نوشته شده توسط : seid

افعال انعکاسی در زبان ایتالیایی

افعال انعکاسی در زبان ایتالیایی به فعل هایی گفته می شود که عملی که از فاعل سر می زند به جای واقع شدن روی مفعول، روی خود فاعل واقع می شود . به عبارتی دیگر در افعال انعکاسی فاعل عملی را روی خود انجام می دهد. این افعال به دو دسته ی افعال انعکاسی حقیقی I verbi riflessivi veri  و افعال انعکاسی ظاهری  I verbi riflessivi apparenti  تقسیم می شوند.  این افعال همراه با ضمایر انعکاسی  (  mi خودم ،  ti خودت ، si  خودش ، ci  خودمان ، vi  خودتان ، si  خودشان ) بکار می روند.

افعال انعکاسی حقیقی

Luigi lava il cane   “لوئیجی” سگ را می شوید . در این حالت جمله به صورت ساده است اما اگر “لوئیجی” بخواهد خودش را بشورد چه:

Luigi lava se stesso  – Luigi si lava  لوئیجی خود را می شوید.

افعال انعکاسی حقیقی افعالی متعدی هستند بنابراین هر فعل متعدی که با ضمایر انعکاسی به کار رفته باشد، انعکاسی هست.

Non ti sei cambiata  لباست را عوض نکرده ای

افعال انعکاسی اغلب قبل از فعل می آیند، اما اگر با مصدر، اسم مصدر ، صفت مفعولی و امر مستقیم بکار روند ، به صورت ضمیر متصل به آنها می چسبند. مانند:

Voltarsi  مصدر

Voltatosi  صفت مفعولی

Voltati  امر

Voltandoci  امر

افعال انعکاسی متقابل

این افعال برای بیان عملی به کار می روند که دو شخص یا شی متقابلا انجام می دهند. برای مثال:

Pietro e Giovanni non si salutano piu. پیترو و جوانی دیگر به هم سلام نمی کنند .

افعال انعکاسی ظاهری

در آموزش زبان ایتالیایی هر چند این افعال ظاهری انعکاسی دارند اما معنای فعل انعکاسی را در بر نمی گیرند. این افعال –لازم- هستند و عمل انجام شده نیازی به مفعول ندارد . مانند:

Il gatto si e’ arrampicato sull’albero گربه بالای درخت رفت

Mi accorgo ora di aver dimenticato le chiavi  الان متوجه شدم که کلید ها را فراموش کرده ام

Paolo si lamenta sempre پائولو همیشه می نالد.

Me ne vado  می روم

نکته: برخی از افعال برای تاکید به صورت انعکاسی به کار می روند. برای مثال:

Questo gelato voglio gustarmelo in pace  این بستنی را می خواهم با خیال راحت بخورم.

Mi comprero un disco nuovo  یک دیسک جدید خواهم خرید

I sono comprato un cravatta nuova  خودم یک کراوات نو خریدم.

نکته: برخی از افعال بدون هیچ گونه تغییر معنایی ، به صورت ساده و انعکاسی به کار می روند.

Mi riposo  استراحت می کنم

Ti ricordi به یاد داری

Non dimenticarti  یادت نرود ( فراموش نکنی)

تمامی افعال انعکاسی در حالت مرکب با فعل کمکی essere صرف می شوند.

Paolo ha preparato le cena  پائولو شام را آماده کرده است  ( ساده)

Paolo si e’ preparato per la cena پائولو خود را برای شام آماده کرده است ( انعکاسی)

Maria ha salutato Paola e paola ha salutato Maria  ماریا به پائولا سلام کرد و پائولا به ماریا

Maria e Paola si sono salutate  ماریا و پائولا به یکدیگر سلام کردند.



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : seid

بورسیه استانی DSU

کشور ایتالیا یکی از کشور هایی است که به دانشجویان در مقاطع کارشناسی- ارشد و دکتری در راستای کاهش هزینه ها بورس تحصیلی اعطا می کند. این بورس های تحصیلی هم از سوی دانشگاه و هم از سوی دولت به دانشجویان اعطا می گردد.  یکی از این موارد بورسیه استانی DSU  است و بیشتر به این بورس می پردازیم.

