعطا کننده ی این بورس CAAF  می‌باشد. دانشجویان میتوانند با اثبات عدم تمکن مالی برای این بورسیه درخواست دهند. این نکته را در نظر داشته باشید که برای اخذ بورسیه DSU سالی یکبار میتوان اقدام کرد و برای ترم اول میباشد. البته دیده شده دانشجویانی که برای ترم دوم هم اقدام کرده اند باز هم توانسته اند بورس تحصیلی دریافت کنند .  معمولاً افراد در سال اول تحصیل خود شرایط گرفتن DSU را دارند ولی این بدین معنا نمی باشد که افراد در سالهای دیگر تحصیل هم از این شرایط برخوردار باشند.

نکته حائز اهمیت این می باشد که برای بهره گیری از بورس DSU در سالهای بعدی حتما در سال دوم تحصیلی دانشجویان می بایست تعدادی مشخص واحد درسی را سپری کرده باشند تا بتوانند همچنان از شرایط این بورس استفاده نمایند.

مزایای استفاده از بورسیه استانی DSU

بورسیه Dsu در شهرهای ایتالیا با اختلاف مبلغ اندکی، به دانشجو یان ارائه می‌شود.

استفاده از بورسیه، به معنی معاف شدن از شهریه دانشگاه و هزینه‌های دانشجویی و هزینه ی غذای سلف و همچنین استفاده رایگان از خوابگاه خواهد شد و در عین حال مبلغی هم مضاف خواهد آمد. بدین صورت که در ابتدای ثبت نام ممکن است هزینه شهریه از دانشجو گرفته شود ولی بعد از بررسی مدارک توسط اداره CAAF در صورتی که به دانشجو بورس DSU تعلق بگیرید این شهریه به وی بازگردانده می شود .

برای دریافت این نوع بورسیه نیاز به ارائه مقالات علمی یا رزومه کاری و تحصیلی نخواهد بود.

بورسیه Dsu شامل تمام رشته های تحصیلی  و تمام دانشگاه های دولتی می‌شود.

مبلغ بورسیه به حساب شخصی دانشجویان واریز شده و دانشجویان می توانند شهریه دانشگاه ،شهریه خوابگاه و ۲ وعده غذایی را از محل کمک دریافت شده پرداخت کرده و مبلغ باقی مانده را صرف هزینه های جانبی زندگی خود در ایتالیا نمایند.

معمولا دانشجویان لیسانس و فوق لیسانس می توانند پس از پرداخت شهریه دانشگاه، شهریه خوابگاه و ۲ وعده غذایی از محل کمک هزینه جهان سوم ، بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو درسال پس انداز یا صرف هزینه های جانبی زندگی خود در ایتالیا نمایند.

دانشجویان مقطع دکترا با توجه به شهریه های ناچیز دانشگاه می توانند پس از پرداخت شهریه خوابگاه و ۲ وعده غذایی سالانه بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو از این مبلغ را پس انداز یا صرف امورات دیگر نمایند.

نکات قابل توجه در مورد بورسیه استانی DSU

وقتی صحبت از بورس Dsu  می‌شود، هر انچه به ذهن می‌رسد،  فقط مزیت است. اما در کنار استفاده از این مزیت، باید به موارد مهم و قابل توجه دیگری نیز دقت کرد که در زیر به ان اشاره می گردد :

  • بورسیه Dsu در سال یک بار و ان هم در ترم اول ارائه می‌شود. دانشجو یان متقاضی این نوع بورس لازم است بدانند که اگر می خواهند از ترم دوم وارد دانشگاه شوند، باید هزینه ی ان ترم را خودشان پرداخت کنند و به آنها بورس تعلق نمی گیرد .
  • مبلغ بورسیه استانی DSU  طی 2 مرحله پرداخت می‌شود. معمولاقسط اول بورسیه معادل نیمی از مبلغ نقدی بورسیه تا یکماه پس از اعلام نتایج اولیه بورسیه هر استان به حساب معرفی شده توسط دانشجو به اداره بورسیه واریز می شود.معمولا در اکثر استانهای ایتالیا قسط اول بورسیه در استانه تعطیلات سال نو میلادی واریز میشود.
  • پاسخ به درخواست بورس از جانب دانشگاه، معمولا بعد از گذشت 2 ماه از شروع تحصیل و اقامت در ایتالیا مشخص خواهد شد و تا معلوم شدن وضعیت، دانشجو باید خودش هزینه‌های تحصیل و اقامت را پرداخت کند.
  • پاس کردن تعداد مقرر واحد درسی در هر سال تحصیلی، شرط استفاده از این بورس در سال آینده می‌باشد.
  • شرایط پدر و مادر در گرفتن بورس Dsu تاثیرگذار است. ازجمله فوت و یا معلولیت آن‌ها

شرایط اخذ بورسیه بورسیه استانی DSU

  • حداقل آیلتس 6 . لازم به ذکر است که نمره IELTS  بصورت میانگین باید نمره 6 باشد و اگر در هر یک از مهارتهای این امتحان نمره کمتری را اخذ کرده اید نگران این مسئله نباشید با تکیه بر مابقی مهارتها می توان نمره  6 را کسب کرد. البته میتوان تایید مهارت در زبان ایتالیایی نیز کافی باشد . پس آموزش زبان ایتالیایی میتواند برای مهاجرت بسیار مفید باشد .
  • معدل بالای 14 . لازم بذکر است که دانشجویانی که معدل پایین تری را داشته باشند، می توانند برای بورسیه ایتالیا اقدام نمایند. این دسته از دانشجویان از شانس کمتری برخوردار می باشند.
  • شرط سنی تا 35 سال
  • مدرک معتبر تحصیلی
  • اثبات عدم تمکن مالی و ارائه مدارک ان

مدارک لازم جهت اخذ بورسیه استانی DSU

لازم به ذکر است که شما برای گرفتن این بورس باید اثبات کنید که سرپرست شما توانایی حمایت مالی از شما را ندارد. پس یهتر است مینیمم درآمد را در نظر بگیرید.

    • ترجمه فیش حقوقی سرپرست خانوار
    • گواهی فیش حقوقی به یورو
    • فرم درخواست بورسیه
    • اجاره نامه یا سند مالکیت سرپرست خانوار
    • اقرار نامه سرپرست خانوار


:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

اپلیکیشن آموزش زبان ایتالیایی

در دنیای امروزی گوشی های همراه و تبلت ها از ضروری ترین و کاربردی ترین وسایل به حساب می آیند. هر کجا که می رویم و هر کاری که می کنیم در کنار ما هستند . با توجه به رشد روز افزون اپلیکیشن های گوشی های همراه این دستگاه های کوچک قابل حمل در داخل خود دنیای دیگری را به وجود آورده اند. از صحبت کردن با دیگران تا گرفت عکس و فیلم. مسیر یابی و حتی پرداخت های بانکی و شخصی  و اپلیکیشن آموزش زبان ایتالیایی را میتوان انجام داد.

یکی از مسائلی که امروزه تمرکز زیادی روی آن می شود ایجاد برنامه های آموزشی برای دستگاه های اندروید و ای او اس است تا زبان آموزان و کاربران بتوانند در هر مکان و هر مان به راحتی به یادگیری مطالب جدید بپردازند.

اپلیکیشن های آموزش زبان نیز در صدر این اپ ها قرار دارند. یکی از این زبان ها زبان ایتالیایی است که در این مطالب قصد داریم چندین اپلیکیشن آموزش زبان ایتالیایی را به شما معرفی کنیم.

L-Lingo Learn Italian Pro v5.6.22

L-Lingo Learn Italian Pro v5.6.22 برنامه ای است که توسط آن لازم نیست چیزی در مورد زبان ایتالیایی بدانید، این برنامه شما را در صحبت کردن به  آموزش زبان ایتالیایی مجهز می کند.
L-Lingo برای استفاده آسان طراحی شده است. این برنامه از کانال های چند رسانه ای مانند کلمات، سخنرانی های بومی ضبط شده و تصاویر برای توانایی شما در درک کلمات و عبارات به زبان ایتالیایی مورد استفاده در جاده ها، ارتباط با سخنرانان ایتالیایی، زندگی روزانه و خانوادگی و در هنگام کار کمک می کند.
L-Lingo شما را غرق در مناظر و صداهای زبان ایتالیایی می کند.
رویکرد یادگیری زبان ایتالیایی به روش چند کانال، دستیابی به نتایج بسیار سریعتر از روش های کتاب درسی سنتی را فراهم می کند.

– هزاران کلمه و جمله تماما قابل مشاهده با تصاویر
– تلفظ کامل زبان محلی و بومی
– یادداشت های دستور زبان ایتالیایی 
– تفریح و سرگرمی
– طراحی برنامه به صورت تمیز و آسان برای یادگیری

یک آناناس در یک سوپر مارکت دیده اید، و کلمه های صحیح گوناگون در سر شما است! به لطف L-Lingo شما کلمه را به صورت بصری و همچنین با گوش دادن و خواندن یاد می گیرید. درس های ایتالیایی این نرم افزار، یادگیری کلمات و عبارات ایتالیایی را برای شما سریع می کند. شما می توانید کلمات و عبارات ایتالیایی را به راحتی ادا کنید.

65 درس پوشش داده شده توسط این برنامه عبارتند از:
– معرفی و سلام
– در خانه
– در فردوگاه
– در هتل
– رنگ ها
– مواد غذایی
– در اداره
– حرفه
– اعداد
– لباس ها
– گفتن زمان به زبان ایتالیایی
– حیوانات
– وعده های غذایی و پخت و پز
– پرسیدن سوال به زبان ایتالیایی
– خرید و فروش
– مناظر و طبیعت
– آب و هوا
– ورزش
– خانواده و روابط
– کشورها و قاره ها
– فصل ها
– خرید کردن
– روز ها، هفته ها، ماه ها و غیره
– مقادیر (کمیت) و اشکال
– زمان های حال، گذشته و آینده

دانلود L-Lingo Learn Italian Pro v5.6.22 

 

 Memrise

یکی دیگر از اپلیکیشن آموزش زبان ایتالیایی Memrise است. حتی با وجود اینکه این نرم افزار از متد عجیبی برای آموزش استفاده می‌کند، کاربران بسیار از شیوه‌ی آموزش آن استقبال می‌کنند و بخصوص در میان زبان آموزان جوان طرفداران بسیاری دارد و منبع بسیار خوبی برای یادگیری زبان ایتالیایی محسوب می‌شود.

Memrise همچون یک بازی طراحی شده است جایی که زبان آموزان می‌توانند با یادگیری زبان ایتالیایی علیه یک نیروی خارجی مبارزه کنند. جدا از متد مفهومی آن، طراحی اپلیکیشن بسیار ساده و کاربردی است و کار کردن با آن بسیار لذت بخش است. نکات گرامری، لغات متنوع و آزمون‌های بیشمار از جمله مواردی هستند که زبان آموز را با خود در طول فرآیند یادگیری زبان ایتالیایی همراه می‌سازد. بخوانید: مطلب مفصلی درباره Memrise.

یکی از نکات منفی این اپلیکیشن این است که در هر درس تنها 3 کلمه‌ی جدید آموزش داده می‌شود که می‌تواند برای دانش آموزانی که از ابتدا دانش محدودی از زبان ایتالیایی دارند خسته کننده باشد.

 

Duolingo

دولینگو یکی از اپلیکیشن آموزش زبان ایتالیایی هست که یادگیری را به شیوه‌ای جذاب به زبان آموز ارائه می‌دهد. با این اپلیکیشن در هر سطحی که باشید می‌توانید برای یادگیری و تقویت زبان ایتالیایی استفاده کنید. بیشتر بخوانید: مطلب مفصلی درباره اپلکیشن دولینگو

کاربر می‌تواند اهداف روزانه مشخص کنید و تعداد دقایقی که می‌خواهد صرف آموزش کند را از قبل تعیین کند (5 تا 20 دقیق). این کار ریسک خسته شدن کاربران در کار کردن با اپلیکیشن و دست و پا زدن زیر حجم بزرگی از محتوا را بسیار پایین می‌آورد.

برای زبان آموزان سطح متوسطه و پیشرفته آزمون‌هایی وجود دارد که می‌توانند با آن سطح زبان خود را ارزیابی کنند. در این اپلیکیشن مجموعه‌ی بزرگی از واژگان و گرامر درباره‌‌ی موضوعات مختلفی از جمله مشاغل، لباس، امکان و تحصیلات وجود دارد.

همچنین بخش‌هایی وجود دارد که شما را در یادگیری گرامر ایتالیایی کمک می‌کند؛ بخش‌هایی درباره زمانهای افعال ایتالیایی و موارد مرتبط با آنها. همچنین می‌توان به بخشی اشاره کرد که به تلفظ ایتالیایی می‌پردازد و می‌توانید از آن بخش برای بهبود تلفظ کلمات ایتالیایی استفاده کنید.

دولینگو کاملا رایگان است و در سه نسخه‌ی iOS، اندروید و همچنین نسخه‌ی آنلاین موجود است.

 

In 24 hours learn italian

این اپلیکیشن آموزش زبان ایتالیایی رایگان است اما مبانی بسیار ساده و پایه‌ای زبان ایتالیایی را به زبان آموزان یاد می‌دهد. استفاده از این اپلیکشین برای افرادی که هیچ آشنایی با ایتالیایی ندارند و می‌خواهند از جایی شروع کنند بسیار مناسب است. دوره های آنلاین آموزش زبان ایتالیایی 

رابط کاربری آن بسیار رنگارنگ و واضح است و دسترسی به اجزای آن برای کاربر می‌تواند ساده باشد. هرچند که در این اپلیکیشن ویژگی‌های متنوعی همچون اپلیکیشن‌های دولینگو و Memrise ارائه نمی‌شود، اما می‌توان از آن برای یادگیری اصول پایه‌ی زبان ایتالیایی استفاده کرد.

 

babadum.com بابادو

یکی از سایت های جالب برای یادگیری زبان این سایت هست. در این سابت بازی های متفاوت و جذابی برای یادگیری تصویری و صوتی 101 زبان وجود دارد. یکی از این زبان ها ایتالیایی هست . شما می توانید با رفتن به سایت و بازی به راحتی زبان ایتالیایی جهت بالا بردن دامنه لغات ، آشنایی با نحوه تلفظ کلمات و املای صحیح کلمات آشنا شوید .

 

www.50languages.com  پنجاه زبان

این سایت هم  به آموزش زبان به صورت تصویری و تلفظ پرداخته است . بدون نیاز به ثبت نام و به صورت رایگان می توانید زبان مورد علاقه خود را بیاموزید .

 

صرف افعال

یا مراجعه به سایت وربیکس میتوانید به راحتی صرف افعال مورد نظرتان را در زمان های مختلف ببینیند. وربیکس



:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

معرفی کتاب NUOVO ESPRESSO 2

برای یادگیری زبان روش های مختلفی وجود دارند ولی روش هایی معتبر تر و بازدهی بیشتری دارند که ساختار قانونمند تر و بهینه تری داشته باشند. کتاب ها با توجه به میزان اعتبار تالیف کننده و ناشر یکی از معتبر ترین روش ها برای یادگیری زبان را به ما ارائه می دهند. در این میان سری کتاب های نوو اسپرسو از معتبر ترین کتاب هادر زمینه آموزش زبان ایتالیایی هستند . در این مطالب به معرفی کتاب NUOVO ESPRESSO 2 می پردازیم :

سری کتاب های نوو اسپرسو

این کتاب که نسخه به روز شده مجموعه کتاب‌های Espresso قدیمی می‌باشد، تغییرات عمده‌ای نسبت به آن نسخه از جمله بخش‌های ویدئویی و تمرینات جدید داشته است. معرفی کتاب NUOVO ESPRESSO 2 دومین کتاب از مجموعه کتاب های آموزش زبان ایتالیایی Nuovo Espresso (اسپرسو) میباشد. مجموعه کتاب های آموزش زبان ایتالیایی Nuovo Espresso منبع اصلی یادگیری زبان ایتالیایی برای شرکت در امتحان سفارت ایتالیا و اخذ ویزای تحصیلی دانشگاه های ایتالیا است.

برای آمدگی در آزمون های زبان ایتالیایی نیز این کتاب بسیار مفید می باشد .

