نوشته شده توسط : seid

آزمون چلی CELI

علاوه بر آزمون چیلز CHILS که توسط دانشگاه سینا SIENA برگزار می شود آزمون چلی CELI توسط دانشگاه دانشجویان خارجی شهر پروجا (Università per Stranieri di Perugia)، برگزار میشود و یکی دیگر از آزمون های رسمی و معتبر بین المللی زبان ایتالیایی است.

آزمون چلی CELI مخفف شده عبارت ( مدرک آشنایی با زبان ایتالیایی )  CELI (Certificato di Conoscenza della Lingua Italiana) است ، که در شش سطح، برای  دانشجویان غیر ایتالیایی برگزار میشود. این آزمون بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپاست و همانند سایر آزمون های زبان مانند تافل یا آیلتس شامل خوندن، نوشتن، گوش کردن و صحبت کردن میشود.

مدرک گواهی زبان ایتالیایی (CELI) برای بزرگسالان تحصیل کرده، مورد تایید وزارت امور خارجه و وزارت آموزش عالی است. و مهارت های زبان ایتالیایی را تایید می کنند و در زمینه کار و تحصیل در ایتالیا  قابل استفاده هستند. با کسب نمره قبولی در آزمون چلی CELI می توانید برای گرفتن ویزای تحصیلی در ایتالیا اقدام کنید و برای کارشناسی و یا کارشناسی ارشد در یکی از دانشگاه های ایتالیا به ادامه تحصیل بپردازید. همچنین می توانند از مزیت بورس استانی ایتالیا نیز برخوردار شوند.

وزارت آموزش عالی و تحقیقات ایتالیا آزمون (CELI 2(B1  را به عنوان گواهی معتبر برای ارزیابی سطح آگاهی زبان ایتالیایی مورد نیاز جهت ثبت‌نام در دانشگاه‌های ایتالیا که به وسیله دانشگاه‌ها مشخص شده‌است را معرفی می‌کند.

 آزمون چلی CELI به دوره‌های مختلف تقسیم شده است: 

 آزمون چلی CELI

CELI IMPATTO – A1

این آزمون معیار سنجش آشنایی ابتدایی با زبان ایتالیایی بر طبق معیار های اتحادیه اروپا است.

قبول شدگان در این آزمون می توانند به سوالات کوتاه در باره خودشان ، خانواده و محل سکونت و خانه پاسخ دهند و همچنین می توانند نیاز های ابتدایی خود را برطرف کنند.

 

دانلود نمونه سوال

CELI 1 – A2

این آزمون معیار سنجش آشنایی ابتدایی در سطح A2 با زبان ایتالیایی بر طبق معیار های اتحادیه اروپا است.

کاندید های این آزمون باید با مهارتهای زبان شناسی در راستای تعامل با دیگران در زمینه های اجتماعی – کاری بتوانند از زبان ایتالیایی به درستی استفاده کنند. کاندیدان سطح A2 قادر به تبادل اطلاعات اساسی در مورد خود، خانواده، کار در زمینه های مرتبط  و توصیف موقعیت ها و حوادث به شیوه ای ساده در زمان حال و حتی در زمان گذشته هستند.

 

دانلود نمونه سوال

دانلود فایل صوتی سوالات

 

CELI 2 – B1

این آزمون معیار سنجش آشنایی متوسط در سطح B1 با زبان ایتالیایی بر طبق معیار های اتحادیه اروپا است.

نامزد های شرکت در این آزمون باید بتوانند در شریط معمولی زندگی و کاری از زبان ایتالیایی استفاده کنند. همچنین باید بتوانند در موقعیت ها و موضوعات مشخص و آشنا به درستی زبان ایتالیایی به کار ببرند.

دانلود نمونه سوال

دانلود فایل صوتی سوالات

CELI 3 – B2

این آزمون معیار سنجش آشنایی خوب در سطح B2 با زبان ایتالیایی بر طبق معیار های اتحادیه اروپا است.