انواع بورسیه ایتالیا

ایتالیا دو نوع بورسیه دارد:

  • 1- بورسیه دانشگاه های ایتالیا : این بورسیه از طرف دانشگاه به دانشجو داده میشود و به دانشجویانی تعلق میگیرد که رزومه تحصیلی آنها قوی است. این بورسیه بیشتر مختص مقطع دکترا است ولی در بعضی از موارد به مقطع فوق لیسانس نیز تعلق میگیرد اما مبلغ آن کمتر از دکترا است.

کسر شهریه دانشگاه که  حدود 600 تا 1000 یورو در سال می‌باشد.

کمک تحصیلی از دولت ایتالیا که بین 3000 تا 4000 یورو در سال می‌باشد.

بورس کامل (بورس دانشجو یان ممتاز) که برای دانشجو یان کارشناسی ارشد تا سقف 12000 یورو و برای دانشجو یان دکترا 15000 تا 20000 یورو در سال می‌باشد. این بورس با توجه به هر دانشگاه می تواند متغیر باشد .

  • 2- بورسیه استانی: این بورسیه را اداره بورس هر شهر میدهد و به میزان درآمد خانوادگی شما بستگی دارد. در تمامی مقاطع دانشگاهی میتوان برای بورسیه استانی تقاضا داد. میزان بورسیه استانی سالیانه ۲۵۰۰ الی ۵۲۰۰ یورو میباشد که در هر شهرستان اسم متفاوتی دارد و برای گرفتن آن تقریبا روند ثابتی وجود دارد.  این بورس تحصیلی درشهر میلان ایتالیا به نام DSU معروف شده است .

واژه DSU مخفف عبارت Diritto allo studio universitario میباشد و به معنای حق تحصیل در دانشگاه است و ایتالیا این بورسیه را به دانشجویانی میدهد که از نظر سطح درآمد پایین هستند و بیشتر به کشورهای جهان سوم تعلق میگیرد تا دانشجویان به خاطر نداشتن هزینه تحصیل از ادامه تحصیل محروم نشوند. سازمان اعطا کننده ی این بورس CAAF  می‌باشد. دانشجویان میتوانند با اثبات عدم تمکن مالی برای این بورسیه درخواست دهند. این نکته را در نظر داشته باشید که برای اخذ بورسیه DSU سالی یکبار میتوان اقدام کرد و برای ترم اول میباشد. البته دیده شده دانشجویانی که برای ترم دوم هم اقدام کرده اند باز هم توانسته اند بورس تحصیلی دریافت کنند .  معمولاً افراد در سال اول تحصیل خود شرایط گرفتن DSU را دارند ولی این بدین معنا نمی باشد که افراد در سالهای دیگر تحصیل هم از این شرایط برخوردار باشند.

نکته حائز اهمیت این می باشد که برای بهره گیری از بورس DSU در سالهای بعدی حتما در سال دوم تحصیلی دانشجویان می بایست تعدادی مشخص واحد درسی را سپری کرده باشند تا بتوانند همچنان از شرایط این بورس استفاده نمایند.

مزایای استفاده از بورسیه استانی DSU

بورسیه Dsu در شهرهای ایتالیا با اختلاف مبلغ اندکی، به دانشجو یان ارائه می‌شود.

استفاده از بورسیه، به معنی معاف شدن از شهریه دانشگاه و هزینه‌های دانشجویی و هزینه ی غذای سلف و همچنین استفاده رایگان از خوابگاه خواهد شد و در عین حال مبلغی هم مضاف خواهد آمد. بدین صورت که در ابتدای ثبت نام ممکن است هزینه شهریه از دانشجو گرفته شود ولی بعد از بررسی مدارک توسط اداره CAAF در صورتی که به دانشجو بورس DSU تعلق بگیرید این شهریه به وی بازگردانده می شود .

برای دریافت این نوع بورسیه نیاز به ارائه مقالات علمی یا رزومه کاری و تحصیلی نخواهد بود.

بورسیه Dsu شامل تمام رشته های تحصیلی  و تمام دانشگاه های دولتی می‌شود.