 

 

 بسته Nuovo Espresso 2 شامل محتواهای زیر است:

1- کتاب که شامل موارد زیر است:

  • درس‌های کار کلاسی ( به همراه تمارین صوتی و گرامری)
  • فعالیت‌های مربوط به Video Course ( برای بالا بردن سطح شنیداری و همچنین آسنایی با تلفظ و محل استفاده از کلمات)
  • بخش‌های caffè culturale ( آسنایی با فرهنگ ایتالیا)
  • خلاصه‌ی گرامر زبان ایتالیایی ( در این کتاب نکات گرامری بسیار قانون مند و طبق یک الگوی مناسب به زبان آموز یاد داده می شوند )
  • تمرینات برای داخل منزل ( در کتاب های نوو اسپرسو تمارین در انتهای همان کتاب قرار دارند . به زبانی دیگر کتاب درس  و تمارین در یک نسخه هستند و زبان آموز میتواند پس از یادگیری هر مبحث تمارین مربوط به آن را با مراجعه به انتهای کتاب حل نماید )
  • بخش‌های خودارزیابی
  • بازی‌های تیمی ( نکته بسیار مثبت این کتاب تمارین و بازی های کلاسی و تیمی هست که هم باعث ایجاد تفنن در یادگیری زبان ایتالیایی و همچنین بالاتر بردن راندمان آموزشی است . )
  • آزمون‌های مفرح و با نشاط
  • گرامرهای ساختاری
  • راه حل‌ها و تمرینات بخش‌های ویدئویی

2- بخش Area web که شامل آزمون‌ها، تمرینات، تست‌های تعاملی، فرهنگ لغات، فعالیت‌های اضافی، بازی و بسیاری محتواهای دنباله‌دار دیگر است که به طور مرتب هم به روز می‌شوند.

3- یک DVD که شامل موارد زیر است:

همچنین تمامی فایل‌های صوتی مورد نیاز برای کلاس درس درون یک DVD چند رسانه‌ای موجود می‌باشد . فایل های صوتی و تصویری برای نحوه تلفظ کلمات و استفاده از گرامر در راستای بالا بردن سطح فهم زبان بسیار مفید هستند.

علاوه بر این یک راهنمای تدریس کتاب Nuovo Espresso 2 برای مدرسان زبان ایتالیایی وجود دارد که به صورت رایگان از طریق لینک زیر می‌توانید اقدام به دریافت آن نمایید:

مجموعه کتاب های نوو اسپرسو مورد تایید سفارت ایتالیا و دارای پنج سطح میباشد. هر جلد از کتاب اسپرسو دارای 10 درس می باشد و از سطح مبتدی در نسخه NUOVO ESPRESSO 1  تا نسخه پیشرفته در NUOVO ESPRESSO 5 می باشد.

برای آمادگی در آزمون سفارت مطالعه و یادگیری 3 نسخه اولیه الزامی است و برای گرفتن نمره بالاتر می توانید نسخه 4 و 5 و یا کتاب هایی در مورد گرامر زبان ایتالیایی با سری کتاب های QUI ITALIA را مطالعه کنید.

جهت دانلود کتاب Nuovo Espresso 2 شامل دروس و تمرینات (workbook) و نیز سی دی ( صوتی و ویدیو ) میتوانید به لینک مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: آموزش زبان ایتالیایی,تدریس زبان ایتالیای,گرامر زبان ایتالیای,ایتالیایی,زبان ایتالیایی,معرفی کتاب NUOVO ESPRESSO 2 ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

آموزش ویدئویی زبان ایتالیایی

امروزه با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و دسترسی عامه به اینترنت شاهد سرعت بالای آموزش و تبادل اطلاعات هستیم. یاد گرفت یک موضوع و یا پاسخ دادن به یک سوال تنها با چند ثانیه جست و جو در  GOOGLE و کلیک روی سایت ها و خواندن مطالبشون به راحتی انجام می شود. حتی میتوان با سرچ در ویدئو ها مطالب را به صورت کاملا شیر فهم درک کرد. آموزش ویدئویی زبان ایتالیایی میتواند یکی از روش های موثر و کابردی جهت یادگیری زبان ایتالیایی باشد.

مزیت های آموزش ویدئویی

فایل هایی ویدئویی با ترکیب صدا و تصویر یکی از بهترین روش ها برای آموزش است که میتوان به مزیت های آن مانند :

آشنایی با نحوه تلفظ و آوای کلمات

یکی از مهمترین و ابتدایی ترین راه ها در یادگیری هر زبان شنیدن هست. ما از طریق شنیدن اولین کلمات خود را به زبان می آوریم و اولین جمله های خود را می گوییم بدون آنکه با قواعد گرامری آشنا شده باشیم. در فایل های صوتی این مهم اجرا شده است . به طوری که در حال حاضر آموزش زبان ایتالیایی از طریق فایل های صوتی در خواب و یا بیداری با توجه به نتایج مورد قبولش بسیار زیاد شده است . آموزش صوتی زبان ایتالیایی نیز یکی از روش های یادگیری پر طرفدار شده است.

در کتاب ها و خودآموز های چاپ شده اکثر زبان آموزان با مشکل تلفظ و آوای کلمات روبرو هستند که حتی ممکن است تلفظ نا صحیح کلمات را حفظ کنند و در آینده تغییر این الگوی غلط بسیار دشوار تر خواهد بود.

فیلم ها و فایل های ویدئویی آموزشی با ترکیب کردن صدا و تصویر بیشترین میزان بازدهی را دارند و میتوانند نکات را کاملا اصولی و متناسب با قواعد به زبان آموز یاد دهند. فیلم های آموزشی در عین حال بسیار جذاب تر هستن و نسبت به فایل های صوتی که ممکن است حین آن کاربر حواسش پرت شود و یا در کتاب خواندن که حوصله کاربر را سر میبرد کاربردی تر هستند.

استفاده در هر زمان و در هر مکان

از مزیت های آموزش ویدئویی زبان ایتالیایی میتوان به این موضوع اشاره کرد که در هر زمان و در هر مکان می توان به صورت آفلاین ویا آنلاین تنها با یک گوشی و یا لپتاپ یا هر پخش کننده ای محیط آموزشی خود را داشته باشند. همچنین می توان به راحتی نکات مهم را یادداشت کرده و سوالات خود را در مورد قواعد و … نوشت تا در زمان مناسب پاسخ آنها را جستجو کرد.

مرور مجدد ، متوقف کردن  و افزایش یا کاهش سرعت آموزش

در کلاس های آنلاین و یا آموزشگاه ها ممکن است حواس زبان آموزان پرت شود ویا بر اثر خجالت اگر موضوعی را درک نکردند از معلم سوال نکنند ولی در فایل های تصویری میتوانند یک موضوع را چندین بار مرور کنند و یا هر زمان که خسته شدند آموزش زا متوقف کنند و به استراحت بپردازند.

و …



:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

دانشگاه های ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از کشور های پیشرفته اروپا هست که هر ساله تعداد زیادی مهاجر جهت ادامه تحصیل و یا کار می پذیرد. در این کشور حدود 90  دانشگاه دولتی در کنار آکادمی ها و پلی تکنیک ها دوره های لیسانس- فوق لیسانس ، دکتری و پست دکتری ارائه می دهند. در دانشگاه های ایتالیا :

دوره لیسانس در ایتالیا 3 سال در رشته های مهندسی

دوره فوق لیسانس 2 سال و

دوره دکتری 3 تا 4 سال  می باشد.

از میان این دانشگاه ها 14 عدد از آنها در رنک Qs در رتبه های زیر 500 قرار دارند که البته این رتبه کلی دانشگاه است و حتی در رتبه بندی مربوط به هر رشته این آمار بهتر نیز می باشد . در این مطلب قصد داریم به معرفی برخی از بهترین دانشگاه های ایتالیا بپردازیم و نقاط قوت و ضعف انها را با شما در میان بگذاریم.

 

دانشگاه پلی تکنیک میلان Politecnico di Milano

شهر میلان از شهرهای شمالی ایتالیاست و فاصله اش تا رم، پایتخت ایتالیا، حدود ۵۰۰ کیلومتر است. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیادر رشته های مهندسی می باشد . دانشگاه پلی تکنیک میلان جزو یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا است و  با ۴۲ هزار دانشجو بزرگ ترین دانشگاه فنی ایتالیاست و با ثبت نام در آن می توانید دوره های لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را بگذرانید. این دانشگاه در سال ۱۸۶۳ تاسیس شده و قدیمی ترین دانشگاه شهر میلان است.

این دانشگاه هر ساله تعداد زیادی دانشجو برای ادامه تحصیل کارشناسی ، ارشد و دکتری می پذیرد و به عنوان یکی از دانشگاه های معتبر جهان می باشد .

در رشته های مهندسی دارای رتبه بالا

از نظر رفاهی مناسب

از نظر علمی قدتمند.

 

دانشگاه بولونیا  Università di Bologna

این دانشگاه که سال ۱۰۸۸ تاسیس شده یکی از اولین دانشگاه های دنیا و یکی از معتبرترین دانشگاه های ایتالیاست. این دانشگاه شامل ۳۳ گروه آموزشی و ۱۱ مدرسه است و در رشته های کشاورزی، دامپزشکی، میراث فرهنگی، مهندسی و معماری، اقتصاد، مدیریت، و آمار، زبان خارجی، تفسیر و ترجمه، حقوق، علوم سیاسی، روانشناسی، علوم تربیتی، علوم تجربی، داروسازی، بیوتکنولوژی، هنرو علوم انسانی خدمات آموزشی ارائه می دهد.

دانشگاه بولونیا در بین دانشگاه های ایتالیا ، دومین دانشگاه بزرگ ایتالیاست به طوری که حدود ۸۵ هزار دانشجو در ۲۳ دانشکده ی این دانشگاه  مشغول تحصیل هستند. با اینکه بیشتر رشته‌ها به زبان ایتالیایی تدریس می‌شوند، اما در آن رشته هایی به زبان انگلیسی هم پیدا می شود. البته در دانشگاه برای دانشجویان بین المللی دوره‌هایی برای آموزش زبان ایتالیایی برگزار می شود.

 

دانشگاه پیزا  University of Pisa

جدا از اینکه  شهر پیزا بیشتر از همه ما را یاد برج کج معروفش می اندازد اما این شهر یکی از بهترین شهرهای دانشجویی ست و حتی نیمی از جمعیتش هم دانشجو هستند. حدود ۵۴ هزار دانشجو در این دانشگاه ثبت نام کرده اند که از این تعداد بیشتر آن ها از دیگر مناطق به اینجا آمده اند و تعدادی از دانشجویان نی بین المللی اند. این دانشگاه که در سال ۱۳۴۳ تاسیس شده ۱۹ امین دانشگاه قدیمی دنیاست و شخصیت های معروفی مثل گالیله در این دانشگاه تحصیل کرده اند.

 

آموزش زبان ایتالیایی 



:: برچسب‌ها: معرفی دانشگاه های ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

آزمون چلی CELI

علاوه بر آزمون چیلز CHILS که توسط دانشگاه سینا SIENA برگزار می شود آزمون چلی CELI توسط دانشگاه دانشجویان خارجی شهر پروجا (Università per Stranieri di Perugia)، برگزار میشود و یکی دیگر از آزمون های رسمی و معتبر بین المللی زبان ایتالیایی است.

آزمون چلی CELI مخفف شده عبارت ( مدرک آشنایی با زبان ایتالیایی )  CELI (Certificato di Conoscenza della Lingua Italiana) است ، که در شش سطح، برای  دانشجویان غیر ایتالیایی برگزار میشود. این آزمون بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپاست و همانند سایر آزمون های زبان مانند تافل یا آیلتس شامل خوندن، نوشتن، گوش کردن و صحبت کردن میشود.

مدرک گواهی زبان ایتالیایی (CELI) برای بزرگسالان تحصیل کرده، مورد تایید وزارت امور خارجه و وزارت آموزش عالی است. و مهارت های زبان ایتالیایی را تایید می کنند و در زمینه کار و تحصیل در ایتالیا  قابل استفاده هستند. با کسب نمره قبولی در آزمون چلی CELI می توانید برای گرفتن ویزای تحصیلی در ایتالیا اقدام کنید و برای کارشناسی و یا کارشناسی ارشد در یکی از دانشگاه های ایتالیا به ادامه تحصیل بپردازید. همچنین می توانند از مزیت بورس استانی ایتالیا نیز برخوردار شوند.

وزارت آموزش عالی و تحقیقات ایتالیا آزمون (CELI 2(B1  را به عنوان گواهی معتبر برای ارزیابی سطح آگاهی زبان ایتالیایی مورد نیاز جهت ثبت‌نام در دانشگاه‌های ایتالیا که به وسیله دانشگاه‌ها مشخص شده‌است را معرفی می‌کند.

 آزمون چلی CELI به دوره‌های مختلف تقسیم شده است: 

 آزمون چلی CELI

CELI IMPATTO – A1

این آزمون معیار سنجش آشنایی ابتدایی با زبان ایتالیایی بر طبق معیار های اتحادیه اروپا است.

قبول شدگان در این آزمون می توانند به سوالات کوتاه در باره خودشان ، خانواده و محل سکونت و خانه پاسخ دهند و همچنین می توانند نیاز های ابتدایی خود را برطرف کنند.

 

دانلود نمونه سوال

CELI 1 – A2

این آزمون معیار سنجش آشنایی ابتدایی در سطح A2 با زبان ایتالیایی بر طبق معیار های اتحادیه اروپا است.

کاندید های این آزمون باید با مهارتهای زبان شناسی در راستای تعامل با دیگران در زمینه های اجتماعی – کاری بتوانند از زبان ایتالیایی به درستی استفاده کنند. کاندیدان سطح A2 قادر به تبادل اطلاعات اساسی در مورد خود، خانواده، کار در زمینه های مرتبط  و توصیف موقعیت ها و حوادث به شیوه ای ساده در زمان حال و حتی در زمان گذشته هستند.

 

دانلود نمونه سوال

دانلود فایل صوتی سوالات

 

CELI 2 – B1

این آزمون معیار سنجش آشنایی متوسط در سطح B1 با زبان ایتالیایی بر طبق معیار های اتحادیه اروپا است.

نامزد های شرکت در این آزمون باید بتوانند در شریط معمولی زندگی و کاری از زبان ایتالیایی استفاده کنند. همچنین باید بتوانند در موقعیت ها و موضوعات مشخص و آشنا به درستی زبان ایتالیایی به کار ببرند.

دانلود نمونه سوال

دانلود فایل صوتی سوالات

CELI 3 – B2

این آزمون معیار سنجش آشنایی خوب در سطح B2 با زبان ایتالیایی بر طبق معیار های اتحادیه اروپا است.

کاندیدا های شرکت در این آزمون باید بتوانند به راحتی در ایتالیا مسافرت کرده و بتوانند در دوره های تحصیلی ثبت نام و ادامه تحصیل دهند. باید بتوانند در شرایط خاص نیز از زبان ایتالیایی استفاده کنند و بتوانند در سطح وسیعی علایق و دیدگاه های خود را با دیگران مطرح کنند . تسلط بر گرامر زبان ایتالیایی .

 وزارت آموزش و پرورش ایتالیا ، دانشگاه و تحقیقات CELI 3 را به عنوان یک گواهی معتبر برای تایید دانش ایتالیایی مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه ایتالیا با توجه به  سهمیه ای که هر دانشگاه به دانشجویان خارجی اختصاص می دهد، به رسمیت می شناسد.

 

دانلود نمونه سوال

دانلود فایل صوتی سوالات

CELI 4 – C1

این آزمون معیار سنجش آشنایی عالی در سطح C1 با زبان ایتالیایی بر طبق معیار های اتحادیه اروپا است.

نامزد  های شرکت در این آزمون دارای تسلط به زبان ایتالیایی و استفاده از آن در شرایط خاص دارند و بتوانند در سطوح آموزشی بالاتر مانند کارشناسی ارشد به ادامه تحصیل و یا کار بپردازند.

 

دانلود نمونه سوال

دانلود فایل صوتی سوالات

 

CELI 5 – C2

این آزمون معیار سنجش آشنایی بسیار عالی در سطح C2 با زبان ایتالیایی بر طبق معیار های اتحادیه اروپا است.