کاندیدا های شرکت در این آزمون باید بتوانند به راحتی در ایتالیا مسافرت کرده و بتوانند در دوره های تحصیلی ثبت نام و ادامه تحصیل دهند. باید بتوانند در شرایط خاص نیز از زبان ایتالیایی استفاده کنند و بتوانند در سطح وسیعی علایق و دیدگاه های خود را با دیگران مطرح کنند . تسلط بر گرامر زبان ایتالیایی .

 وزارت آموزش و پرورش ایتالیا ، دانشگاه و تحقیقات CELI 3 را به عنوان یک گواهی معتبر برای تایید دانش ایتالیایی مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه ایتالیا با توجه به  سهمیه ای که هر دانشگاه به دانشجویان خارجی اختصاص می دهد، به رسمیت می شناسد.

 

دانلود نمونه سوال

دانلود فایل صوتی سوالات

CELI 4 – C1

این آزمون معیار سنجش آشنایی عالی در سطح C1 با زبان ایتالیایی بر طبق معیار های اتحادیه اروپا است.

نامزد  های شرکت در این آزمون دارای تسلط به زبان ایتالیایی و استفاده از آن در شرایط خاص دارند و بتوانند در سطوح آموزشی بالاتر مانند کارشناسی ارشد به ادامه تحصیل و یا کار بپردازند.

 

دانلود نمونه سوال

دانلود فایل صوتی سوالات

 

CELI 5 – C2

این آزمون معیار سنجش آشنایی بسیار عالی در سطح C2 با زبان ایتالیایی بر طبق معیار های اتحادیه اروپا است.

کاندیدا ها باید در هر زمینه کاری و یا تحصیلی دارای تسلط بر زبان ایتالیایی باشند. این افراد باید حتی در شرایط پیچیده نیز بتوانند منظور خود را از طریق ایتالیای برسانند.

 

دانلود نمونه سوال 1

دانلود نمونه سوال 2

دانلود فایل صوتی سوالات 1

دانلود فایل صوتی سوالات 2

 آزمون چلی CELI مهاجرت CELI immigrati

گواهینامه این آزمون برای مهاجرت به ایتالیا و ادامه زندگی در آنجا می باشد .

 آزمون چلی CELI نوجوانان CELI adolescent

این آزمون گواهینامه های زبان ایتالیایی برای نوجوانان بین 13 تا 17 سال هست. برای سنجش توانایی استفاده از زبان ایتالیایی در شرایط ارتباطی معمولی در محل کار و محل تحصیل می باشد.

امتحانات CELI برای نوجوانان بر مبنای اهداف و یادگیری مشخص شده توسط سطوح چارچوب مرجع مشترک اروپا می باشد .

امتحانات CELI یک بار در سال برگزار می شود.

(CELI 2(B1 از چهار مهارت تشکیل شده‌است:

 

نهایی با به کار گیری پنج حرف اعلام می‌شود، سه تای اول نتایج قابل قبول و دو تای آخر نتایج مردود هستند:

  • A: Ottimo عالی
  • B: Buono خوب
  • C: Sufficiente متوسط
  • D: Insufficiente بد
  • E: Gravemente Insufficiente خیلی بد

این ارزشیابی بر اساس قوانین ارزشیابی چلی، ماده شماره 1.16 ثبت شده در دانشگاه پروجا(زبان و ادبیات)، می‌باشند.

روش ثبت‌نام آزمون چلی CELI

  • توصیه می‌شود قوانین مربوط به هر آزمون را مطالعه فرمایید. این آزمون از طریق مجتمع فنی تهران و موسسه زبان های خارجی اصفهان برگزار می شود .
  • حضور داوطلب در مراحل ثبت‌نام الزامی نیست و داوطلبان می توانند به صورت غیر حضوری ثبت نام کنند.
  • تقاضای ثبت‌نام در آزمون‌ها باید بر اساس فرم‌های حاضر در مرکز آزمون مربوطه ارائه شوند.
  • لطفاً رسید مبلغ پرداخت را نگه‌دارید. ممکن است در زمان برگزاری آزمون رسید پرداخت از شما درخواست شود.
  • حتماً آدرس ایمیل قابل ‌دسترس خود را در کادر مربوطه بنویسید. نوشتن آدرس ایمیل باعث می شود شما را در مورد سایر اخبار مربوط به آزمون در جریان بگذارند.
  • فقط تا شروع آخرین روز مهلت ثبت‌نام امکان تائید مکان (مرکز آزمون موردنظر) و زمان آزمون وجود دارد.