مبلغ بورسیه به حساب شخصی دانشجویان واریز شده و دانشجویان می توانند شهریه دانشگاه ،شهریه خوابگاه و ۲ وعده غذایی را از محل کمک دریافت شده پرداخت کرده و مبلغ باقی مانده را صرف هزینه های جانبی زندگی خود در ایتالیا نمایند.

معمولا دانشجویان لیسانس و فوق لیسانس می توانند پس از پرداخت شهریه دانشگاه، شهریه خوابگاه و ۲ وعده غذایی از محل کمک هزینه جهان سوم ، بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو درسال پس انداز یا صرف هزینه های جانبی زندگی خود در ایتالیا نمایند.

دانشجویان مقطع دکترا با توجه به شهریه های ناچیز دانشگاه می توانند پس از پرداخت شهریه خوابگاه و ۲ وعده غذایی سالانه بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو از این مبلغ را پس انداز یا صرف امورات دیگر نمایند.

نکات قابل توجه در مورد بورسیه استانی DSU

وقتی صحبت از بورس Dsu  می‌شود، هر انچه به ذهن می‌رسد،  فقط مزیت است. اما در کنار استفاده از این مزیت، باید به موارد مهم و قابل توجه دیگری نیز دقت کرد که در زیر به ان اشاره می گردد :

  • بورسیه Dsu در سال یک بار و ان هم در ترم اول ارائه می‌شود. دانشجو یان متقاضی این نوع بورس لازم است بدانند که اگر می خواهند از ترم دوم وارد دانشگاه شوند، باید هزینه ی ان ترم را خودشان پرداخت کنند و به آنها بورس تعلق نمی گیرد .
  • مبلغ بورسیه استانی DSU  طی 2 مرحله پرداخت می‌شود. معمولاقسط اول بورسیه معادل نیمی از مبلغ نقدی بورسیه تا یکماه پس از اعلام نتایج اولیه بورسیه هر استان به حساب معرفی شده توسط دانشجو به اداره بورسیه واریز می شود.معمولا در اکثر استانهای ایتالیا قسط اول بورسیه در استانه تعطیلات سال نو میلادی واریز میشود.
  • پاسخ به درخواست بورس از جانب دانشگاه، معمولا بعد از گذشت 2 ماه از شروع تحصیل و اقامت در ایتالیا مشخص خواهد شد و تا معلوم شدن وضعیت، دانشجو باید خودش هزینه‌های تحصیل و اقامت را پرداخت کند.
  • پاس کردن تعداد مقرر واحد درسی در هر سال تحصیلی، شرط استفاده از این بورس در سال آینده می‌باشد.
  • شرایط پدر و مادر در گرفتن بورس Dsu تاثیرگذار است. ازجمله فوت و یا معلولیت آن‌ها

شرایط اخذ بورسیه بورسیه استانی DSU

  • حداقل آیلتس 6 . لازم به ذکر است که نمره IELTS  بصورت میانگین باید نمره 6 باشد و اگر در هر یک از مهارتهای این امتحان نمره کمتری را اخذ کرده اید نگران این مسئله نباشید با تکیه بر مابقی مهارتها می توان نمره  6 را کسب کرد. البته میتوان تایید مهارت در زبان ایتالیایی نیز کافی باشد . پس آموزش زبان ایتالیایی میتواند برای مهاجرت بسیار مفید باشد .
  • معدل بالای 14 . لازم بذکر است که دانشجویانی که معدل پایین تری را داشته باشند، می توانند برای بورسیه ایتالیا اقدام نمایند. این دسته از دانشجویان از شانس کمتری برخوردار می باشند.
  • شرط سنی تا 35 سال
  • مدرک معتبر تحصیلی
  • اثبات عدم تمکن مالی و ارائه مدارک ان

مدارک لازم جهت اخذ بورسیه استانی DSU

لازم به ذکر است که شما برای گرفتن این بورس باید اثبات کنید که سرپرست شما توانایی حمایت مالی از شما را ندارد. پس یهتر است مینیمم درآمد را در نظر بگیرید.

    • ترجمه فیش حقوقی سرپرست خانوار
    • گواهی فیش حقوقی به یورو
    • فرم درخواست بورسیه
    • اجاره نامه یا سند مالکیت سرپرست خانوار
    • اقرار نامه سرپرست خانوار


:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 خرداد 1398 | نظرات ()