کاندیدا ها باید در هر زمینه کاری و یا تحصیلی دارای تسلط بر زبان ایتالیایی باشند. این افراد باید حتی در شرایط پیچیده نیز بتوانند منظور خود را از طریق ایتالیای برسانند.

 

دانلود نمونه سوال 1

دانلود نمونه سوال 2

دانلود فایل صوتی سوالات 1

دانلود فایل صوتی سوالات 2

 آزمون چلی CELI مهاجرت CELI immigrati

گواهینامه این آزمون برای مهاجرت به ایتالیا و ادامه زندگی در آنجا می باشد .

 آزمون چلی CELI نوجوانان CELI adolescent

این آزمون گواهینامه های زبان ایتالیایی برای نوجوانان بین 13 تا 17 سال هست. برای سنجش توانایی استفاده از زبان ایتالیایی در شرایط ارتباطی معمولی در محل کار و محل تحصیل می باشد.

امتحانات CELI برای نوجوانان بر مبنای اهداف و یادگیری مشخص شده توسط سطوح چارچوب مرجع مشترک اروپا می باشد .

امتحانات CELI یک بار در سال برگزار می شود.

(CELI 2(B1 از چهار مهارت تشکیل شده‌است:

 

نهایی با به کار گیری پنج حرف اعلام می‌شود، سه تای اول نتایج قابل قبول و دو تای آخر نتایج مردود هستند:

  • A: Ottimo عالی
  • B: Buono خوب
  • C: Sufficiente متوسط
  • D: Insufficiente بد
  • E: Gravemente Insufficiente خیلی بد

این ارزشیابی بر اساس قوانین ارزشیابی چلی، ماده شماره 1.16 ثبت شده در دانشگاه پروجا(زبان و ادبیات)، می‌باشند.

روش ثبت‌نام آزمون چلی CELI

  • توصیه می‌شود قوانین مربوط به هر آزمون را مطالعه فرمایید. این آزمون از طریق مجتمع فنی تهران و موسسه زبان های خارجی اصفهان برگزار می شود .
  • حضور داوطلب در مراحل ثبت‌نام الزامی نیست و داوطلبان می توانند به صورت غیر حضوری ثبت نام کنند.
  • تقاضای ثبت‌نام در آزمون‌ها باید بر اساس فرم‌های حاضر در مرکز آزمون مربوطه ارائه شوند.
  • لطفاً رسید مبلغ پرداخت را نگه‌دارید. ممکن است در زمان برگزاری آزمون رسید پرداخت از شما درخواست شود.
  • حتماً آدرس ایمیل قابل ‌دسترس خود را در کادر مربوطه بنویسید. نوشتن آدرس ایمیل باعث می شود شما را در مورد سایر اخبار مربوط به آزمون در جریان بگذارند.
  • فقط تا شروع آخرین روز مهلت ثبت‌نام امکان تائید مکان (مرکز آزمون موردنظر) و زمان آزمون وجود دارد.

پایان مهلت ثبت‌نام آزمون چلی CELI

برای کسی که قصد آزمون دادن را دریکی از مراکز آزمون در ایتالیا یا در سایر نقاط دنیا دارد، فقط تا دو ماه قبل از تاریخ برگزاری آزمون زمان برای ثبت ‌نام دارد. پس از ثبت نام باید محلی که میخواهید در آن آزمون بدهید باید مشخص شود.

هزینه آزمون چلی CELI

  • هزینه آزمون‌ها توسط مراکز آزمون تعیین می‌شوند. هزینه تقریبی این آزمون 100 یورو هست.
  • هزینه آزمون در صورتی داوطلب خواستار تنها یک بخش (فقط بخش نوشتاری یا فقط بخش گفتاری) از آزمون باشد، %30 درصد کاهش می‌یابد.

آموزش ابتدایی زبان ایتالیایی

آموزش رایگان زبان ایتالیایی

شما می توانید با ثبت نام در سایت آموزش زبان ایتالیایی توآموز در دوره های یادگیری رایگان زبان ایتالیایی شرکت کنید .



:: برچسب‌ها: آزمون چلی CELI ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

آموزش صوتی زبان ایتالیایی

مجموعه آموزشی پیمزلر Pimsleur، یکی از مجموعه های صوتی آموزش زبان ایتالیایی هست که برای انگلیسی زبان ها و یا افرادی که تسلط به زبان انگلیسی دارند استفاده می شود . این مجموعه آموزش صوتی زبان ایتالیایی دارای ۱۵۰ درس می باشد که اگر زبان آموز به صورت منظم روزانه یک درس را به طور دقیق و کامل گوش دهد، بعد از ۱۵۰ روز بسیاری از مکالمات ایتالیایی را فراگرفته است.

مزیت های آموزش صوتی زبان ایتالیایی

جالب است بدانید که مجموعه آموزشی پیمزلر نسخه اصلی آموزش صوتی زبان نصرت می باشد. از مزیت های این پکیج آموزشی می توان به:

آشنایی با لهجه ایتالیایی

افرادی که علاقه به یادگیری زبان دوم دارند، اغلب قصد دارند که آن زبان را همراه با لهجه مربوطه و به طور کامل فراگیرند. فایل های صوتی این مجموعه به زبان آموزان کمک می کند که به راحتی لهجه و تلفظ زبان ایتالیایی را بیاموزند. مجموعه پیمزلر به ۵۰ زبان زنده دنیا تولید شده است. شما می توانید زبان های مختلف دنیا را تنها با گوش دادن به فایل های صوتی این مجموعه بیاموزید.

آشنایی با نحوه ساخت جملات و عبارات در زبان ایتالیایی

مزیت دیگر این پکیج این است که به وسیله آن شما می توانید به راحتی عبارت زبان ایتالیایی را یادگرفته و با گرامر و نحوه ساختن جملات سوالی، منفی و زمان های افعال و … آشنا شوید. برخی جملات استفاده شده در این پکیج را می توان به خاطر سپرد و با توجه به مکان و زمان مورد نیاز از آن استفاده کرد.

آموختن سریعتر زبان ایتالیایی

برای افرادی که قصد دارند یک زبان را سریعتر یاد بگیرند آموزش صوتی زبان ایتالیایی می تواند سبب تسریع سرعت یادگیری شود چرا که می توانید هر زمان که خواستید مطالب مورد نظر و دروس خود را گوش دهید . نه نیاز به معلم هست و نه نیاز به قلم و کاغذ . فایل های صوتی این مجموعه قابل پخش در کامپیوتر، موبایل، DVD Player و MP3 Player نیز می باشد. حتی می توانید زمانی که در اتومبیل، مشغول رانندگی هستید هم از این مجموعه برای یادگیری کامل زبان ایتالیایی استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

چرا زبان ایتالیایی یاد بگیریم؟

چرا زبان ایتالیایی یاد بگیریم؟ زبان ایتالیایی همانند دیگر زبان های رومی ریشه لاتین دارد. بیش از ۸۵ میلیون نفر در جهان به زبان ایتالیایی سخن می گویند. فارغ از اینکه زبان رسمی کشور ایتالیا محسوب می شود، زبان غیررسمی مناطقی همانند سن مارینو، سوئیس، اسلوونی و واتیکان سیتی نیز هست.

ایتالیایی در آرژانتین و ایالت متحده آمریکا نیز یکی از زبان های رایج به شمار می رود. همچنین گفتنی است که در جدول محبوب ترین زبان های غیر انگلیسی، رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. حال یه سوال چرا زبان ایتالیایی یاد بگیریم؟ پاسخ می دهیم.

الفبای ایتالیایی ۲۱ حرف دارد

در الفبای ایتالیایی فقط ۲۱ حرف وجود دارد. حروف انگلیسی همانند جی، کی، دبلیو، اکس و وای در ایتالیایی وجود ندارند. بنابراین، اگر یکی از این حروف را در نوشته های ایتالیایی مشاهده کردید، باید بدانید که از زبان های دیگر همانند انگلیسی یا اسپانیایی به عاریه گرفته شده است.

همه حروف صدادار در یک کلمه وجود دارند!

Soqquadro (سوک‌کوادرو) به معنای «به هم ریختگی» تنها واژه ایتالیایی است که در آن دو حرف q پشت سر هم دارد. استفاده از دو q در این کلمه مجاز است. همچنین، کلمه Aiuole  (جمع واژه aiuola – (آیوئالا) به معنای گلزار) کوتاه ترین کلمه ایتالیایی است که هر ۵ حرف صدادار این زبان را در خود دارد.

چرخش زبان

به گفته ایتالیایی ها، طولانی ترین کلمه ایتالیایی precipitevolissimevolmente به معنی «به سرعت هر چه تمام تر که می توانی» است که حاوی ۲۶ حرف است. اما به ادعای محققان زبان شناسی، طولانی ترین کلمه ایتالیایی،esofagodermatodigiunoplastica است که به عمل جراحی برداشتن معده و مری اطلاق می شود.

عبارتی که تلفظ آن بسیار دشوار است و می توان از آن به عنوان چرخاننده ی زبان یاد کرد، ‘Trentatré trentini entrarono a Trento tutti e trentatré trotterellando’ است به معنی: «سه فرد تشنه اهل ترنتو وارد شهر شدند، هر سه فرد تشنه کج و معوج راه می رفتند.»

تشابه نوشتاری و تلفظی

برخی از کلمه ها در زبان ایتالیایی شبیه واژه ها در زبان های دیگر نوشته و حتی به همان صورت تلفظ می شوند، اما مفهوم کاملا متفاوتی دارند. به طور مثال، una camera در زبان ایتالیایی به مفهوم «یک اتاق» است. اما camera در زبان انگلیسی به معنی «دوربین» است. این در حالی است که «دوربین» به ایتالیایی می شود: macchina fotografica.

پدر زبان ایتالیایی

درست است که مردم ایتالیا از ابتدا به زبان ایتالیایی سخن می گفته اند اما تا پیش از آمدن «دانته آلیگیری» این زبان استانداردهای لازم را نداشته است. دانته که خالق «کمدی الهی» است را پدر زبان ایتالیایی می دانند. آلیگیری کتاب کمدی الهی که در آن سفر خیالی خود را به دوزخ، برزخ و بهشت تعریف می‌ کند را در سال ۱۳۰۸ آغاز و در سال ۱۳۲۰ یعنی یک سال پیش از مرگش تکمیل کرد. بسیاری از نویسنده ها و شاعران آن دوره، نوشته های خود را به لاتین می نوشتند اما دانته زبان ایتالیایی را برای کتابت اشعار و کتاب هایش برگزید.

زمانی که ایتالیایی به زبان رسمی تبدیل شد، فقط ۲٫۵ درصد از مردم این کشور به این زبان صحبت می کردند

نویسنده های مشهوری همانند دانته و پترارک مسوول گویش توسکانی و تبدیل شدن زبان ایتالیایی به زبان رسمی بوده اند. هنگامی که ایتالیا در سال ۱۸۹۱ میلادی به ملتی متحد تبدیل شد، آموزش زبان ایتالیایی را نیز به عنوان زبان مادر این کشور برگزید. این در حالی بود که فقط ۲٫۵ درصد از مردم ایتالیا توان تکلم به این زبان را داشتند.

نخستین متن نوشته شده به زبان ایتالیایی

نخستین متنی که به زبان ایتالیایی نوشته شده است، Placiti Cassinesi است که یک سند قانونی برای اختلافات بر سر زمین های صومعه های جنوب ایتالیا به شمار می رود.

زبان موزیکال

دوستداران موسیقی با واژه های فورته، کریسندو، آلتو، سوپرانو و تمپو آشنایی دارند. این کلمه های ایتالیایی به استانداردهای موسیقی در سراسر جهان تبدیل شده اند.

پنجمین زبان محبوب دنیا برای یادگیری است

پس از زبان های (به ترتیب) انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی، زبان ایتالیایی پنجمین زبان محبوب مردم جهان برای یادگیری است. در کشور آمریکا نیز رتبه چهارم را دارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

جملات سوالی در زبان ایتالیایی

Forma interrogativa

یکی از نکات مهم در گرامر زبان ایتالیایی نحوه سوالی کردن جملات خبری است . در ساختار جملات ساده ایتالیایی ابتدا فاعل سپس فعل و در ادامه جمله مفعول و سایر قسمت های جمله می آیند . در جملات سوالی در زبان ایتالیایی نیز این ساختار تکرار می شود .

سوالی کردن با تغییر آهنگ جمله

نکته جالب در مورد زبان ایتالیایی این است که نوع ساختار جمله در حالت سوالی و حالت خبری یکسان است . تنها برای سوالی کردن یک جمله کافی است آهنگ صدای خود را به صورت اوج گیرنده استفاده کنیم ( مانند آن در زبان فارسی نیز وجود دارد . برای مثال علی خانه است . و جمله علی خانه است ؟ . دقیقا مانند زبان فارسی از الگوی صدا برای سوالی کردن این گونه جملات استفاده می کنیم .) جملات سوالی در زبان ایتالیایی در حالت نگارش نیز کافی است در انتهای جمله علامت نقطه را حذف و به جای آن علامت سوال بیاوریم .

Poi farmi un favore  می توانید لطفی در حق من کنید

Poi farmi un favore ؟  آیا می توانید لطفی در حق من کنید ؟

نکته : در زمانی که ضمیر فاعلی در جمله آمده باشد می توان فعل را قبل از آن آورد. مانند :

E’ lei che lavoro fa ?

شما چه کار می کنید؟

 

 

سوالی کردن به کمک کلمات پرسشی

برخی کلمات پرسشی با آمدن در جمله حالت سوای ایجاد می کنند و جملات سوالی در زبان ایتالیایی را ایجاد می کنند . چطور ، کجا ، چرا و ….

در این موارد کلمه پرسشی در ابتدای جمله آمده و در ادامه آن فعل و سایر ارکان جمله می آیند . صفات و ضمایر پرسشی در پرسش های مستقیم و غیر مستقیم به کار می روند.

 

CHI چه کسی

این کلمه تنها برای اشخاص و حیوانات به کار می رود و به معنی ” چه کسی ، کدام حیوان” است . مانند :

Chi ti ha detto questo ?

 کی به تو این را گفته ؟

Chi ha mangiato la carne ?

کی گوشت رو خورده ؟ ( خطاب به حیوان با انسان)

 

CHE  چه چیزی

این کلمه هم صفت و هم ضمیر پرسشی است . به عبارت دیگر هم می تواند با اسم دیگری بیاید و هم می تواند به تنهایی به کار رود . این کلمه به معنی ” چه” است و به عنوان ضمیر چرسشی تنها برای اشیا به کار می رود . که در آن صورت به معنی ” چه، چه چیزی ؟” خواهد بود .

Che tipo e’?

 چه مدلی است ؟

Che hai fatto ?

 چه کار کردی؟

  • تذکر: در زبان محاوره ای به جای Che cosa  یعنی چه چیزی می توان از Cosa  استفاده کرد .

Cosa intendi di fare?

می خواهی چه کار کنی؟

 

Quale  کدام ؛کدامیک؟

این کلمه هم صفت و هم ضمیر پرسشی است و برای اشیا و اشخاص استفاده می شود . این کلمه گاهی نیز به صورت qual  که مخفف شده است می آید ولی هرگز با آپاستروف به کار نمی رود .

 qual e’  il tuo indirizzo?

آدرس تو کدام است؟

Quale libro stai leggendo ?

 کدام کتاب را می خوانی؟

  • نکته1 : qual  به شی یا شخصی از میان گروهی از اشیا خاص که قبلا ذکر شده است اشاره می کند .

Quale libro scegli?

کدام کتاب را انتخاب می کنی ؟ ( از کتاب هایی که اینجا موجود است )

  • نکته 2: CHE  به کیفیت و چگونگی شی و یا شخص از میان گروهی از اشیا و یا اشخاص که قبلا ذکر شده اشاره می کند.

Che libro scegli ?

چه کتابی را انتخاب می کنی ؟ ( از میان انواع گوناگون کتاب که قابل دیدن هستند و یا نیستند – در اینجا هستند و یا نیستند- جه نوع کتابی را انتخاب می کنی ؟)

 

Quale  کدامیک ضمیر پرسشی

Delle persone che ti ho presentato , quale ti piace di piu?