پایان مهلت ثبت‌نام آزمون چلی CELI

برای کسی که قصد آزمون دادن را دریکی از مراکز آزمون در ایتالیا یا در سایر نقاط دنیا دارد، فقط تا دو ماه قبل از تاریخ برگزاری آزمون زمان برای ثبت ‌نام دارد. پس از ثبت نام باید محلی که میخواهید در آن آزمون بدهید باید مشخص شود.

هزینه آزمون چلی CELI

  • هزینه آزمون‌ها توسط مراکز آزمون تعیین می‌شوند. هزینه تقریبی این آزمون 100 یورو هست.
  • هزینه آزمون در صورتی داوطلب خواستار تنها یک بخش (فقط بخش نوشتاری یا فقط بخش گفتاری) از آزمون باشد، %30 درصد کاهش می‌یابد.

آموزش ابتدایی زبان ایتالیایی

آموزش رایگان زبان ایتالیایی

شما می توانید با ثبت نام در سایت آموزش زبان ایتالیایی توآموز در دوره های یادگیری رایگان زبان ایتالیایی شرکت کنید .



:: برچسب‌ها: آزمون چلی CELI ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

آموزش صوتی زبان ایتالیایی

مجموعه آموزشی پیمزلر Pimsleur، یکی از مجموعه های صوتی آموزش زبان ایتالیایی هست که برای انگلیسی زبان ها و یا افرادی که تسلط به زبان انگلیسی دارند استفاده می شود . این مجموعه آموزش صوتی زبان ایتالیایی دارای ۱۵۰ درس می باشد که اگر زبان آموز به صورت منظم روزانه یک درس را به طور دقیق و کامل گوش دهد، بعد از ۱۵۰ روز بسیاری از مکالمات ایتالیایی را فراگرفته است.

مزیت های آموزش صوتی زبان ایتالیایی

جالب است بدانید که مجموعه آموزشی پیمزلر نسخه اصلی آموزش صوتی زبان نصرت می باشد. از مزیت های این پکیج آموزشی می توان به:

آشنایی با لهجه ایتالیایی

افرادی که علاقه به یادگیری زبان دوم دارند، اغلب قصد دارند که آن زبان را همراه با لهجه مربوطه و به طور کامل فراگیرند. فایل های صوتی این مجموعه به زبان آموزان کمک می کند که به راحتی لهجه و تلفظ زبان ایتالیایی را بیاموزند. مجموعه پیمزلر به ۵۰ زبان زنده دنیا تولید شده است. شما می توانید زبان های مختلف دنیا را تنها با گوش دادن به فایل های صوتی این مجموعه بیاموزید.

آشنایی با نحوه ساخت جملات و عبارات در زبان ایتالیایی

مزیت دیگر این پکیج این است که به وسیله آن شما می توانید به راحتی عبارت زبان ایتالیایی را یادگرفته و با گرامر و نحوه ساختن جملات سوالی، منفی و زمان های افعال و … آشنا شوید. برخی جملات استفاده شده در این پکیج را می توان به خاطر سپرد و با توجه به مکان و زمان مورد نیاز از آن استفاده کرد.

آموختن سریعتر زبان ایتالیایی

برای افرادی که قصد دارند یک زبان را سریعتر یاد بگیرند آموزش صوتی زبان ایتالیایی می تواند سبب تسریع سرعت یادگیری شود چرا که می توانید هر زمان که خواستید مطالب مورد نظر و دروس خود را گوش دهید . نه نیاز به معلم هست و نه نیاز به قلم و کاغذ . فایل های صوتی این مجموعه قابل پخش در کامپیوتر، موبایل، DVD Player و MP3 Player نیز می باشد. حتی می توانید زمانی که در اتومبیل، مشغول رانندگی هستید هم از این مجموعه برای یادگیری کامل زبان ایتالیایی استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آذر 1397 | نظرات ()