از میان اشخاصی مه به تو معرفی کردم ، کدامیک را بیشتر می پسندی؟

 

Quanto  چه قدر ؛ چه مقدار

این کلمه نیز هم به ص.رت صفت و هم ضمیر پرسشی استفاده می شود . و را جع به کمیت و تعداد سوال می کند .

Quanta benzina abbiamo ancora ?

چقدر دیگر بنزین داریم.

از quanto  می توان برای بیان تعجب و شگفت زدگی نیز استفاده کرد .

Quanto dolore

عجب اندوهی

نکته مهم : این نکته بسیار مهم است که برخی ضمایر پرسشی مانند quanto  از تعداد و جنسیت اسمی که در مورد آن سوال می شود تبعیت می کنند . به عنوان مثال برای اسم matita  به معنی مداد که مفرد مونث است باید از quanta  که مفرد مونث است استفاده و برای libri  که جمع مذکر است از quanti  که جمع مذکر است استفاده شود . برای مطالعه بیشتز این موضوع می توانید به مطلب اسم در زبان ایتالیایی رجوع کنید .

شما می توانید با ثبت نام در دوره های آموزش زبان ایتالیایی ، سایت آموزش زبان توآموز این زبان را به صورت اینترنتی بیاموزید . ما می توانیم کلاس های خصوصی زبان ایتالیایینیز برای شما برگزار کنیم .



:: برچسب‌ها: جملات سوالی در زبان ایتالیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

کاربرد حروف تعریف در زبان ایتالیایی 2

در قسمت قبلی به بررسی کاربردی حروف تعریف در زبان ایتالیایی پرداختیم و مشخص کردیم در چه جا هایی باید از حروف تعریف استفاده کنیم . در این مطلب به مواردی می پردازیم که در آن نباید از حروف تعریف در زبان ایتالیایی استفاده کنیم.

حروف تعریف در زبان ایتالیایی

در مطالب قبلی در مورد این موضوع که برای اینکه اسامی در زبان ایتالیایی معرفه شوند صحبت کردیم . در این موارد باید از حروف il-lo-l’-la-i-le-gli  استفاده کنیم . این حروف قبل از اسم می آیند و به آنها articoli determinativi  گفته می شود که با توجه به :

  1. صدا دار بودن با بی صدا بودن حروف اول اسمی که میخواهند آن را معرفه کنند
  2. مذکر یا مونث بودن اسم
  3. جمع یا مفرد بودن اسم

باید از حزوف تعریف خاص خود اسم استفاده کنیم . در غیر این صورت ساختار گرامری زبان ایتالیایی غلط می شود .

1- در بیانات کلی.

اگر بخواهیم یک موضوع را به صورت کلی بیان کنیم نباید از حروف تعریف استفاده کنیم.

Ho sete ‌تشنه ام

Ho fame ‌گشنه ام

2- به همراه اسم هایی نظیر – خدا dio – عیسی مسیح – مریم مقدس و …

Ho pregato dio in Chiesa ‌توی کلیسا خدا رو عبادت کردم

3- هنگام تشریح و شمارش

Dalla finestra ho visto uomini, donne, bambini, animali , tutti verso il monte

از پنجره مردان ، زنان ، کودکان ، حیوانات  در حالی که همگی به سوی کوه می رفتند دیدم.

4- در حالت عطف بیان

Maria stuarda, regina di scozia  ماریا استوارت ، ملکه ی اسکاتلند.

5- اغلب در گزاره های اسمی بخصوص همراه با اسامی مشاغل .

E professore all’universita  استاد دانشگاه است

Per molti anni e’ stato direttore dell’Istituto به مدت چند سال مدیر موسسه بود .

6- همراه القاب دینی و اشرافی

Don Michele  دن میکل

7- همراه با صفات ملکی در صورتی که با اسامی مفرد اعضای فامیل آمده باشند .

Nostra madre  مادر ما

Mia zia  عمه من

8- همراه کلمات اشاره

Io vivo in questa citta  من در این شهر زندگی می کنم .

9- همراه اسامی شهر ها

Parto per il parigi  به پاریس می روم .

Roma e’ la capitale d’italia رم پایتخت کشور ایتالیا هست .

10- همراه اسامی خاص مذکر ( با اسامی مونث در زبان دوستانه کاربرد حرف تعریف معین مجاز است )

Son stato con Pietro e Giovanni, c’era anche la maria

با پیترو و جوانی بودم ، ماریا هم بود .

11- همراه اسامی خاص و نام و القاب نویسندگان و شخصیت های معروف

Sono versi giovanili di Giosue Carducci  اشعار دوران جوانی جوسویه کاردوچی هست .

شما می توانید با ثبت نام در دوره های آموزش زبان ایتالیایی ، سایت آموزش زبان توآموز این زبان را به صورت اینترنتی بیاموزید . ما می توانیم کلاس های خصوصی زبان ایتالیایینیز برای شما برگزار کنیم .



:: برچسب‌ها: کاربرد حروف تعریف در زبان ایتالیایی 2 ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

کاربرد حرف تعریف در زبان ایتالیایی 1

در مطالب مربوط به حروف تعریف در زبان ایتالیایی به مبحث جروف تعریف معین و حروف تعریف نا معین پرداختیم . در این قسمت می خواهیم به کاربرد آن بپردازیم . از جمله مواردی که از حروف تعریف استفاده می کنیم عبارتند از :

حروف تعریف در زبان ایتالیایی

در مطالب قبلی در مورد این موضوع که برای اینکه اسامی در زبان ایتالیایی معرفه شوند صحبت کردیم . در این موارد باید از حروف il-lo-l’-la-i-le-gli  استفاده کنیم . این حروف قبل از اسم می آیند و به آنها articoli determinativi  گفته می شود که با توجه به :

  1. صدا دار بودن با بی صدا بودن حروف اول اسمی که میخواهند آن را معرفه کنند
  2. مذکر یا مونث بودن اسم
  3. جمع یا مفرد بودن اسم

باید از حزوف تعریف خاص خود اسم استفاده کنیم . در غیر این صورت ساختار گرامری زبان ایتالیایی غلط می شود .

 

  • هنگامی که اسم شناخته شده باشد .

در زمانی که بخواهیم یک اسم معرفه به کار ببریم که هم برای ما و هم برای مخاطب مشخص شده است .

La casa di Luigi  خانه لوییجی

در این مثال حرف تعریف la  که برای اسامی مفرد مذکر که با حروف صامت شروع شده باشد استفاده می شود .

  • به همراه صفات و ضمایر ملکی :

اگر در یک جمله از ضمایر ملکی استفاده کنیم باید قبل از آن حرف تعریف به کار ببریم

Questa e’ la mia casa  این خونه من است

  • همراه با ارزش ملکی

Vado a lavare la macchina  میرم ماشینو بشورم

Mi ha dato la mano  با من دست داد .

  • همراه با اسامی قاره ، جزیره ها ، کوه ها کشور ها ، در یا ها ، دریاچه ها و … در صورتی که متمم مفعولی باشند .

Il mare rosso  دریای سرخ

La sicilia  سیسیل

Le Alpi  کوه های آلپ

  • با ارزش زمانی ( به همراه ساعت همواره به صورت جمع مونث)

Sono le tre  ساعت 3 هست

In Italia preferisco viverci l’estate puitosto che l’inverno

ترجیح میدم تو ایتالیا در تابستان زندگی کنم تا زمستان

  • با ارزش توزیعی

Le arance sono 20 euro il chilo

پرتقال کیلویی 20 یورو هست

  • به همراه نام فامیل افراد مشهور، مکان های خاص

Il garibaldi  گاریبالدی

  • با اسامی که بر یک گروه خاص دلالت می کنند:

Pietro il grande پتر کبیر

در مطلب بعدی به مواردی که نباید حروف تعریف بکار ببریم می پردازیم .  شما می توانید با ثبت نام در دوره های آموزش زبان ایتالیایی ، سایت آموزش زبان توآموز این زبان را به صورت اینترنتی بیاموزید . ما می توانیم کلاس های خصوصی زبان ایتالیایینیز برای شما برگزار کنیم .



:: برچسب‌ها: کاربرد حرف تعریف در زبان ایتالیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

عبارات کاربردی زبان ایتالیایی

در این مطلب می خواهیم به برخی جملات و عبارات کاربردی زبان ایتالیایی بپردازیم . چرا که علاوه بر گرامر زبان ایتالیایی برخی جملات پرکاربرد می تواند در موارد خاص و مهم به ما کمک کند .

Parla italiano?

ایتالیایی حرف می زنید ؟

Io sono Ali , Io mi chiamo Ali

من علی هستم . اسم من علی است .

Come Ti chiami? Come si Chiama?

اسم تو چیست ؟ اسم شما چیست ؟( محترمانه)

در زبان ایتالیای برای مخاطب قرار دادن یک نفر به صورت دوستانه اوز دوم شخص مفرد و برای مخاطب قرار دادن یک فرد به صورت محترمانه از سوم شخص مفرد مونث استفاده می شود . دوم شخص مفرد Tu  و سوم شخص مفرد مونث Lei  است . سایر موارد نیز از گرامر زبان ایتالیایی با اینن قانون پیروی می کند .

Dove vai ?

کجا میری؟

Stavo cercande Sara.

دنبال سارا میگردم

Buongiorno , buona sera

صیح بخیر ، عصر بخیر

Che cosa abbiamo per colazione, pranzo, cena

برای صبحانه ، نهار  ، شام چی داریم؟

Non è difficile l’italiano per un iraniano.

ایتالیایی ( زبان ایتالیایی ) برای یک ایرانی سخت نیست .

Prego. Che posso fare per lei?

خواهش می کنم . پیکار می تونم براتون بکنم ؟ ( فعل سوم شخص مفرد مونث است و یک نفر را مخاطب قرارداده پس جمله به صورت محترمانه استفاده شده است )

Per esempio

برای مثال

Che vuol dire?

معنی اش چی میشه ؟

Dove la casa di luigi di Preciso.

دقیقا خونه ی لوییجی کجا هست ؟

Va bene, grazie. Che bel tempo!

خوبه، ممنونم. چه هوای خوبی

Peccato! Devo partire domani per Parigi.

حیف باید فردا به فرانسه برم .

Si, è una cosa triste, Bisogna lavorare per vivere

بله تاسف آوره برای زندگی باید کار کرد .

Bravo! È molto allegro stamattina!

آفرین . امروز صبح خوشحال ( سرحال ) هستی ( مودبانه).

Si, sono di buon umore. E lei?

آره . حالم خوبه . شما چطور .

Perchè?

چرا، زیرا ؟ ( چون که)

Non lo so.

نمیدونم

Sono perso qui. lei potra aiutarmi?

اینجا گم شده ام . شما میتونین کمکم کنین ( مفرد- محترمانه)

 

Non ancora, è la mia prima lezione.

نه هنوز. اولین درس من هست .

آموزش زبان ایتالیایی

شما می توانید با ثبت نام در دوره های آموزش زبان ایتالیایی ، سایت آموزش زبان توآموز این زبان را به صورت اینترنتی بیاموزید . ما می توانیم کلاس های خصوصی زبان ایتالیایینیز برای شما برگزار کنیم .



:: برچسب‌ها: عبارات کاربردی زبان ایتالیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

آموزش زبان ایتالیایی ساعت، روز، هفته، ماه، سال

Ora, Giorno, Settimana, Mese, Anno

برای بیان زمان از ساعت و روز  و ماه استفاده می شود . در ادامه به بررسی این موارد در گرامر زبان ایتالیایی می پردازیم .

ساعت L’ORA در زبان ایتالیایی

CHE ORA È?

CHE ORE SONO?           ساعت چنده؟

برای گفتن ساعت همیشه از حرف تعریف LE استفاده میشود. فقط برای ساعت یک، از حرف تعریف L استفاده میشود.

ساعت در زبان ایتالیایی به صورت زیر می باشد . برای این کار ابتدا ساع و سپس دقیقه می آید ( مانند زبان فارسی) . در برخی موارد اگر عقربه دقیقه از 30 گذشته باشد دقیقه باقیمانده را گفته و از ساعت کم می کنیم . مثلا به جای اینکه بگوییم ساعت 7 و 50 ( هفت و پنجا دقیقه است  sette e cinquanta  ) می توان گفت ده دقیقه به 8 ماده است ( otto meno dieci )

همچنین برای هر ساعتی بجز ساعت یک از SONO استفاده میشود.

برای ساعت یک، نصفه شب، و ظهر از È استفاده میشود.

 

9.00     SONO LE NOVE

8.15     SONO LE OTTO E QUINDICI

6.30     SONO LE SEI E TRENTA

12.20   SONO LE DODICI E VENTI

3.35

SONO LE TRE E TRENTACINQUE

7.45     SONO LE SETTE E QUARANTACINQUE

1.00     È L’UNA

12.00   È MEZZOGIORNO

00.00   È MEZZANOTTE

12.00   È MEZZOGIORNO

 

 

روزهای هفته در زبان ایتالیایی

I GIORNI DELLA SETTIMANA

در ایتالیایی نیز هفته 7 روز دارد . روز های تعطیل در ایتالیای شنبه و یکشنبه هستند .

  • LUNEDI دوشنبه
  • MARTEDI          سه شنبه
  • MERCOLEDI      چهارشنبه
  • GIOVEDI           پنج شنبه
  • VENERDI           جمعه
  • SABATO            شنبه
  • DOMENICA       یک شنبه

روز های هفته در زبان ایتالیاییماه های سال در زبان ایتالیایی

هر سال شامل 12 ماه می باشد که به ترتیب زیر از کریسمس هر سال شروع می شوند . ( ماه های میلادی)

I MESI DELL’ANNO

  • 1          GENNAIO
  • 2          FEBBRAIO
  • 3          MARZO
  • 4          APRILE
  • 5          MAGGIO
  • 6          GIUGNO
  • 7          LUGLIO
  • 8          AGOSTO
  • 9          SETTEMBRE
  • 10        OTTOBRE
  • 11        NOVEMBRE
  • 12        DICEMBRE
  • ژانویه
  • فوریه
  • مارس
  • آپریل
  • می
  • جون
  • جولای
  • آگوست
  • سپتامبر
  • اکتبر
  • نوامبر
  • دسامبر

ماه در زبان ایتالیایی

شما می توانید با ثبت نام در سایت آموزش زبان اینترنتی توآموز به یادگیری زبان ایتالیایی به صورت غیر حضوری و اینترنتی  بپردازید . همچنین می توانید از کلاس خصوصی زبان ایتالیایی با قیمت مناسب و اساتید برتر جهت آموزش زبان ایتالیایی استفاده کنید .



:: برچسب‌ها: آموزش زبان ایتالیایی ساعت، روز، هفته، ماه، سال ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

زمان گذشته در زبان ایتالیایی

در زبان ایتالیایی زمان به صورت گذشته ، حال و آینده تقسیم بندی می شود . در درس های گذشته به زمان حال و آینده پرداختیم و در این درس اموزش زبان ایتالیایی به زمان گذشته می پردازیم .

 

مان گذشته نزدیک

 

مثال:

cambiARE à cambiATO

vendERE à vendUTO

finIRE à finITO

  • صرف فعل گذشته Cambiare(عوض کردن):

Ho cambiato.

عوض کردم.

Hai cambiato.

عوض کردی.

Ha cambiato.

عوض کرد.

Abbiamo cambiato.

عوض کردیم.

Avete cambiato.

عوض کردید.

Hanno cambiato.

عوض کردند.

  • صرف فعل گذشته Andare(رفتن):

Sono andato/a

رفتم.

Sei andato/a

رفتی.

È andato/a

رفت.

Siamo andati/e

رفتیم.

Siete andati/e

رفتید.

Sono andati/e

رفتند.

همانطور که مشاهده میکنید حال این سوال بوجود می آید که چه موقع از فعل کمکی Avere و چه موقع از Essere باید استفاده نماییم؟؟؟

  • نکته1: برای فعلهای حرکتی فیزیکی مانند رفتن، آمدن، سفر کردن، و غیره از فعل کمکی Essere استفاده میشود.
  • نکته2: برای بعضی ار فعلهای بودن بودن در یک مکان مانند Stare, Rimanere, Restare از فعل کمکی Essere استفاده میشود.
  • نکته3: برای بعضی از فعلهای لازم مانند فعلهای زیر نیز از Essere استفاده میشود.

Essere(بودن), nascere(متولدشدن), morire(مردن), succedere(اتفاق افتادن), costare(ارزش داشتن), piacere(دوست داشتن), riuscire(موفق شدن), sembrare(بنظررسیدن), diventare(تبدیل شدن).

توجه: هرگاه از فعل کمکی Avere استفاده میکنیم اسم مفعول یا P.P به همان صورت ثابت میماند و فقط فعل Avere صرف میشود اما هرگاه از فعل کمکی Essere استفاده میکنیم علاوه بر اینکه فعل Essere صرف میشود اسم مفعول یا P.P هم باید با فاعل خود از نظر جنسیت، جمع و مفرد بودن تطبیق پیدا کند.

 

مثال:

در فعل Andare، هنگامیکه میگوییم “من رفتم” اگر “من” مونث باشد P.P باید به “A” ختم شود، Io Sono Andata. و اگز “من” مذکر باشد P.P به “O” ختم شود، Io Sono Andato.

درحالت جمع مونث P.P باید به “E” و در حالت جمع مذکر P.P به “I” ختم میشود.

Noi siamo andati.

Noi siamo andate.

در صورتیکه در فعل Cambiare هیچ تفاوتی نمیکند که “من” مذکر باشد یا مونث، جمع مذکر باشد یا جمع مونث، در همه حالتها P.P به یک صورت باقی میماند.

نکته: کلمات Sempre(همیشه)، mai(هرگز)، ancora(هنوز)، piu'(بیشتر)، appena(به محض اینکه)، معمولا بین فعل کمکی و اسم مفعول (PP) می آیند.

مثال:

Hai mai visto quel film?

هرگز این فیلم را دیده ای؟

Sei mai andato al ristorante cinese?

هرگز به رستوران چینی رفته ای؟

 

 

زمان گذشته استمراری

در زبان ایتالیایی در 4 مورد قطعا از زمان گذشته استمراری (imperfetto) استفاده می شود که عبارتند از:

  • تشریح یک موضوع در گذشته (Descrizione nel passato)

es: Ieri sera sono andata da Maria, lei AVEVA un vestito molto elegante.

دیروز بعدازظهر رفتم پیش ماریا، او یک لباس خیلی شیک پوشیده بود.

  • یک فعالیت در گذشته (Azione abituare nel passato)

es: Da bambino io ANDAVO in vacanze al mare, una volta sono andata in montagna.

از بچگی در تعطیلات می رفتم دریا، یکبار رفتم به کوه.

  • طول کشیدن یک موضوع (Durata o svolgimento di un azione)

es: Ieri mentre io CVCINAVO mia figlia GIOCAVA.

دیروز در حالی که من آشپزی می کردم دخترم بازی می کرد.

  • حالت فیزیکی یا روحی در گذشته (Stato fisico o psicologico nel passato)

es: Ieri AVEVO mal di testa.

دیروز سر درد داشتم.

es: Ieri paolo ERA felice.

دیروز پائول شاد بود.

 

شما می توانید با ثبت نام در دوره های آموزش زبان ایتالیایی ، سایت آموزش زبان توآموز این زبان را به صورت اینترنتی بیاموزید . ما می توانیم کلاس های خصوصی زبان ایتالیایینیز برای شما برگزار کنیم .

 



:: برچسب‌ها: زمان گذشته در زبان ایتالیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

حروف اضافه ترکیبی در زبان ایتالیایی

 

در گرامر زبان ایتالیایی حروف اضافه یکی از مهمترین مباحث می باشند که با تمرین می توان به راحتی آنها را آموخته و استفاده کرد . از آنجایی که این حروف اغلب قبل از اسم می آیند ولی از اسم خود تبعیت می کنند انتخابشان کمی پیچیده می شود .

حرف تعریف در زبان ایتالیایی نیز بدین صورت هستند . یعنی قبل از استفاده از حرف تعریف باید ابتدا اسم را بررسی و تعدا و جنسیت آن را شناخت سپس متناسب با آن ار حرف تعریف مناسب استفاده کرد .

همانطور که قبلا توضیح داده شد حرف تعریف معین برای اسم های شناخته شده و مشخص می آیند، حال اگر در جمله ای حرف اضافه in, a, da, di, … بیاید و پس از آن اسم شناخته شده ای باشد مسلما حرف تعریف معین آن نیز باید به همراهش بیاید که در اینصورت با حرف اضافه ترکیب شده و بصورتهای زیر نمایان میگردد.

 

 

همانطور که در جدول بالا می بینید حروف تعریف با هر حرف اضافه که ترکیب شوند یک کلمه مجزا می سازند .

مثال:

a+il=al

su+l’=sull’

di+gli=degli

حال به چند مثال زیر توجه نمایید:

Questa moto è dell’ (di+l’) amico di Mario(دوست ماریو).

این موتور مال(برای) دوست ماریو است.

Domani vado a pranzo dal (da+il) mio amico(دوستم).

فردا برای ناهار پیش دوستم میروم.

Nella (in+la) fabbrica di mio zio(کارخانه عمویم) lavorano molti giovani.

در کارخانه عمویم جوانهای زیادی کار میکنند.

 

  • نکته: برای اسامی کشورها در حالت مفرد (کشورهایی که نشانه مفرد بودن دارند.) حرف تعریف استفاده نمیشود.

 

Carlo va in America.

کارلو به آمریکا میرود.

Carlo va in Olanda.

کارلو به هلند میرود.

اما برای کشورها در حالت جمع (کشورهایی که نشانه جمع بودن دارند.) همواره با حرف تعریفشان می آیند.

Carlo va negli stati uniti.

کارلو به ایالات متحده میرود.

Carlo va nei paesi bassi.

کارلو به کشورهای پایین میرود.

نکته: برای وسایل نقلیه از حرف اضافه in و con استفاده میکنیم، با این تفاوت که اگر از con استفاده نماییم میباست وسیله نقلیه مشخص تر شود و با حرف تعریفش بیاید.

veniamo in treno; (o con il treno)

با قطار می آییم.

vado in macchina; (o con la macchina)

با ماشین میروم.

torniamo in autobus; (o con l’ autobus)

با اتوبوس برمیگردیم.

 

توجه داشته باشید با بکارگیری con یا in در معنی جمله تفاوتی نخواهد داشت.

اما اگر بخواهیم از con استفاده کنیم وسیله نقلیه باید مشخص تر شود، یعنی:

Veniamo con il treno delle 9:15

با قطار ساعت 9:15 می آییم.

Vado con la macchina di luigi

با ماشین لوئجی میروم.

Torniamo con l’ autobus 28

با اتوبوس شماره 28 برمیگردیم.

 

این مبحث یکی از مهمترین نکات گرامری آموزش زبان ایتالیایی است که به طور حتم یکی از سوالات آزمون های سنجش زبان ایتالیایی مانند آزمون چیلز یا چلی می باشد .

شما می توانید با ثبت نام در سایت آموزش زبان اینترنتی توآموز به یادگیری زبان ایتالیایی به صورت غیر حضوری و اینترنتی  بپردازید . همچنین می توانید از کلاس خصوصی زبان ایتالیایی با قیمت مناسب و اساتید برتر جهت آموزش زبان ایتالیایی استفاده کنید .



:: برچسب‌ها: حروف اضافه ترکیبی در زبان ایتالیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

تلفظ حروف در زبان ایتالیایی

در این بخش، فقط تلفظ های دشوار و مشکل ساز این زبان را ذکر می کنیم، که به ساده ترین و جدید ترین شیوه بیان شده است. تلفظ ها را در متن مشاهده خواهیم کرد. تلفظ حروف در زبان ایتالیایی :

حروف بی صدا                   (consonanti)

مثال (Esempio)           تلفظ این حروف

c, f, i, m, n, p, r, t, z

چِ یا کِ، ق، تلفظ نمی شود، ل، م، ن، پ، ر، ت، ز

بانکا banca                       صدای ب مثل کلمۀ بابا در فارسی             b

صدای چی، چِ، چُ                                           ci, ce, cio

چنانچه بعد از حرف c یکی از حروف e یا i بیاید صدای چ میدهد.

  • اَمیچی/اَمیچِ/پِرچُ                                amici/amice/percio
  • صدای کی- کِ- کُ                                       chi, che, co
  • کی/اَنکِ/اَمیکُ                                   chi/anche/amico
  • صدای جی- جِ- جُ- جو                            gi, ge, gio, giu
  • صدای گی- گِ- گُ- گو                          ghi, ghe, go, gu
  • صدای کُو می دهد.                                                qu

 

چنانچه بعد از حرف G یکی از حروف E یا I بیاید صدای ج میدهد در غیر اینصورت صدای گ میدهد.

بعد از حرف Q همیشه U می آید.      کویی                                                     qui

  • 1- بین دو حرف صدا دار صدای (ز) می دهد.                 s

رُزَ                                                                Rosa

  • 2- هر گاه به صورت (ss) بین دو حرف صدا دار بیاید صدای (س) می دهد.

کَسَّ                                                          cassa

  • 3- در بقیه موارد صدای (س) می دهد.

کواِستُ                                                      questo

به هیچ وجه تلفظ نمی شود. فقط برای تغییرات آوایی در حرف g و c میاید.                   h

شِ- شی- شا                                               sce – sci – scia

شُ- شو                                                           scio – sciu

صدای لی می دهد.                                                      gli

صدای نی می دهد.                                                    gn

سی نیُرِ                                                              signore

صدای (و) می دهد.                                                           v

صدایی بین (ت) و (ز) می دهد.                                              z

 

حروف صدا دار                                                      (Vocali)

 

صدای اَ میدهد.                                          a

1- صدای اِ میدهد ( به تنهایی معنی وَ میدهد).                                            1- e

اِلِگانتِ                                                    elegante

 

2- هرگاه روی آن اَچِنتُ (  َ ) قرار بگیرد به صورت تأکید ادا می شود.                  2- é

(و به تنهایی معنی هست میدهد)

اِ (هست)                                                   é

صدای یی  میدهد.                                                              i

صدای  اُ  میدهد.                                                                o

صدای  او  میدهد.                                                              u

صدای  اَی  میدهد.                                                  ai

صدای اِی  میدهد.                                                  ei

3- چنانچه در کلمه ای یک حرف دوبار کنار هم نوشته شده باشد مانند تشدید دوبار تلفظ میشود.

قلم                                             پِنّا                                 penna

دامن                                          گُنّا                                gonna

4- پنج حرف k,y-x,w,j  درزبان ایتالیایی نبوده چنانچه در کلمه ای دیده شود آن کلمه از زبان دیگری وارد زبان ایتالیایی شده.

تلفظ حروف در زبان ایتالیایی (حروف ترکیبی) :

H در ایتالیایی نوشته میشود ولی خوانده نمیشود.

GN صدای “نی” میدهد. مثل SIGNORA که “سینیورا” خوانده میشود.

GL صدای “یی” میدهد. مثل FAMIGLIA که “فامیلیا” خوانده میشود. البته حرف ل خیلی نرم تلفظ میشود.

S اگر یکی باشد در داخل کلمه معمولا صدای “ز” میدهد اما وقتی دوتا باشد صدای “س” میدهد

 

اگر بعد از حرف C حروف  E , I بیایید صدای “چ” میدهد.   اگر بعد از حرف C حروف H, O, Aبیایید صدای “ک” میدهد.

کلمه تلفظ معنی

BICICLETTA بیچیکلِتّا دوچرخه

CIOCCOLATA چُکُّلاتا شکلات

ARANCIA اَرَنچا پرتقال

PIACERE پیاچِرِ خوشبختم

کلمه تلفظ معنی

CAFFE کافه قهوه

MONACO مُناکُ موناکو

CHITARRA کیتّارا گیتار

ZUCCHERO زوکِّرُ شکر

 

اگر بعد از حرف G حروف E , I بیایید صدای “ج” میدهد.   اگر بعد از حرف G حروف H, O, A بیایید صدای “گ” میدهد.آموزش زبان ایتالیایی

کلمه تلفظ معنی

GELATO جِلاتُ بستنی

BUONGIORNO بُنجُرنُ روزبخیر

GERMANIA جِرمانیا آلمان

OROLOGIO اُرُلُجُ ساعت

کلمه تلفظ معنی

GARDA گاردا نام دریاچه

LAGO لاگُ دریاچه

SPAGHETTI سپاگتّی اسپاگتی

RAGU راگو راگو

 

شما می توانید با ثبت نام در سایت توآموز به یادگیری زبان ایتالیایی به صورت غیر حضوری و اینترنتی  بپردازید . همچنین می توانید از کلاس خصوصی زبان ایتالیایی با قیمت مناسب و اساتید برتر جهت آموزش زبان ایتالیایی استفاده کنید .



:: برچسب‌ها: تلفظ حروف در زبان ایتالیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

ساعت در زبان ایتالیایی

در زبان ایتالیایی برای گفتن ساعت و زمان از اعداد استفاده می کنیم . برای بیان ساعت در زبان ایتالیایی همانند زبان انگلیسی یا فارسی علاوه بر اعداد 1 تا 0 میتوان از عبارات زیر نیز استفاده کرد :

Un quarto  یک ربع

Mezzo/mezza  نیم

Tre quarti  سه ربع

و … استفاده کرد .

برای مثال :

sono le dieci e un quarto.

ساعت ۱۰ و ربع است.

 

sono le due e mezzo.

ساعت ۲ و نیم است.

 

  •  به صورت کلی می توان از مثال هایی زیر برای درک بهتر ساعت در زبان ایتالیایی استفاده کرد .

 

sono le venti e venticinque

ساعت ۲۰ و ۲۵ دقیقه است.

 

sono le otto e venticinque.

ساعت ۸ و ۲۵ دقیقه است.

 

sono le ventuno e dieci.

ساعت ۲۱ و ۱۰ دقیقه است

 

sono le nove e dieci.

ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه است.

 

sono le dieci e quindici.

ساعت ۱۰ و ۱۵ دقیقه است.

 

sono le due e trenta.

ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه است.ساعت در زبان ایتالیایی

 

  •  در برخی موارد میتوان به جای گفتن ساعت از معکوس آن استفاده کرد . بدین منظور مثلا اگر ساعت 3 و 40 دقیقه باشد میتوان گفت ساعت 4 و 20 دقیقه کم است . اغلب از این روش برای گفتن ساعت هایی که دقیقه آن از نیم گذشته است استفاده می شود .

sono le cinque meno dieci.

ساعت ۱۰ دقیقه مانده به ۵ است.

 

sono le quattro e cinquanta.

ساعت ۴ و ۵۵ دقیقه است.

 

sono le tre e quarantacinque.

ساعت ۳ و ۴۵ دقیقه است.

 

sono le quattro meno un quarto.

ساعت یک ربع به ۴ است.

 

  • برای گفتن ساعت اکثرا از اعداد مونث استفاده می شود .

È l’ una.

ساعت یک است.

 

sono le tredici.

ساعت ۱۳ است.

 

È l’ una e venti.

ساعت ۱ و ۲۰ دقیقه است.

 

sono le tredici e venti.

ساعت ۱۳ و ۲۰ دقیقه است.

 

  • در برخی موارد نیز میتوان از عباراتی مانند نیمه شب یا نیمه روز نیز برای بیان زمان استفاده کرد .

///È mezzanotte. (È mezzogiorno)

نیمه شب است. (نیمه روز است.)

شما می توانید با ثبت نام در سایت توآموز به یادگیری زبان ایتالیایی به صورت غیر حضوری و اینترنتی  بپردازید . همچنین می توانید از کلاس خصوصی زبان ایتالیایی با قیمت مناسب و اساتید برتر جهت آموزش زبان ایتالیایی استفاده کنید .



:: برچسب‌ها: آموزش زبان ايتاليايي,گرامر زبان ايتاليايي,تدريس زبان ايتاليايي,يادگيري زبان ايتاليايي,تدريس خصوصي زبان ايتاليايي,زبان ايتاليايي,ساعت در زبان ایتالیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

افعال شرطی در زبان ایتالیایی

در گرامر زبان ایتالیایی زمان و شخص افعال با توجه به کاربرد جمله و فاعل متفاوت هستند . برخی افعال در زمان گذشته ، حال و آینده استفاده می شوند . این افعال می توانند به صورت ساده و یا منفی و یا همراه با افعال کمکی جهت شرطی ، التزامی و یا سوالی کردن جمله بیایند .  افعال شرطی در اموزش زبان ایتالیایی به صورت زیر صرف میشوند.

 

 

مثال:

Io avrei due matite  من دو مداد دارم ( به صوزت شرطی)

Lui sarebbe il maestro?  او معلم هست؟

 

صرف افعال شرطی

 

در مطالب قبلی ( افعال در زبان ایتالیایی) گفتیم که مصدر افعال مختم به ARE/ERE/IRE هستند . و با توجه به سه حرف آخر از قاعده صرف متفاوتی پیروی می کنند . در جدول زیر صرف این افعال آمده اند .

 

افعال شرطی در زبان ایتالیایی

 

حالت شرطی در موارد زیر کاربرد دارد

  • زمانی که میخواهیم خواسته ای را با حالت مودبانه بیان کنیم

 

Vorrei un cappuccino.              Mi daresti una matita?

یک کاپوچینو میخواهم لطفا              یک مداد به من میدهی لطفا

 

 

 

Mi piacerebbe visitare la Cina (chissà, forse un giorno lo farò)

علاقمندم از چین بازدید کنم (کی میدونه، شاید یه روز اینکار رو انجام بدهم)

Resterei volentieri con voi (ma non dipende da me e devo andare a casa)

با کمال میل میمانم با شما (اما به من بستگی ندارد باید بروم به خانه)

 

 

  • بیان شک و تردید در فعل گفتن

 

Direi che questa è una brutta situazione!

میگم (به نظرم) که شرایط بدیه

Una cosa davvero inaspettata, direi.

یک چیز غیر منتظره، به نظرم

 

 

  • حالت شرطی روزنامه نگاری که در این حالت باید منبع خبر موثق باشد

 

Le persone con il naso a punta avrebbero un carattere deciso (secondo gli esperti di fisiognomica)

افرادی با بینی تیز شخصیت قاطعی دارند (طبق متخصصین سیماشناسی)

La Juventus starebbe progettando di comprare un giocatore brasiliano (secondo il giornale)

یوونتوس در حال برنامه ریزی برای خرید یک بازیکن برزیلی است (طبق روزنامه)

 

 

  • حالت شرطی در فعلهای توانستن و بایستن برای بیان شک و تردید شخصی

 

Quel film potrebbe essere bello (Perché no? È possibile)

آن فیلم ممکنه قشنگ باشه.

Quel film dovrebbe essere bello (È logico pensarlo. Si tratta di un film famoso!)

آن فیلم احتمالا باید قشنگ باشه

 

 

 

  • (Frase ipotetica) حالت شرطی در عبارتهای فرضی

 

Se avessi tempo andrei al mare            Avendo tempo andrei al mare

اگر وقت داشته باشم با کمال میل به دریا میروم.              در صورت داشتن وقت با کمال میل به دریا میروم

شما می توانید با ثبت نام در سایت توآموز به یادگیری زبان ایتالیایی به صورت غیر حضوری و اینترنتی  بپردازید . همچنین می توانید از کلاس خصوصی زبان ایتالیایی با قیمت مناسب و اساتید برتر جهت آموزش زبان ایتالیایی استفاده کنید .



:: برچسب‌ها: آموزش زبان ايتاليايي , گرامر زبان ايتاليايي , تدريس زبان ايتاليايي , يادگيري زبان ايتاليايي , تدريس خصوصي زبان ايتاليايي , زبان ايتاليايي , افعال شرطی در زبان ایتالیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 778
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

ساختار جملات در زبان ایتالیایی

 

از آنجایی که یکی از کوچکترین بخش های هر زبان جملات و عبارات آن هستند. یکی از نکات مهم گرامر زبان ایتالیایی ساختار جملات در زبان ایتالیایی هست . بدین منظور در این مبحث می خواهیم به ساختار جملات بپردازیم .

جمله ساده

 

جمله ساده جمله ایی است که از یک فعل تشکیل می شود. در جملات ساده حالت خبری دارد . برای ساختن این گونه جملات کافی است از لگوی زیر تبعیت کنیم .

جمله ساده= مفعول + فعل + فاعل

Io                 voglio comprare                      un libro

مفعول                                  فعل                          فاعل

می خواهم یک کتاب بخرم.

همانطور که می بینیم در زبان ایتالیایی فعل بعد از فاعل و قبل از ادامه جمله ( مفعول ؛ مضاف و …) می آید . با کلیک کردن بر روی لینک زمان افعال در زبان ایتالیایی می توانید برای آشنایی بیشتر  به صفحه  مربوطه مراجعه کنید .

 

 جملات پرسشی در زبان ایتالیایی

 

جملات پرسشی اغلب مخاطب دارند و در آن موضوعی مورد نیاز با سوال قرار می گیرد . برای ساختن جملات پرسشی در اموزش زبان ایتالیایی داریم :

پرسشی:برای پرسشی کردن جملات هم می توان به طور سوالی جمله را خواند و هم می توان از ضمایر پرسشی استفاده کرد:

می خواهد به تهران برود؟    Vuole andare a Tehran?

چه وقتی به تهران می روی؟              Quando va a Tehran?

در این حالت تنها با تغییر تن و آهنگ جمله می توان آن را به جمله پرسشی تبدیل کرد . دستور زبان ایتالیایی 

نوع دیگری از موارد پرسشی کردن یک جمله می تواند استفاده از  ضمایر پرسشی باشد . برخی ضمایر پرسشی عبارتند از :

چه کسی؟ کی؟                  (کی)؟                                        Chi?

مال کی؟                         (دی. کی)؟                                   Di chi?

چی؟ چه چیزی؟                (کِ. کُزا)؟                                   Che cosa?

کدام؟                              (کوآلِ)؟                                      Quale?

کدامها؟                           (کوآلی)؟                                     Quali?

چقدر؟ چند تا؟                   (کوآنتو- کوآنتی)؟              Quanto?- Quanti?

با استفاده از این کلمات در ابتدای جمله میتوان جملات خبری را به پرسشی تبدیل کرد . ( بدون تغییر دیگری در ساختار جملات ساده )

Chi sei tu  تو کی هستی ؟

Dove siamo?  کجا هستیم

ساختار جملات در زبان ایتالیایی جملات منفی در زبان ایتالیایی

 

جملات منفی ، نفی کردن و رد کردن یک موضوع خاص را نشان می دهند . برای منفی کردن جملات در زبان ایتالیای کافی است از یک non قبل از فعل استفاده می کنیم . ( ساختار جمله همان جمله ساده است )

کتاب رو دوست ندارم. Non mi piace il libro

نمی خواهم. Non voglio.

شما می توانید با ثبت نام در سایت توآموز به یادگیری زبان ایتالیایی به صورت غیر حضوری و اینترنتی  بپردازید . همچنین می توانید از کلاس های خصوصی زبان ایتالیایی با قیمت مناسب و اساتید برتر جهت آموزش زبان ایتالیایی استفاده کنید .



:: برچسب‌ها: آموزش زبان ايتاليايي , گرامر زبان ايتاليايي , تدريس زبان ايتاليايي , يادگيري زبان ايتاليايي , تدريس خصوصي زبان ايتاليايي , زبان ايتاليايي , ساختار جملات در زبان ایتالیای , ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

حرف اضافه در زبان ایتالیایی Preposizioni

حرف اضافه یکی از پاره‌های سخن است که برای بیان رابطه‌ای یا برای ساختِ ساختارهای دستوری به‌کار می‌رود. حرف اضافه در زبان ایتالیایی به دو صورت بکار می روند:

  • الف)  به تنهایی
  • ب) به صورت ترکیب شده با حروف تعریف معین و نامعین

در این مطلب به بررسی این موارد می پردازیم .

 

الف) به طور کلی در زبان ایتالیایی حروف اضافه به شرح زیر هستند:

  • a (به، در، با)
  • da (از، پیش، نزد)
  • su (روی)
  • di (از، کسره اضافه)
  • in (در، داخل، به، با)
  • tra (بین)
  • per (برای، به طرف)
  • fra (دیگر، بین)
  • con (با)

 

کاربردهای حرف اضافه در زبان ایتالیایی :

 A:

این حرف اضافه قبل از پایتختها، اسم اشیاء، همه فعلها که قصد انجام دادنشان را داریم و بصورت مصدر می آیند، قبل از piedi یعنی پیاده، قبل از شهرها، اسم مکان ( برای شهر ها حتما از حرف اضافه a استفاده می شود . حرف اضافه in برای کشور و … کاربرد دارد) . به طور کلی برای رفتن ویا انجام دادن کاری استفاده می شود .

مثال:

Io vado a Roma.            به رم می روم. (شهرها)

Paolo viene a pisa.        پائولو به پیزا میآید.

Io vado a letto. من به تختخواب می روم.(اشیاء)

Io esco a fare spese.     خارج می شوم برای خرید کردن.(مصدرها)

Francesco va a scuola    فرانچسکو به مدرسه میرود (برخی مکانها)

 

 Da:

این حرف اضافه بعد از فعل های رفتن، زندگی کردن، اقامت داشتن، رسیدن، برگشتن (andare, vivere, abitare, arrivare, tornave) و قبل از اسم اشخاص می آید .

مثال:

Laura vive da Carla.       لائورا پیش کارلا زندگی می کند.

Franco abita da carlo.    فرانکو اقامت دارد پیش کارلو.

Matteo  torna da franco.           ماتیو برمی گردد پیش فرانکو.

نکته1: در حالتی که از فعل برگشتن (tornave) استفاده می کنیم، da می تواند بعد از فعل و قبل از اسم شهر بیاید.

مثال:

Chiara torna(برمیگردد) da franco(اسم شخص).

Chiara torna(برمیگردد) da zurigo(اسم شهر).

 

نکته2: هر گاه da قبل از فعل بصورت مصدر بیاید اسم مصدر می شود.

مثال:

Da vedere: دیدنی

Da bere: نوشیدنی

Da mangiare:خوردنی

 Su:

این حرف اضافه قبل از اسم می آید و همیشه با حرف تعریف اسم ترکیب می شود ( حروف تعریف در زبان ایتالیایی) . مثال:

Su + il + tavolo(میز) sul tavolo

Su + il + giornale(ژورنال) sul giornale

 

 Di:

این حرف اضافه برای نسبت دادن ملیت و اهلیت استفاده می شود . اگر قبل از اسم شهر بیاید بمعنای اهل آن شهر بودن است.

مثال:

Io sono di Milano.         من اهل میلان هستم.

Io sono di Napoli.          من اهل ناپل هستم.

نکته: معنای دیگر di کسره اضافه است.

مانند:

Le chiavi di casa کلیدهای خانه

Nessuno di voi viene con me?   هیچ کدام از شما با من می آید؟

 

 

In :

قبل از کشورها می آید و به معنی ” داخل” ، “درون” است .

مانند:

in Germania      به آلمان

in Italia به ایتالیا

نکته1: از حرف اضافه in میتوان همچنین برای انجام کار خاص در قبل از مکان هایی که وارد می شویم .

مثال:

vado in banca   به بانک میروم.

andiamo in biblioteca    به کتابخانه میرویم.

vado in discoteca          به دیسکو میروم.

vado in ufficio   به دفترکار میروم.

vado in palestra            به باشگاه میروم.

نکته2: قبل از کلمات citta(شهر)، centro(مرکز شهر)، montagna(کوه)، in بکار می رود.

نکته3: قبل از وسایل نقلیه in می آید و معنایش بوسیله ی می باشد.

مثال:

In autobus.       بوسیله اتوبوس

In macchina.     بوسیله ماشین

In treno.           بوسیله قطار

نکته4: قبل از اسم مغازه ها.

مثال:

In macelleria     در قصابی

نکته5: قبل از اسم مکان در داخل خانه.

مثال:

In cantina         در زیرزمین

In camera         در اتاق

نکته5: قبل از زمان، فصلها، ماهها.

مثال:

vado in estate   در تابستان میروم.

torno in aprile   در آپریل برمیگردم.

نکته6: قبل از زمان لازم برای تمام کردن یک فعالیت.

مثال:

Lavoro in un’ora.           کار می کنم تا یکساعت دیگر.

 

ب) حروف اضافه ی ترکیبی Preposizioni articolate

یکی دیگر از نکات گرامر زبان ایتالیایی ، حروف اضافه ی ترکیبی هستند که  از ترکیب شدن حرف اضافه در زبان ایتالیایی با حرف تعریف بعدشان بوجود می آیند. همانطور که قبلا توضیح داده شد حرف تعریف معین در ایتالیایی برای اسم های شناخته شده و مشخص می آیند، و حروف تعریف نامعین در ایتالیایی برای نکره یا ناشناخته کردن اسم خود می آیند . حال اگر در جمله ای حرف اضافه in, a, da, di بیاید و پس از آن اسم شناخته شده ای باشد مسلما حرف تعریف معین آن نیز باید به همراهش بیاید که در اینصورت با حرف اضافه ترکیب شده و بصورتهای زیر نمایان میگردد.

این ترکیب کردن یکی از نکات مهم دستور زبان ایتالیایی است که با تمرین میتوان در آن مهارت کسب کرد. در حال حاضر استفاده از حروف اضافه ترکیبی یکی از مباحث مورد پرسش در آزمون چیلز و یا آزمون سفارت ایتالیا است .

مثال:

Questa moto è dell’amico di Mario.       این موتور برای دوست ماریو است.

Domani vado a pranzo dal mio amico.    فردا برای ناهار پیش دوستم میروم.

Nella fabbrica di mio zio lavorano molti giovani. در کارخانه عمویم جوانهای زیادی کار میکنند.

Il libro è sulla tavola.      کتاب روی میز است.

Nello stato del Vaticano            در کشور واتیکان

 

 

نکته 1: برای اسامی کشورها در حالت مفرد (کشورهایی که نشانه مفرد بودن دارند) حرف تعریف استفاده نمیشود.

Carlo va in America.      کارلو به آمریکا میرود.

Carlo va in Olanda.     کارلو به هلند میرود.

 

 

اما برای کشورها در حالت جمع (کشورهایی که نشانه جمع بودن دارند) همواره با حرف تعریفشان می آیند.

Carlo va negli stati uniti.            کارلو به ایالات متحده میرود.

Carlo va nei paesi bassi. کارلو به کشورهای پست میرود.

 

نکته 2: قبل از سال و قرن از حرف تعریف nel استفاده میشود

in + il = nel

Nel ventesimo secolo   در قرن بیستم

Nel 1955           در سال 1955

 

شما می توانید با ثبت نام در سایت آموزش زبان اینترنتی توآموز به یادگیری زبان ایتالیایی به صورت غیر حضوری و اینترنتی  بپردازید . همچنین می توانید از کلاس خصوصی زبان ایتالیایی با قیمت مناسب و اساتید برتر جهت آموزش زبان ایتالیایی استفاده کنید .



:: برچسب‌ها: آموزش زبان ايتاليايي , گرامر زبان ايتاليايي , تدريس زبان ايتاليايي , يادگيري زبان ايتاليايي , تدریس خصوصی زبان ایتالیایی , زبان ايتاليايي , حرف اضافه در زبان ایتالیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

جملات کاربردی در زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی یکی از زبان های پرکاربرد و پر مخاطب قاره اروپا است که در بسیاری از کشور ها مانند ایتالیا ، اسپانیا ، جنوب فرانسه ، سویس و …. جزو زبان های اصلی به حساب می آید .در این مطلب می خواهیم برخی عبارات و جملات کاربردی در زبان ایتالیایی را به شما معرفی کنیم .

گرامر زبان ایتالیایی با توجه به داشتن ریشه ی لاتین به زبان انگلیسی نزدیک است . بنابراین برای افرادی که با زبان انگلیسی آشنایی دارند آموختن این زبان بسیار ساده است . در برخی جهات نیز از نظر گرامری مانند شخص فعل ، صفت و موصوف  و … با زبان فراسی شباهت هایی دارد .  برای آشنایی بیشتر با افعال در زبان ایتالیایی میتونید روی لینک کلیک کنید .

احوالپرسی ها

یکی از کارکاربرد های اصلی زبان ایجاد ارتباط با دیگران است . در ابتدایی ترین مرحله آشنایی احوالپرسی و سلام علیک کردن مطرح می شود .

Ciao!

سلام! ( دوستانه و خودمونی – بیشتر بین افرادی که خیلی با اونها صمیمی هستیم استفاده می شه)

Buongiorno!

صبح به خیر! ( رسمی و مودبانه- با بزرگتر ها و افرادی که میخوایم به اونها احترام بزاریم )

Buona sera!

عصر به خیر!

Benvenuto!( آقا) / Benvenuta! (خانم)

خوش آمدید! ( در زبان ایتالیایی تمامی اسامی دارای تعدا و جنسیت هستندکه از روی حرف آخر کلمه می توان به آن پی برد . برای آشنایی بیشتر با این موضوع میتونید به مطلب اسم در زبان ایتالیایی رجوع کنید  ).

Come stai?/ Come state (مودبانه)?

حالت چطور؟ ( اگر در حالت مخاطب قرار دادن یک نفر به جای دوم شخص مفرد tu  از سوم شخص مفرد مونث lei استفاده کنیم . به صورت مودبانه یا محترمانه حرف زده ایم )

Bene, grazie!

خوبم، ممنون!

e tu? e lei? (مودبانه)

شما خوب هستید؟

Bene/ così e così.

خوبم/ بد نیستم.

Grazie (molto)!

(خیلی) ممنون!

Ciao! Amico!

سلام! رفیق!

Mi sei mancato molto!

دلم برات تنگ شده بود!

che c’è di nuovo?

چه خبر؟

Non molto

خبری نیست (سلامتی)

Buona notte!

شب بخیر

A dopo

فعلا (بعدا می بینمت)

Arrivederci!

خدا نگهدار

 

 

نشانی پرسیدن

اگر در ایتالیا گم شده ایم و یا به دنبال مکان خاصی هستیم می توان از عبارات زیر استفاده کرد .

پMi sono perso/ persa (خانم)

من گم شده ام ( اسامی که مفرد مذکر هستند در انتها به O ختم شده و اسامی مفرد مونث به A ختم می شوند.)

Posso aiutarti?/ posso aiutarla (مودبانه)?

می توانم کمکت کنم؟

Potresti aiutarmi?/ potrebbe aiutarmi? (مودبانه)

می توانی کمکم کنید؟

Dove posso trovare (il bagno/ la farmacia?)

دستشویی / داروخانه کجاست؟

Vada dritto! e poi giri a destra/ sinistra!

مستقیم برو! بعد بپیچ به چپ / راست.

Sto cercando John.

دنبال جان می گردم.

Un momento prego!

یک لحظه صبر کنید!

Attenda prego!

گوشی را نگهدار!

Quanto costa questo?

قیمت این چنده؟

Scusami!/ Mi scusi! (مودبانه)

ببخشید … (برای خواستن چیزی)

Permesso

ببخشید … (برای رد شدن)

Vieni con me!/ Venga con me! (مودبانه)

دنبالم بیا!

 

برخی جملات کاربردی در زبان ایتالیایی

در این قسمت بعضی جملات مهم و کاربردی را به شما نشان می دهیم .

Buono/ male / Così e così

خوب/ بد/ متوسط.

Grosso/ Piccolo

بزرگ/ کوچک

Oggi/ Adesso

امروز/ اکنون (الان)

Domani/ ieri

فردا/ دیروز

Si/ No

بله/ خیر

Eccolo!

بفرمائید! (زمان تعارف کردن چیزی)

Ti piace?

آیا دوستش داری؟

Mi piace davvero.

خیلی دوستش دارم!

Sono Affamato/ Assetato.

من گرسنه / تشنه هستم.

Di mattina/ Di sera/ Di notte.

در هنگام صبح / غروب / شب.

Questo/ Quello. Qui/ Li.

این / آن . اینجا / آنجا.

Davvero!

واقعا!

Guarda!

نگاه کن!

Sbrigati!

عجله کن!

Cosa? Dove?

چه چیزی؟ کجا؟

Che ore sono?

ساعت چنده؟

Sono le dieci precise. le sette e trenta

ساعت 10 است. ساعت هفت و نیم بعد از ظهر است.

Dammi questo!

این را به من بده!

Ti amo!/ Ti voglio bene!

دوستت دارم!

Mi sento male!

من ناخوشم!

Ho bisogno di un dottore!

به پزشک نیاز دارم

Sono spiacente!

معذرت می خواهم (اگر چیزی را نشنیدید)

Scusami!/ Mi scusi! (مودبانه)

متاسفم (برای اشتباه)

Non c’è problema!

اشکالی ندارد!

Potresti ripetere per favore?/ Potrebbe ripetere per favore? (مودبانه)

می توانی تکرار کنی؟

Puoi parlare lentamente? Potrebbe parlare lentamente? (مودبانه)

می توانی آهسته تر صحبت کنی؟

Scrivilo per favore!/ Lo scriva per favore (مودبانه)

لطفا حرفت را بنویس!

Non capisco!

من متوجه نمی شوم!

Non lo so!

من نمی دانم!

Come si chiama quella cosa in italiano?

این به ایتالیایی چه می شود؟

My Italian is bad.

ایتالیایی من خوب نیست.

ho bisogno di fare pratica con il mio italiano

من باید ایتالیاییم را تقویت کنم.

non ti preoccupare !

نگران نباش!

شما می توانید با ثبت نام در سایت آموزش زبان اینترنتی توآموز به یادگیری زبان ایتالیایی به صورت غیر حضوری و اینترنتی  بپردازید . همچنین می توانید از کلاس خصوصی زبان ایتالیایی با قیمت مناسب و اساتید برتر جهت آموزش زبان ایتالیایی استفاده کنید .



:: برچسب‌ها: آموزش زبان ايتاليايي , گرامر زبان ايتاليايي , تدريس زبان ايتاليايي , يادگيري زبان ايتاليايي , زبان ايتاليايي , جملات کاربردی در زبان ایتالیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

تفاوت ضمیر اشاره و صفت اشاره:

در گرامر زبان ایتالیایی برای اشاره کردن به جسم یا شی و یا فرد خاص از ضمایر و صفات اشاره استفاده می کنیم . در مفهوم کلی شاید ضمایر اشاره با صفات اشاره یکسان به نظر برسند اما از نظر گرامر در زبان ایتالیایی دارای تفاوت هایی هستند .

برای مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این خانه بزرگتر از آن (خانه) است.

(Questa) casa e piu grande di (quella)

(aggettivo صفت )                            (pronome ضمیر)

آن قاب زیباتر از این (قاب) است.

(Quel) quadro e’ piu bello di (questo).

(aggettivo)                          (pronome)

این درخت بهتر از آن (درخت) گل میدهد.

(Quest) albero fiorisce meglio di (quello).

(aggettivo)                                  (pronome)

این رومیزی ها بهتر از آن (رومیزی ها) اتو شده اند.

(Queste) tovaglie sono stirate meglio di (quelle)

(aggettivo)                                             (pronome)

لازم است ابتدا خوراک این کودکان داده شود و سپس آن (کودکان).

Bisogna dare da mangiare prima a (questi) bambini e poi a (quelli).

                                                       (aggettivo)                   (pronome)

 

صفت(Aggettivo):

صفت معمولا بعد از اسم قرار میگیرد و تابع جنس و تعداد اسم مربوط به خود است. مونث و مذکر و جمع و  مفرد صفتهای باقاعده، تابع همان قواعدی است که برای اسامی ذکر شد . اما ضمایر در زبان ایتالیایی  جایگزین اسامی در زبان ایتالیایی می شوند و از نظر تعداد و جنسیت تابع اسم جایگذین شده هستند .

  • نکته !

 

تفاوت ضمیر اشاره و صفت اشاره

  • صفتهای مختوم به e از جنسیت اسم خود پیروی نمیکنند!

خانه مدرن—————————la casa moderna

خانه های مدرن———————–le case modern

خانم برازنده————————la signora elegante

خانمهای برازنده———————le signore elegant

آقای برازنده————————il signore elegante

آقایان برازنده———————–I signori elegant

  • صفتهای منتهی به حروف ca, co, ga, go، مانند اسمها در حالت جمع به che, chi, ghe, ghi تبدیل میشوند و در واقع آوای خود را “گ” و “ک” حفظ میکنند.

مفرد                                                      جمع

Sporca                                               sporche

Lunga                                                 lunghe

Sporco                                               sporchi

Lungo                                                  lunghi

  • صفتهای منتهی به حروف cia, cio, gia, gio ، مانند اسمها در حالت جمع به ce, ci, ge, gi تبدیل میشوندو در واقع آوای خود را”ج” و “چ” حفظ میکنند.

مفرد                                                           جمع

Grigia                                                      grige

Grigio                                                      grigi

Marcio                                                    marci

Marcia                                                    marce

  • صفهت های رنگ زیر هیچگاه تغییر نمیکنند:

Violarosamarronelilla, bluarancione

 

مفرد                                                                                  جمع

il vestito blu لباس آبی                                       il vestiti blu  لباس های آبی

la giacca marrone کت قهوه ای                            la giacche marrone کت های قهوه ای

il fazzoletto rosa دستمال صورتی                        il fazzoletto rosa  دستمال های صورتی

la cravatta viola کروات بنفش                            la cravatta viola کروات های بنفش

 

 

صفتهایی که قبل از اسم قرار گیرند، به صورت خلاصه شده می آیند:

Nessuno, buono, santo, grande, bello

Nessun palazzo, buon divertimento, Sant’Angelo / San Francesco

Grand cinema, bel vestito

  • ضمایر شخصی فاعلی:(pronomi personali soggetto)

من                             io                                    ما                         noi

تو                                tu                                   شما    voi

او / شما مودبانه              lei                                  آنها/شما مودبانه          loro

او (حیوان/ اشیاء)           lui/lei – esso/essa      آنها (حیوان/اشیاء)        loro – essi/esse

 

  • در زبان ایتالیایی برای سوم شخص مذکر از ضمیر شخصی فاعلی lui و برای سوم شخص مونث از ضمیر شخصی فاعلی lei و برای مخاطب محترمانه از ضمیر شخصی فاعلی Lei (با حرف اول بزرگ) و برای مخاطب جمع محترمانه از ضمیر شخصی فاعلی Loro (با حرف اول بزرگ) استفاده میکنیم.

 

شما می توانید با ثبت نام در سایت آموزش زبان توآموز به یادگیری زبان ایتالیایی به صورت غیر حضوری و اینترنتی بپردازید . همچنین می توانید از کلاس خصوصی زبان ایتالیایی با قیمت مناسب و اساتید برتر جهت آموزش زبان ایتالیایی بهره مند شوید .



:: برچسب‌ها: آموزش زبان ایتالیایی , تدریس زبان ایتالیایی , یادگیری زبان ایتالیایی , زبان ایتالیایی , ضمیر در زبان ایتالیایی , تدریس خصوصی زبان ایتالیایی , مدرس زبان ایتالیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

زمان گذشته نزدیک در ایتالیایی

 

همانطور که در مطالب قبلی گفتیم یکی از ساختار های گرامر زبان ایتالیایی ،  افعال در زبان ایتالیایی هستند . فعل ها در جملات بیانگر کار و یا حالت هستند . ولی گاهی این افعال به عنوان افعال کمکی avere و essere در جمله به کار می روند که باعث میشوند زمان و یا معنای جمله به کلی تغییرکند و جمله به زمان گذشته نزدیک در ایتالیایی (il passato prossimo)تبدیل شود . دو فعل داشتن “avere”  و بودن “essere” در زبان ایتالیایی علاوه بر اینکه در جملات به کار می روند می توانند به صورت افعال کمکی نیز استفاده شوند .

برای مثال در عبارات زیر این دو فعل به صورت افعال اصلی جمله آمده اند .

 

Ho un libro  یک کتاب دارم

Sono a roma  در رم هستم

خب در افعال بالا فعل به صورت مضارع در جملات خبری به کار رفته است . پس افعال avere و essere معنای اصلی خود را حفظ کرده اند . اما در مثال های پایین قضیه کمی متفاوت تر است .

Ho comprato un libro  یک کتاب خریدم

Sono venuto a roma  به رم آمدم

در این دو جمله فعل های اصلی comprare  و venire هستند و Ho  و sono  افعال کمکی به حساب می آیند . این افعال زمان جمله را از زمان حال ساده به گذشته نزدیک برده اند .

مثال :

 

Io lavoro a Milano . (من در میلان کار می کنم ( زمان جمله حال ساده است

Io ho lavorato in Milano (من در میلان زندگی کردم .( زمان گذشته نزدیک در ایتالیایی است

فعل کمکی AVERE

 

اگر برای گذشته کردن فعل بخواهیم از فعل کمکی avere استفاده کنیم باید صرف متناسب آن را در جمله آورده و سپس فعل اصلی را اگر مصدر آن ARE دارد به ATO اگر ERE دارد به ETO  و اگر IRE دارد به ITO تغییر دهیم . به عبارتی دیگر فعل اصلی جمله را تبدیل به صفت مفعولی می کنیم.

HO DORMITO خوابیدم

HO MANGIATO خوردم

زمان گذشته نزدیک در ایتالیایی

فعل کمکی ESSERE

 

این فعل کمکی نیز مانند فعل کمکی AVERE ساخته می شود با این تفاوت که برای ساختن صفت مفعولی فعل اصلی تعداد و جنسیت نیز لحاض می شود . در مطلب اسم در زبان ایتالیایی به این موضوع پرداختیم .

SONO CADUTO افتادم ( مذکر –مفرد)

E’ PARTITA عزیمت کرد( مونث – مفرد)

SIAMO STATI بودیم ( مذکر – جمع)

SIAMO ESTATE  بودیم( مونث – جمع)

البته در این میان برخی افعال از قاعده صرف کلی تبعیت نمی کنند که به آنها افعال بی قاعده می گویند و بیشتر باید به صورت تجربی حفظ شوند . در مطالب آینده به آنها می پردازیم .

زمان گذشته نزدیک در ایتالیایی

شما می توانید با ثبت نام در سایت آموزش زبان توآموز به یادگیری زبان ایتالیایی به صورت غیر حضوری و اینترنتی بپردازید . همچنین می توانید از کلاس های خصوصی زبان ایتالیایی با قیمت مناسب و اساتید برتر جهت آموزش زبان ایتالیایی بهره مند شوید .



:: برچسب‌ها: زمان گذشته در زبان ایتالیایی , آموزش زبان ایتالیایی , یادگیری زبان ایتالیایی , تدریس زبان ایتالیایی , زبان ایتالیایی , ضمایر اشاره در زبان ایتالیای , گرامر زبان ایتالیایی , افعال در زبان ایتالیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

ضمایر در زبان ایتالیایی

ضمایر در زبان ایتالیایی به جای اسم می آیند . مثلا برای اینکه بگوییم “علی میخوابد .علی بیدار می شود ”  ” Ali dorme .Ali sveglia”  می توان گفت ” علی میخوابد . او بیدار می شود ”  ” Ali dorme .lui sveglia”  که در اینجا lui یا “او” همان ضمیر ( ضمیر فاعلی) است .

انواع ضمایر در زبان ایتالیایی

در گرامر زبان ایتالیایی زمایر به صورت ضمایر فاعلی ، ضمایر مفعمولی ، ضمایر پرسشی و … هستند که به توضیح بیشتر آنها می پردازیم .

ضمایر فاعلی در زبان ایتالیایی

ضمایر فاعلی که جایگزین فاعل جمله می شوند عبارتند از :

 

ضمایر فاعلی در زبان ایتالیایی

همانط.ر که در جدول بالا می بینم ضمایر مانند افعال در زبان ایتالیایی معرف صرف هیتند و دارای شخص و تعداد می باشند . در سوم شخص مفرد یعنی ” او ” شاهد دو ضمیر LUI,LEI  هستیم. ضمیر فاعلی LUI برای مذکر ها و ضمیر فاعلی LEI  جایگزین اسامی مونث می شوند .

مثال:

IO sono ali  من علی هستم

TU dormi? تو می خوابی ؟

LUI e’ iraniano, LEI e’ iraniana  او ایرانی است

NOI siamo stranieri  ما غریبه هستیم

VOI siete di qui ? شما(جمع) اهل اینجا هستید ؟

LORO mangiano آنها می خورند

از ضمیر سوم شخص مفرد مونث LEI هم برای “او مونث” و هم در مودبانه مخاطب قرار دادن استفاده می شود . یعنی اگر یک نفر را مخاطب قرار دهیم و از سوم شخص مفرد مونث استفاده کنیم به صورت محترمانه در حال صحبت کردن هستیم .

LEI che cosa mangia?  شما چی میخورید ؟

ضمایر مفعولی

ضمایر مفعولی در زبان ایتالیایی نشان دهنده ی کار فاعل بر روی آنها هستند.
در زبان ایتالیایی دو نوع ضمیر مفعولی وجود دارد که عبارتند از ضمایر مفعولی با واسطه و بی واسطه.
ضمایر مفعولی با واسطه در اکثر موارد همراه حرف اضافه آورده می شوند.

با واسطه
به من.برای من……………می………………………mi
به تو.برای تو……………….تی………………………..ti
به او.برای او(مذکر)……….لی………………………gli
به او.برای او(مؤنث)………..لِ………………………..le
به ما.برای ما……………….چی………………………..ci
به شما.برای شما…………..وی………………………..vi
به آنها.برای آنها(مذکر)……لُرُ……………………..loro
به آنها.برای آنها(مؤنث)……لی……………………….gli

بی واسطه
مرا……………………….می…………………..mi
تورا……………………..تی…………………….ti
آن را.اورا(مذکر)……….لُ……………………lo
آن را.اورا(مؤنث)……….لا……………………la
مارا…………………….چی……………………ci
شمارا…………………..وی…………………..vi
آنهارا(مذکر)…………لی…………………….li
آنهارا(مؤنث)…………..لِ…………………..le

 

 

ضمایر اشاره در زبان ایتالیایی

همانطور که در مطالب پیشین گفتیم اسم ها در زبان ایتالیایی دارای جنسیت و تعداد هستند . این موضوع برای ضمایر  نیز صدق می کند . ضمایر اشاره در زبان ایتالیایی شامل QUESTO,QUESTA,QUESTE,QUESTI  می شود که با توجه به جنسیت و تعداد اسمی که تعریف می کنند استفاده می شوند .

ضمایر اشاره در ایتالیایی

مثال

QUESTO libro  این کتاب

QUESTE bambine  این بچه ها

 ضمایر ملکی

این ضمایر جهت نشان دادن مالکیت بکار برده می شوند . در جدول زیر زمایر ملکی نمایش داده شده اند .

ضمایر ملکی مفرد در زبان ایتالیایی

 

همانطور که می بینید ضمایر ملکی دارای جنسیت هستند . این جنسیت از روی اسمی که برای آنها ضمیر ماکلیت استفاده می شود مشخص می گردد . به طور مثال “سیب من” : سیب در زبان ایتالیایی مفرد مونث است mela  پس برای ضمیر ملکی مال من از la mia  استفاده می کنیم

La mia mela  سیب من

برای گفتن “کتاب او ” : چون “کتاب” libro  مفرد مذکر است از il suo libro  استفاده می کنیم .

 

اگر اسمی که برای مالکیت آن ضمیر ملکی استفاده می کنیم جمع باشد از ضمایر زیر استفاده می کنیم .

 

ضمایر ملکی جمع در زبان ایتالیایی

 

شما می توانید با ثبت نام در سایت توآموز به یادگیری زبان ایتالیایی به صورت غیر حضوری و اینترنتی  بپردازید . همچنین می توانید از کلاس های خصوصی زبان ایتالیایی با قیمت مناسب و اساتید برتر جهت آموزش زبان ایتالیایی استفاده کنید .



:: برچسب‌ها: آموزش زبان ایتالیایی , تدریس زبان ایتالیایی , زبان ایتالیایی , یادگیری زبان ایتالیایی , گرامر زبان ایتالیایی , ضمایر در زبان ایتالیایی , آموزش زبان اینترنت ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

اعداد در زبان ایتالیایی

یکی از موارد مهم در آموزش زبان ایتالیایی اعداد هستند چرا که اعداد در هر زبان جهت شمارش و محاسبات مورد استفاده قرار می گیرند . اعداد در زبان ایتالیایی به صورت شمارشی و ترتیبی هستند . اعدا شمارشی جهت شمارش مانند یک ، دو و… هستند ولی اعداد ترتیبی نمایش دهنده ترتیب مانند اول ، دوم و … هستند .

اعداد شمارشی در زبان ایتالیایی

در این قسمت برخی اعداد بین 1 تا 2000000 به همراه تلفظ آمده اند .

uno – 1 اونُ

due – 2 دواِ

tre – 3 ترِ

quatro – 4 کوئََترُ

cinque – 5 چینکواِ

sei – 6 سِای

sette – 7 سِتِّ

otto – 8 اُتُّ

nove – 9 نُوِ

dieci – 10 دیئِچی

undici – 11 اوندیچی

dodici – 12 دُدیچی

tredici – 13 ترِدیچی

quatrrodici – 14 کوئَتُردیچی

quindici – 15 کوایندیچی

sedici – 16 سِدیچی

diciasette – 17 دیچَسِتِّ

diciotto – 18 دیچُتُّ

dicianove – 19 دیچَنُوِ

venti – 20 وِنتی

trenta – 30 ترِنتَ

quaranta – 40 کوئَرَنتَ

cinquanta – 50 چینکوئَنتَ

cinquantuno – 51 چینکوئَنتونُ

cinquntadue – 52 چینکونتَدواِ

cinquantotto – 58 چینکوئَنتُتُّ

cinquantanove – 59 چینکوءَنتَنُوِ

sessanta – 60 سِسَّنتَ

settanta – 70 سِتَّنتَ

ottanta – 80 اُتَّنتَ

novanta – 90 نُوَنتَ

cento – 100 چِنتُ

duecento – 200 دواِچِنتُ

trecento – 300 ترِچِنتُ

quatrocento – 400 کوئِترُچِنتُ

mille – 1000 میلِّ

duemilla – 2000 دواِمیلَّ …

tremilla – 3000 ترِمیلَّ …

millione – 1,000,000 میلّیئُنِ …

duemillioni – 2,000,000 دواِ میلّیئُنی

اعداد ترتیبی

اعداد ترتیبی برای نشان دادن اولویت و ترتیب هستند . مانند اول ، دوم و … که در عکس زیر برخی از آنها را مثال زده ایم .

 

اعداد در زبان ایتالیای

محاسبات در ایتالیایی

جهت انجام محاسبات و اعمال ریاضیاتی از :

+ piu’  بعلاوه

Meno –  منها

Per *  ضربدر

/  diviso  تقسیم بر

12+5=17  dodici piu’ cinque fa diciasette

33-12=21 trente tre meno dodici fa ventuno

11*4=44 undici per Quattro fa quarantaquattro

12/3=4 dodici per tre fa quattro

شما می توانید با ثبت نام در سایت توآموز به یادگیری زبان ایتالیایی به صورت غیر حضوری و اینترنتی  بپردازید . همچنین می توانید از کلاس های خصوصی زبان ایتالیایی با قیمت مناسب و اساتید برتر استفاده کنید .



:: برچسب‌ها: اعداد زبان ایتالیایی , اعداد در زبان ایتالیایی , عدد در ایتالیایی , آموزش زبان ایتالیایی , تدریس زبان ایتالیایی , زبان ایتالیایی , مدرس زبان ایتالیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

قید و صفت در زبان ایتالیایی

یکی از نکات گرامر زبان ایتالیایی قید و صفت در زبان ایتالیایی تعرفی یکسان با سایر زبان ها دارند . قید و صفت از تعداد و جنسیت اسم یا فعلی که برای آن به کار می روند تبعیت می کند . مثلا برای اسم مفرد مونث ragazza  باید صفت مفرد مونث استفاده کنیم .

bella ragazza  دختر زیبا

بریا قید های نیز باید از تعداد و شخص فعل تبیعت کنیم . مثلا فعل lui mangia ” می خورد” سوم شخص مفرد مذکر است که در نتیجه قید به کار رفته نیز سوم شخص مفرد مذکر باشد

lui mangia bene  او خوب می خورد

البته برخی قید ها قوانین جداگانه ای دارند و قانون تبعیت قید از فعل به صورت جامع نمی باشد که در مقالات بعدی آموزش زبان ایتالیایی به صورت مفصل به آنها می پردازیم .

قید :

کلمه یا گروهی از کلمات است که به فعل یا صفت یا مسند، مفهومی دیگر را علاوه بر مفهوم خود اضافه می‌کند. مانند جمله «علی تند غذا می خورد » “ali mangia veloce”  که تند “veloce” کیفیت فعل «خوردن mangiare» را نشان می‌دهد و چگونگی انجام یافتن فعل یا مفهوم صفتی یا معنی کلمه دیگری را به چیزی از قبیل زمان، مکان، حالت و… مقیّد می‌سازد.

Bellissimo خیلی زیبا

Legalmente  قانونی

صفت:

کلمه ای است که همراه اسم می آید و حالت و چگونگی اسم را توضیح میدهد .  مثال: گل زیبا bella fiore= زیبا “bella” صفت است زیرا حالت گل “fiore” را بیان کرده و گل موصوف است.

Grande بزرگ

Legale  قانونی

 نحوه ساختن قید و صفت عالی مطلق در ایتالیایی

در زبان ایتالیایی برای این کار ابتدا حروف صدا دار را از انتهای صفت یا قید حذف و به جای آن “issiomo” می آوریم . همانطور که قبلا اشاره کردیم کلمه ساخته شده تابع جنسیت و تعداد اسم خود است .

قید و صفت در زبان ایتالیایی

برای اسم های مفرد مونث کافی است حرف صدا دار از انتهای آنها حذف و به جای آن “mente” اضافه کنیم .

قید و صفت در زبان ایتالیایی

حرف e از انتهای کلمات مختوم به re  و le  حذف می شود .

 

شما می توانید با ثبت نام در سایت توآموز به یادگیری زبان ایتالیایی به صورت غیر حضوری و اینترنتی  بپردازید . همچنین می توانید از کلاس های خصوصی زبان ایتالیایی با قیمت مناسب و اساتید برتر استفاده کنید .



:: برچسب‌ها: قید در زبان ایتالیایی , صفت در زبان ایتالیایی , آموزش زبان ایتالیایی , زبان ایتالیایی , تدریس زبان ایتالیایی , مدرس زبان ایتالیایی , تدریس خصوصی زبان ایتالیایی , تدریس خصوصی ایتالیای , ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 13 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

آزمون های زبان ایتالیایی

آزمون های زبان ایتالیایی : برای یادگیری هر زبان نیاز به تلاش و پشتکار در راستای آموزش مناسب هستیم . ابتدا زبان آموز باید نکات دستوری ، لغات کاربردی ، نحوه صحبت کردن و بسیاری مطالب دیگر را به خوبی آموزش ببیند . این کار می تواند توسط اسایتد برتر و یا کلاس های خصوصی مانندکلاس خصوصی زبان ایتالیایی و یا کلاس های عمومی درآموزشگاه های برتر باشد . پس از یادگیری نیاز به سنجش است تا ببینیم در چه مواردی مشکل داریم و باید روی چه نکاتی بیشتر تمرکز کرده و بهتر آنها را بیاموزیم . در این راستا امتحانات و آزمون ها می توانند یم معیار نسبتا کاربردی و مناسب برای سنجش میزان یادگیری باشند . آموزش زبان ایتالیایی

نمونه آزمون های زبان ایتالیایی

در زبان ایتالیایی برای سنجش میزان مهارت یک سری آزمون های معتبر تعریف شده اند . در ادامه برخی آزمون های معتبر زبان ایتالیایی را معرفی می کنیم.

 

آزمون چیلز CILS

از میان آزمون‌های بین‌المللی مهارت در زبان ایتالیایی، یکی از معروف‌ترین آن‌ها آزمونی است که با عنوان آزمون چیلز CILS  یا آزمون سفارت ایتالیامی‌شناسیم و در واقع کوتاه شده‌ی عبارت Certificazione di Italiano come Lingua Straniera است. این آزمون از سال 2015 به عنوان آزمون رسمی سطح ‌‌B1 مدرسه ایتالیایی‌ها (pietro della valle  ) معرفی شد و جای آزمون استرنی داخلی سطح B1 را که قبلاٌ ملاک سنجش مهارت زبانی متقاضیان مهاجرت به ایتالیا بود گرفت. در حال حاضردر صورت قبولی در آزمون cils  شما می توانید از سفارت ایتالیا جهت ادامه تحصیل ویزا بگیرید .

آزمون چیلز CILS

آزمون چیلز CILS توسط دانشگاه سیه‌نا (Siena) ایتالیا در سطوح مختلف A1 تا C2 طبق چارچوب استاندارد سطح‌بندی زبان‌های خارجی اتحادیه اروپا طراحی و آماده می‌شود و هر سال دو مرتبه در ماه‌های ژوئن (آذر-دی) و دسامبر (خرداد-تیر) در مراکز متعدد در سراسر جهان برگزار می‌شود. سوالات از دانشگاه‌های سیه‌نا برای این مراکز ارسال شده، آزمون برگزار می‌شود و نهایتا پاسخ‌نامه‌ها و فایل ضبط شده آزمون گفتاری (Orale) برای این دانشگاه ارسال شده و نتایج نهایی را این دانشگاه اعلام می‌کند.

 

امتحان CELI

امتحان مشابه دیگه ای هم توسط دانشگاه دانشجویان خارجی شهر پروجا (Università per Stranieri di Perugia)، برگذار میشه به نام  CELI (Certificato di Conoscenza della Lingua Italiana)، که اونم تو پنج سطح، واسه دانشجویان خارجی برگذار میشه. این آزمایش بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپاست و شرکت کنندگان باید قادر باشن تو هر وضعیت و موقعیتی حداقل ارتباط لازم رو برقرار کنن و شامل خوندن، نوشتن، گوش کردن و صحبت کردن میشه.

موسسه امتحانات زبان اروپا (Association of Language Testers in Europe) یا ALTE، به این امتحان از ثبت نام ، تا نمره دهی و مواد درسی، نظارت کامل دارد. این امتحان درماههای ژوئن و نوامبر برگزار میشه و دانشجویان فقط نمره قبول یا رد رو میگیرن .

 

آزمون آلفا تست (Alpha Test)

 

هرچند آزمون آلفا تست میزان مهارت زبان ایتالیای را مورد بررسی قرار نمیدهد ولی به عنوان یکی از آزمونهای مهم جهت ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و معماری در ایتالیا می باشد . آلفا تست نام یک انتشارات در ایتالیا  در شهر میلان است که کتابهایی را جهت آمادگی شرکت در آزمون های ورودی رشته هایی که دارای ظرفیت محدود میباشند تدوین کرده است. این کتابها عموما شامل 3 جلد میشوند که شامل مباحث آموزشی و نمونه سوال میباشند.

آزمونهای ورودی دانشگاه ها معمولا در ماه سپتامبر در ابتدای هر سال تحصیلی برگزار می گردد و داوطلبها میبایست امتیاز قبولی برای ورود در رشته های مختلف تحصیلی را کسب نمایند. البته دانشجویان خارجی دارای ظرفیت جداگانه ای در دانشگاه ها میباشند و لازم نیست که با دانشجویان ایتالیایی رقابت کنند. آزمون های ورودی دارای 60 سوال و به صورت تستی چهار جوابی میباشند و دارای نمره منفی نیز میباشد.

سایت آزمون زبان ایتالیایی

برخی سایت ها نیز زبان ایتالیایی را آموزش و امتحنمی گیرند . تست-ایتالیایی یکی از این سایت ها است که میتوان در آن بدون نیاز به ثبت نام آزمون داد و میزان مهارت زبان ایتالیایی خود را تخمین زد .

http://www.italian-test.com

آزمون های زبان ایتالیایی

 



:: برچسب‌ها: زبان ایتالیایی , آموزش زبان ایتالیایی , تدریس ایتالیایی , مدرس ایتالیایی , کلاس ایتالیایی , آموزش ایتالیایی , آشنایی با زبان ایتالیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 بهمن 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد